Iraqi high-school efl students` and teachers` attitudes towards written feedback in writing classes: A case of Suleymaniyah and Erbil
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Irak'ta ve özellikle Süleymaniye ve Erbil'de bulunan lise öğretmenve öğrencilerinin yazı derslerinde yazılı olarak geri bildirim yapılmasındaki davranışlarınınaraştırılmasıdır. Bu araştırmada nicel metod kullanıldı. Çalışmada öğrenci ve öğretmen anketiolmak üzere iki araç kullanılmıştır. Anketler 50'si erkek ve 50'si kadın olmak üzere toplam 100öğretmen ve 100'ü erkek ve 100'ü kız olmak üzere toplam 200 öğrenci üzerinde uygulandı. Buanketlerden toplanan veriler SPSS aracılığıyla analiz edildi. Ortaya çıkan bulgular öğretmenlerinyaptığı yazılı geri bildirimlerin genel olarak öğrencilerinin yazma yeteneklerinin gelişmesindebaşarılı bir rol oynadığını ortaya koydu.Yapılan bu çalışma, İngilizce öğretmenleri tarafından iyimser ve yapıcı bir şekildeyapılan yazılı geri bildirimin öğrencileri yazma konusunda cesaretlendirdiğini ve geliştirdiğinigösterdi. Bunun yanında, yazılı geri bildirimin, öğrencilerin hatalarını düzeltmesinikolaylaştırmada tercih edildiğini de gözlemledik. Bulgular, öğretmenlerinin günlük ödevlerine veyazılı testlerine koydukları pozitif geri bildirimlerin öğrenciler tarafından son derece tercihedildiğini ortaya koydu. Ayrıca, bu çalışma zamanında yapılan geri bildirimlerin öğrencilerinyazma yeteneklerinin gelişmesinde güçlü bir etki yarattığını gösterdi. T-test analizi, kız veyaerkek öğrencilerin yanısıra kadın ve erkek öğretmen olmanın öğretmenin yazılı geri bildirimi ileilgili istatistiksel sonuçlar açısından önemli bir fark ortaya koymadığını gösterdi.Anahtar kelimeler: Yazılı geri bildirim, Irak EFL öğrencileri, lise öğrencileri. The aim of this study is to investigate the attitudes of Iraqi high-school teachers andstudents towards teacher written feedback in writing classes in Suleymaniyah and Erbil. Aquantitative method was conducted in this study. Two different instruments were used in thestudy; teacher questionnaire and student questionnaire. A total of 100 teachers (50 males and 50females) and 200 students (100 males and 100 females) participated in filling the questionnairethen the collected data were analyzed through SPSS. The findings showed that teachers' writtenfeedback generally plays a significant role in improving students' writing skills.The study also showed that students are encouraged and improved when English teachersprovide them with optimistic and constructive written feedback. It was also observed thatstudents show high preference of specific written feedback to facilitate the correction ofmistakes. The findings showed that teachers' positive written feedback on their dailyassignments and paper tests was highly preferred by students. Additionally, the study showedthat teachers' written feedback in its time has a powerful impact on students' writing skills. A t-test analysis indicated that there were no statistically significant differences between male andfemale teachers and also students towards teacher written feedback.Keywords: Written feedback, Iraqi EFL learners, high-school students
Collections