Browsing TEZLER by Title
Now showing items 18-37 of 427
-
A study on oral corrective feedback preferences and learning styles of Turkish efl learners
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sözel düzeltme geribildirimlerine ilişkin tercihlerini, öğrenme stilleri ile karşılaştırmalı olarak incelemek ve dil öğrenme sürecinin bu iki boyutu ... -
A study on sympathetic tendency of efl learners through competition games
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-13)Başkalarıyla aynı hissi yaşayarak sağlıklı ilişkiler kurmayı sağladığı için insanların yaşamlarını yönlendirmeleri için gerekli bir duygu olan sempati (Decety & Chaminade, 2003), kendini başka birinin yerine koymak ... -
A study on the possible effects of the fear of success and rejection sensitivity on academic success in efl classrooms
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-29)BAŞARI KORKUSU VE REDDEDİLME HASSASİYETİNİNİNGİLİZCE YABANCI DİL SINIFLARINDAKİ AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNEOLASI ETKİLERİ KONUSUNDA BİR ÇALIŞMAİngilizce yabancı dil sınıflarındaki öğrencilerin akademik başarısı ile başarı ... -
Aday öğretmen değerlendirme sürecinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-13)Bu araştırmanın amacı; aday öğretmen yetiştirme ve değerlendirme sürecinde yer alan paydaşların (aday öğretmenler, danışman öğretmenler, okul müdürleri, maarif müfettişleri/şube müdürleri) aday öğretmen yetiştirme programı ... -
Ahmet Ümit`in masal kitaplarının metinsellik ölçütleri bağlamında incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-05)Her edebî eser ortaya çıktığı ortamdan bir şeyler taşır. Edebiyatın önemli bir türü olan masallar da içinden çıktığı kültür ortamından birçok kültür ögesini bünyesinde barındırmaktadır. Başta dil ve dilin olanakları olmak ... -
Aile eğitim programının annelerin ebeveynlik davranışlarına ve çocuklarında gözlenen davranış problemlerine etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Bu araştırma ADDT'ye dayalı Aile Eğitim Programının annelerin ebeveynlik davranışları üzerindeki etkisini ve annelerin çocukların da algıladıkları davranış problemleri üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlanmıştır. ... -
Akran arabuluculuk eğitiminin özyeterlik, denetim odağı ve çatışma çözme becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-10)Bu çalışmanın amacı akran arabuluculuk eğitiminin özyeterlik, denetim odağı ve çatışma çözme üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Araştırmada öntest-sontest-izleme testi yarı deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ... -
Akran etkileşimine dayalı yazma etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerindeki etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, akran etkileşimine dayalı yazma etkinliklerinin 7. Sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerileri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ön test son test deney-kontrol ... -
An analysis of lexical stress in English pronunciation of indo-european words loaned to Turkish by Turkish speakers of English
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-27)Bu çalışma, Türkçe konuşanlar tarafından Hint-Avrupa dil ailesinden Türkçeye geçen kelimelerin İngilizce telaffuzundaki sözcük vurgusu yerleşimini incelemeyi amaçlamıştır. Buna ek olarak, odaksıl vurgunun yanlış kullanılması ... -
An analysis of the effect of peer and teacher feedback on EFL learners` oral performances and speaking self-efficacy levels
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-09)Bu çalışma, konuşma öz-yeterlik ve geri bildirimlerin konuşma performansı üzerine etkisini inceleyen yarı deneysel bir çalışmadır. Bu çalışma, Yabancı Dil Olarak İngilizce öğrenenlerin konuşma öz-yeterlik düzeylerini ... -
An analysis of the relationship among EFL learner autonomy, self-esteem, and choice of vocabulary learning strategi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Iraklı İngiliz dili öğrencilerinin özerklik (Ö), özsaygı (ÖS) ve kelime öğrenme stratejileri (KÖS) arasında, anlamlı ilişkilerin olup olmadığını ve öğrencilerin özerkliğinin ve özsaygılarının, bu stratejilerin ... -
An analysis of the relationship between EFL students` perception of emotional and instrumental support and their motivational and emotional responses: The case of Gaziantep University
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Duygusal ve araçsal destek, etkili dil öğrenme sürecinde önemli bir rol oynar, çünkü bu destekler öğrencilerin, motivasyon ve duygusal açıdan başarılı tepkiler verebilmelerine yardımcı olur. Duygusal ve araçsal destek, ... -
An evaluation of `Sunrise 9`` from EFL teachers` and students` perspectives in Northern Region of Iraq
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-25)Tüm dünyada öğretme ve öğrenme sürecinin en önemli unsurlarından biri ders kitabıdır. Bunun yanı sıra İngilizce yabancı dil programlarında ders kitabının kullanılması ve kullanılmaması konusunda tartışmalar vardır. Öğretmen, ... -
An experimental study on enhancing eight grade students` academic achivement in teog English examination by implementing innovative lean educational method
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Söz konusu bilimsel çalışma yenilikçi Yalın Eğitim Yönteminin Türkiye'deki ortaokul İngilizce derslerinde uygulanmasının ilk deneysel örneğidir. Yabancı dil öğrenmek ve öğretmek, öğretmenlerin, araştırmacıların, eğitim ... -
An investigation into the roles of language anxiety and reading anxiety in Iraqi efl reading classes
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-11)Bu çalışma, Irak, Erbil'deki Salahaddin Üniversitesi İngilizce Anabilim Dalindaöğrenim görmekte olan 90 İngiliz dili öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma, öğrencilerindil kaygısı ile okuma kaygısı arasındaki ... -
An investigation into the Syrian refugee EFL learners` perceptions about learner autonomy and their readiness for autonomy in language learning
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-03)Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Suriyeli mülteci öğrencilerin dil öğreniminde öğrenen özerkliğine yönelik algıları ve dil öğreniminde özerkliğe hazır bulunuşluklarını araştırmayı amaçlamıştır. Çalışma ... -
An investigation on the relationship between prospective teachers` early teacher identity and their need for cognition
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim fakültesi öğrencilerinin düşünme ihtiyaçlarını ve meslek öncesi öğretmen kimliklerini belirlemek öğretmen geliştirmeye ve öğretmen yetiştirme kurumlarındaki uygulamalara katkı sağlayabilir. Bu yüzden, bu çalışmanın ... -
Anaokullarında karşılaşılan öncelikli yönetim sorunlarının okul yöneticilerinin görüşlerine göre incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Bu çalışmada, anaokulu yöneticilerinin karşılaştıkları sorunların önem sırası ile birlikte belirlenmesi ve kendi görüşlerine göre bu sorunlara çözüm önerilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel ... -
Anaokullarındaki stratejik planlama uygulamalarının okul müdürlerinin stratejik liderliği bağlamında incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; anaokulu öğretmenlerinin okul müdürlerinin stratejik liderlik özelliklerine ve okullarındaki stratejik planlama uygulamalarına yönelik görüşlerinin ve okul müdürlerinin stratejik liderlik özellikleri ... -
Anne babaların ebeveyn davranışlarının ve evlilik doyumlarının incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-07)Bu araştırmanın amacı anne babaların ebeveyn davranışları ile evlilik doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmaya çocuğu ilkokul öğrencisi olan 400 ebeveyn katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel ...