Integration of lean method in English language teaching and learning: A new perspective for elt methodology
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yalın öğrenme yöntemini tanımlamak, yöntemin İngilizce öğrenme ve öğretme süreçlerine ne kadar uyarlanabileceğini ve eğitsel süreçler üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Öğretmenler yalın öğrenme yöntemini, öğrenme ve öğretme süreçlerine uygulayarak, eğitsel değeri olmayan ve zaman kaybetmeye yola açan işleri ortadan kaldırabilir ve çalışmalarını, öğrenim ve öğretim süreçlerinin geliştirilmesine odaklayabilirler. Eğitimciler, endüstri alanında geliştirilen yalın yöntem teknik ve ilkelerini uygulayarak, öğrencilerini istendik düzeye çıkarabilir ve söz konusu teknik ve ilkeleri, öğrencilerin bilgi ve becerilerinin arttırılmasına yardımcı derslerde kullandıkları içerik hazırlanması, pedagoji, örgüt işleyişi ve ölçme-değerlendirme yöntemlerine dâhil edebilirler. Yalın öğrenme yöntemi, birkaç yöntem ve araçla öğretilebilir. Örneğin; okuma metinleri, sınıf içi tartışma etkinlikleri, oyun ve benzetim temelli yöntemler, açık forum yöntemi v.s. Yalın yöntemde, okuma metinleri ve tartışma yöntemi, öğrencilere belirli konularda kendi düşüncelerini ifade etme imkânı-hatta bazen de zorunluluğu- sağlar; öğrencilerin konu üzerinde eleştirel düşünmesini, açık ve aktif katılımla, başkalarının içinde bulundukları durumu değerlendirmek için mantık zincirini etkin şekilde kullanabilmelerini sağlar. Bir öğrenme yöntemi olarak okuma metinleri ve tartışma yöntemlerini kullanmanın bazı yararları şunlardır: öğrencilerin çeşitli bakış açılarını araştırmalarına ve incelemelerine yardımcı olur, öğrencilerin zihinsel süreçlerini ve takım çalışması alışkanlıklarını arttırır, öğrencilerin bir araya getirme ve bütünleştirme becerilerini geliştirir ki ilgili yöntem onların dönüşüm yapabilmelerine imkan sağlar (Bonwell & Eison, 1991).Yalın öğretim yöntemi üretim sürecini, öğrenme alanına uygularken öncelikle süreci tespit edilmelidir, ardından da değer katan (yani öğrencilerde gelişimleri sağlayan), bu gelişimleri sürekli kılan Kaizen yöntemiyle faydalı olmayan süreçlerin ortadan kaldırılmasını sağlayan (farklı yöntemleri beyin fırtınasıyla çalışmak ve test etmek için bir hipotez belirlemek gibi), PUKÖ döngüsünü yürütebilen (deneysel bir plan hazırlamak, planı uygulamak, sonuçları kontrol edip, sonrasınde gerekli ayarlamaları yapmak, karşılıklı destek ve paylaşımlara imkân veren takım çalışmaları gibi süreçlere dikkat edilmelidir. Yalın yöntemi düşünme sürecini uygulamak ve yalın yöntem kültürüne sahip bir sınıf ortamı oluşturmak için, öncelikle sınıflar düzenlenmeli, daha sonra görsel çalışma kâğıtları hazırlanmalı, ön planlama mutlaka yapılmalı, birim zamanı mutlaka belirlenmeli, ders programı, çizelgeleri, ilgili materyallerle çalışma süreci mutlaka standartlaştırılmalıdır. Pareto tablosu, haftalık kalite değerlendirmeleri gibi diğer sınıf için araçlar da temin edilmelidir. Yalın Yöntem sınıfı demek, öğrencilerin gelişimlerini, üst düzey beklentilerini, sürekli geri bildirim ve iletişimlerini teşvik eden bir sınıf ortamı oluşturmaktır. Ayrıca, yalın yöntemle öğrencilere güvenli bir ortam sağlar; problemi öğrenme ve çözme, deney yapma süreçlerinin olması ve öğrencilerin yaptıkları hatalardan dolayı önlara olumsuz davranılmamısı gerektiği düşüncesıze dayanır (Zikovsky, 2012). Bu amaçla veri toplama aracı olarak 35 önermeden oluşan bir anket, Duhok şehrinde, İngilizce hazırlık sınıfında okuyan öğrencilere uygulandı ve Sabis Uluslararası Okulunda, farklı seviyelerde okuyan on iki öğrenci ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında, 35 önermeden oluşan yalın öğrenme stratejileri anketi, ölçme aracının geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında 50 kişilik bir öğrenci grubuna uygulanmıştır. Anketin güvenirliğini test etmek amacıyla, Alpha güvenirliği kullanıldı. Güvenirlik katsayısı 0.80 