An evaluation of `Sunrise 9`` from EFL teachers` and students` perspectives in Northern Region of Iraq
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tüm dünyada öğretme ve öğrenme sürecinin en önemli unsurlarından biri ders kitabıdır. Bunun yanı sıra İngilizce yabancı dil programlarında ders kitabının kullanılması ve kullanılmaması konusunda tartışmalar vardır. Öğretmen, öğrenci ve ders kitabı İngilizce yabancı dil programının üç temel unsurunu oluşturur, fakat bunların içerisinde ders kitabı, İngilizce dil öğretiminde önemli bir rol oynar. Ders kitabı dünyanın her yerinde öğretmen ve öğrencilerce kullanılan başlıca materyallerden biridir. Ayrıca eğitimciler ders kitabının İngilizce dil sınıflarının özü olduğunu söyler. Bazıları ders kitaplarının öğretmenlere rehberlik ettiğini ve öğretme ve öğrenme sürecine olanak sağladığını iddia eder. Buna uygun olarak, bu çalışma `Sunrise 9` İngilizce ders kitabının öğretmen ve öğrencilerce değerlendirilmesini hedefler ve Kuzey Irak'ta dil sınıflarında kullanılan ders kitaplarının güçlü ve zayıf yönlerine dayanarak, öğretmen ve öğrenci yanıtları arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını bulmayı amaçlar. Bulgular öğretmen katılımcıların ders kitabının birçok kısmına dair olumsuz tutum sergilediklerini gösterdi. Bazı öğretmenlerse fikir belirtmediler, fakat genel olarak öğrenciler `Sunrise 9` kitabı hakkında olumlu görüşlere sahipti. Ayrıca bu çalışmada iki veri toplama aracı kullanılmıştır. Böylece, SUNRISE 9 üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri, bir öğrenci anketi ve bir öğretmen anketiyle yapılmıştır. Ayrıca, ders kitabının değerlendirilmesi beş kriter baz alınarak gerçekleştirildi. Bunlar: düzen ve tasarım, etkinlikler, beceriler, dil türü, konu ve içerik ve sonuç. Toplam 375. sınıf öğrencisi ve 40. sınıf öğretmeni ile nicel veriler, öğretmen ve öğrenciler için hazırlanan bir anketle elde edilmiştir. Öğretmen ve öğrenciler Irak'ın kuzeyindeki Süleymaniye kentinde rastgele örneklem yöntemi ile seçildi. Araştırmanın nitel bölümü için, 13 öğretmen ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirildi. Nicel veriler ise SPSS, Sosyal Bilimler İstatistik Programı kullanılarak elde edildi. Kullanılan anketlerde beşli Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Nitel verileri analiz etmek için, bir tümdengelim içerik analizi kullanılmıştır.Anahtar kelimeler: Ders kitabı, Değerlendirme, Ders kitabı değerlendirme, Materyal, Materyal değerlendirme Basically, textbook is one of the most essential parts in the process of teaching/learning all around the world, also there is debatable case about using and non-using a textbook in the first place in EFL program. Moreover, there are three basic components in EFL program including (teacher, student and textbook), but amongst them textbook plays a significant role in the process of English Language Teaching. It is one of the main crucial materials that have been using by students and the language teachers throughout the world. Additionally, educationalists claim that textbook is the heart of the English language classrooms. Some indisputably enunciated that textbooks guide teachers and facilitate the process of teaching and learning. In accordance with, the present study aims at evaluating SUNRISE 9 from teachers' and students' opinions and finding out whether there is a statistically significant difference between the teachers' and students' responses with regard to the strengths and weaknesses of the textbook which are used in language classrooms in all basic schools in the Northern Iraq. The findings reveal that the teacher participants have negative opinions towards most of the sections of the textbook and some others have not stated any opinions but the student participants generally have positive opinions about SUNRISE 9. Moreover, two data collection tools or/and instruments were carried out in the current study. Thus, the teachers' and students' opinions were conducted on SUNRISE 9, a student questionnaire and a teacher questionnaire. Furthermore, the evaluation of the textbook was carried out in terms of five criteria which include: the layout and design, activities, skills, language type, subject and content and conclusion. The quantitative data were obtained using questionnaire for teachers and students with a total number of 375 9th grade students and 40 9th grade teachers. They were chosen randomly from Sulaimanyah city in the North of Iraq. For the qualitative part of the study, semi-structured interviews were held among 13 teachers to gather more necessary data. The quantitative data obtained, were analysed using SPSS, a Statistical Program for Social Sciences. A five-point Likert type scale was used for analysis. To analyse the qualitative data, a deductive content analysis was employed. Keywords: Textbook, Evaluation, Textbook Evaluation, Material, Materials Evaluation
Collections