Iraqi EFL teachers` beliefs and practices of multimedia in ELT classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji hayatımızda önemli ve kaçınılmaz bir yer tutmaktadır, özellikle eğitim alanında, öğretim tekniklerinin geliştirilmesi ve arttırılmasında büyük bir rol oynar. Dil öğreniminde multimedyanın öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkisi vardır. Bu tanımlayıcı çalışma, Iraklı yabancı dil öğretmenlerinin tutumlarını ve multimedya kullanımlarını nicel veri toplama metodu kullanılarak araştırmıştır. Çalışmanın katılımcıları Irak'ın değişik okullarından 39 kadın ve 64 erkek yabancı dil öğretmeninden oluşmakta. Çalışma sonuçları, Iraklı yabancı dil öğretmenlerinin sınıflarına multimedyanın entegrasyonuna yönelik pozitif bir tutum içerisinde olduklarını; ancak, sınıflarında kendilerinin multimedya kullanımlarıının düşük seviyede olduğunu ortaya koymuştur. Her iki durumda ise sonuçlar erkek ve kadın öğretmenler arasında çok küçük farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuçlara göre, erkek öğretmenlerle karşılaştırıldığında kadın öğretmenler multimedya kullanımında daha pozitif bir tutum içerisindeyken; multimedyanın kendi sınıflarında kullanımında daha az aktif oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Multimedya Teknolojisi, Bilgi ve iletişim teknolojisi, Yabancı Dil Olarak İngilizce, Öğretmen İnançları, Öğretmen uygulamaları. Technology has become an important and inevitable part of our lives nowadays, especially in the field of education; it has a big role in improving ways of teaching and enhancing teaching techniques in many ways. In language teaching, multimedia has a great impact on students' achievement. This descriptive study investigated Iraqi EFL teachers' beliefs and teachers' practice of multimedia by using quantitative data collection methodology. The participants of the study consisted of 39 females and 64 male EFL teachers from various schools of Iraq. The results of the study showed that while Iraqi EFL teachers had a positive attitude towards the integration of multimedia in their classes, they had a low level of their practice of multimedia in their own classes. However, the results in both cases showed a little difference in both male and female teachers. According to the results of the study, female teachers were more positive about using multimedia and more active in their integration of multimedia in their classes when compared to male teachers.Keywords: Multimedia Technology, Information and Communication Technology, Teachers' Beliefs, English as a foreign language, Teachers' Practices.
Collections