İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarının ve okuma hızlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlamabaşarılarına ve okuma hızlarına etki eden çeşitli değişkenler (cinsiyet, anne-babaeğitim durumları, okul öncesi eğitim alıp-almama durumu ve sosyo-ekonomikdüzey) incelenmiştir. Ayrıca okuduğunu anlama başarısı ve okuma hızı arasındakiilişkiye de bakılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılında Gaziantep ilinde bulunan beş ilkokuldantesadüfi olarak seçilen 311 birinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırma sürecinde,`Sosyo-ekonomik düzeyi belirleme anketi`, `Okuduğunu anlama başarı testi` ve`Okuma hızını ölçme metni` veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, SPSS20 istatistik programından yararlanılarak değerlendirilmiş olup, şu bulgularaulaşılmıştır: İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma hızları ve okuduğunu anlamabaşarıları, cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Anne ve baba eğitimdurumu değişkenine göre ilkokul birinci sınıf öğrencileri arasında okuduğunu anlamabaşarısı puanları ve okuma hızı açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. İlkokulbirinci sınıf öğrencilerinin okuma hızları ve okuduğunu anlama başarı puanları, okulöncesi eğitim alıp almama durumuna göre, okul öncesi eğitim alanların lehineanlamlı farklılık göstermektedir. İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunuanlama başarısı ve okuma hızına ait puanlar, sosyo-ekonomik düzeye göre farklılıkgöstermiştir. Sosyo-ekonomik düzey arttıkça, öğrencilerin okuduğunu anlamabaşarısı ve okuma hızına ait puanlar yükselmiştir. İlkokul birinci sınıf öğrencilerininokuduğunu anlama puaları ile okuma hızı puanları arasındaki orta düzeyde, pozitif veanlamlı bir ilişki bulunmuştur. In this study, the primary school 1st grade students' reading speed and readingcompherension success in terms of various variables (gender, parents educationlevels, pre-school education, socio-economic level) are investigated. Additionally,reading compherension on success and reading speed are compared. The study wasconducted with a survey design. The data were collected from 311 first graders fromrandomly selected five public elementary schools in Gaziantep during the 2014-2015Academic year. In the research process, `Socio-economic level determining survey``Reading comprehension achievement test` and `reading speed measurement test`are used as a data collection tool. The data is evaluated using the SPSS 20 statisticalprogram, and reached the following findings: There is not significant difference inthe primary school 1st grade students' reading speed and reading compherensionsuccess according to gender. According to parents education levels variable,significant differences are found in terms of the read speed and the succes of readingcomprehension. According to take pre-school education shows significantdifferences in favor of pre-school education in terms of the read speed and the succesof reading comprehension. Reading speed and reading compherension success in theprimary school 1st grade students have varied according to socio-economic level.When scores of socio-economic levels increases, students' reading comprehensionand reading speed has increased. Intermediate, positive and statistically significantrelationship is found between reading speed and reading comprehension in theprimary school 1st grade students.
Collections