olarak tespit edildi. Nicel veriler, ölçek maddelerine verilen her cevabın frekans ve yüzdelerini hesaplamasıyla elde edilmiştir. Daha sonra, veriler, frekans, yüzde, ortalama, korelasyon, lineer regresyon ve ANOVA yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, Duhok şehri Sabis Uluslararası Okulunda okuyan öğrencilerin, Yalın öğrenme stratejilerini kullanabildiklerini göstermiştir. Sonuç olarak bu bulgular, genel olarak öğrencilerin söz konusu stratejilerden yararlanma aralığının yüksek (3.5-5.0) ve orta düzey (2.5-3.4) frekansta olduğunu göstermiştir. Böylece, elde edilen sonuçlara göre adı geçen stratejilerin kullanımının düşük frekansta olmadığı görülmüştür (1.0-2.4). Ayrıca, genel ortalamalara göre, strateji kullanımı frekansı 3.2 olarak tespit edilmiştirYanı sıra, betimsel analiz sonucunda, erkek öğrencilerin (ortalama 3.3)¬ dil öğrenme stratejilerini, kadın öğrencilerden(ortalama 3.2) daha sık kullandıkları görülmüştür. Bu bağlamda, erkek öğrencilerin yalın öğrenme stratejilerini kadın öğrencilerden daha fazla kullandıkları çıkarımı yapılabilir. (F) değeri,2.479 olarak bulunmuştur ki bu da anlamlılık düzeyine bağlılığı yansıtmaktadır (%1 değerinde >0.01). Bu modele göre, İngilizce dersi alma süresi (b = 1.534, p=.116 p > .01), yalın öğrenme yöntemi, öğrenmenin istatistiksel yönden anlamlı bir yordayıcısı değildir. T değeri (27.87> .01) ise cinsiyet faktörünün, yalın öğrenme yönteminin, öğrenme üzerinde istatistiksel yönden anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Ayrıca regresyon modelindeki bütün değerler, cinsiyet faktörünün, Yalın yöntemi öğrenme ve kullanımı üzerinde etkili olduğu görüşünü destekler niteliktedir. Ayrıca ANOVA analizi sonuçlarına göre, İngilizce dersi alma süresi de Yalın öğrenme yöntemlerini öğrenme ve kullanma üzerinde anlamlı etkilere sahip değildir. Fakat bu bulgu, cinsiyet faktörünün Yalın öğrenme stratejilerinin kullanımı üzerinde anlamlı etkilere sahip olduğunu gösteren t testi analiz sonuçlarıyla çelişmektedir.Anahtar Kelimeler: Yalın, İngiliz Dili Öğretimi, Yalın Öğrenme Stratejileri, Yalın Öğrenme Yöntemleri, Akademik Başarı. The purpose of the study is to describe the lean method and to discover the extent to which it can be integrated into English language teaching and learning processes or not and regarding its effects. Through applying a lean methodology to the teaching processes, additionally the teachers can eliminate reasons that do not add value and are thus wasteful, and they can focus their efforts on the advancement of teaching and learning. By applying the lean principles and techniques developed in the industry, educators can refine the content, pedagogy, organization, and assessment methods employed in their accounting courses to help and ensure that students gain the knowledge and skills that will make them most desirable to students. Lean can be taught throughout several methods and tools, such as readings and class discussion, game- and simulation-based methods, and the open forum method. The readings and discussion method present students with the opportunity, and even the obligation, to express their Point of view on certain issues, requiring the students to think critically on the subject and use logic to evaluate others' positions through open and active participation. Some of the benefits of using readings and discussion as a learning method are that it helps students to explore and analyze a variety of perspectives, it increases their intellectual quickness and teamwork habits; it develops students' combination and integration skills, and it leads to transformation (Bonwell&Eison, 1991). When applying lean production to learning, we should first identify the process and then maintain focus on what adds value (i.e., student improvements), empower students to do CI (continuous improvement), eliminate what does not add value through Kaizen (brainstorm alternatives and identify a hypothesis to test), conduct PDCA (develop an experimental plan, carry out the plan or do it and then check for results and adjust accordingly), and make a team work to support and share with each other. To apply lean thinking and to create a lean culture classroom, the classroom should first be organized; thereafter, visual sheets should be managed, pre-planning must be done, takt-time should be established, and work should be standardized by creating syllabi and schedules and associated materials. Other classroom tools must be available as well, such as Pareto charts, and weekly quality assessments. A lean classroom means respect for individuals to empower students for CI, high expectations, and continuous feedback and communication. It also provides them with a safe environment, which means learning and solving the problem, experimentation, and no blaming (Ziskovsky, 2012). To fulfill this objective, a research question has been approved as a data collection instrument in this descriptive study, a 35 item questionnaire was administered to English preparatory school student at Duhok city and an interview was conducted with twelves students with different levels in Sabis International School. In the first phase of the study lean learning strategies Questionnaire consisting of 35 items was piloted to 50 students from one level of the students to test the validity and reliability of the questionnaire as a preliminary study. The split-half and Alpha reliability were used to measure the reliability of the questionnaire. The split-half reliability coefficient was calculated to be 0,80 which was defined to be reliable for Likert-type attitude scales Quantitative data was analyzed by calculating the frequencies and percentages of each item of the questionnaire response. The data was analyzed by using frequencies, percentages, mean, correlation, linear regression, and ANOVA. The frequency and the percentage of the male participant in the data is (340), (54.7) while the frequency and the percentage of female participant is (282), (45.3). Besides, the frequency and percentage of the participant who take (1-5) years is (182), (29.2), (5-10) years is (219), (35.2), (10-15) years is (221), (35.5). The data showed that the student of Sbis International School in Duhok city can use lean learning strategies, in sum the results indicated that the use of the strategies by overall students stays within the scope of high frequency (3.5-5.0) and moderate use (2.5-3.4). So, according to the results, there was not low frequent use of any of the strategies (1.0-2.4). In addition, the overall average reported frequency of strategy use was 3.2. Moreover, the descriptive statistics indicated that the male learners employed language learning strategies more frequently (average=3.3) than the female learners (average=3.2) One can conclude that male students use lean learning strategies more than female student do. The value of (F) is 2.479, which reflects the dependency to be at significant levels (>0.01 at the level of 1%). Rendering to this model, duration of taking English (b = 1.534, p= .116 p > .01) is statistically not significant predictor of learning lean method. Value of T which is (27.87> .01) and the Value of P (.000) reveals the descriptive factor of gender effect on learning lean method as statistically significant. Besides, all the values in the regression model come out to support the view that gender is effective in the use of learning the lean method. The result also indicates that the duration of taking English does not significantly effect on learning and using lean learning strategies as it reveals in ANOVA analysis. In conclude, the result showed that when student get older and takes more English course, the more learning lean methods they apply in learning language Keywords: Lean, English Language Teaching, Lean Strategies, Lean Methods, Academic Achievement.
Collections