A study on the possible effects of the fear of success and rejection sensitivity on academic success in efl classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BAŞARI KORKUSU VE REDDEDİLME HASSASİYETİNİNİNGİLİZCE YABANCI DİL SINIFLARINDAKİ AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNEOLASI ETKİLERİ KONUSUNDA BİR ÇALIŞMAİngilizce yabancı dil sınıflarındaki öğrencilerin akademik başarısı ile başarı korkusu ve reddedilme hassasiyeti seviyeleri arasındaki ilişkiyle ilgili alanyazında herhangi bilimsel bir çalışma olmadığı belirlendikten sonra başlatılan çalışmada; başarı korkusu, beklenti-değer teorisi içerisinde, başarıdan kaynaklanan olası negatif sonuçlar beklentisiyle, başarıdan uzak kalmaya yönelik bir tür kaygılı eğilim olarak açıklandığı için, korku ve kaygı birbirlerinin yerine geçecek şekilde kullanılmıştır. Yanı sıra, bilimsel kaynaklar incelendiğinde, bilişsel duyuşsal süreç eğilimi ve savunma motivasyonu sistemi çerçevelerinde kavramlaştırılmış reddedilme hassasiyeti, başkalarının davranışındaki reddetme göstergelerini kaygılı bir şekilde umma ve aşırı bir şekilde tepki gösterme olarak tanımlanmaktadır. İlgili bağlamda, mevcut çalışmada, söz edilen, psikolojik faktörler ve İngilizce dil sınıflarındaki akademik başarı arasında bir ilişki olup olmadığını bulmayı hedeflenmektedir. İngilizce dil sınıflarındaki öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki olası etkilerini belirlemek için, bu güncel çalışma yapılana kadar bir ölçek geliştirilmediği de belirlenmiştir. Dolayısıyla, ön çalışmada, başarı korkusu ve reddedilme hassasiyetiyle ilgili iki ölçeği İngilizce dil sınıflarına adapte etmek üzere odak grup ve yarı yapılandırılmış görüşme çalışması yapılmış, adapte edilen ve beşli likert olarak hazırlanan başarı korkusu ve reddedilme hassasiyeti ölçekleri, güvenilirliğini belirlenmek üzere 56 öğrenciye uygulanmıştır (sırasıyla α=.77, α=.94). Devamında, asıl çalışmayı uygulamak üzere, ölçekler Türkiye'deki bir devlet üniversitesindeki 342 öğrenciye uygulanmıştır. Faktör analizi sonrasında, 15 maddelik Başarı korkusu ve 30 maddelik reddedilme hassasiyeti ölçeklerinin güvenilirliği sırasıyla .73 ve .93 olarak bulunmuştur. Faktör analizi aracılığıyla başarı korkusu ölçeğinin alt boyutlara sahip olduğu da belirlenmiştir. Başarı korkusu ölçeğinin alt faktörleri olan düşük başarı korkusu ve yüksek başarı korkusu ile reddedilme hassasiyetinin İngilizce dil sınıflarındaki akademik başarı üzerindeki olası etkilerini görmek için bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Pearson korrelasyon analizi (r=,07 r=,01ve r=.05 sırasıyla) ve çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Bulgular istatistiksel olarak, öğrencilerin bu duygulara sahip olabileceğini göstermiştir (düşük başarı korkusu ortalaması=16.74, yüksek başarı korkusu ortalaması=24.11, reddedilme hassasiyeti ortalaması=115.24). Bulgular, yüksek başarı korkusu ile reddedilme hassasiyeti arasında bir ilişki olduğunu da belirtmektedir (r=0.46). Öğretmen, öğrenci, ders kitabı yazarları, okul yönetim ve organizasyonları, dil öğrenme/öğretme stratejileri, öğrenci özerkliği, öz yeterliliği ve öz denetimi gibi birçok popüler konu ile ilgili öneriler sunulmuştur.Anahtar kelimeler: Akademik başarı, başarı korkusu, reddedilme hassasiyeti, İngilizce dil öğrenimi, öğrenen psikolojisi, kaygı A STUDY ON THE POSSIBLE EFFECTS OF THE FEAR OF SUCCESS AND REJECTION SENSITIVITY ON ACADEMIC SUCCESS IN EFL CLASSROOMSFear and anxiety are interchangeably used since the fear of success is explained in expectancy-value theory as a kind of anxious tendency to abstain from success with the expectation of the possible negative consequences stemming from achievement in the research which was carried out after it was specified that there had been no academical studies available in the literature about the correlation between the students' academic successes in EFL classrooms and their levels of fear of success and rejection sensitivity. Furthermore, when the academical resources are reviewed, rejection sensitivity, conceptualized in the frameworks of cognitive affective process disposition and defensive motivational system, is defined as expecting anxiously and reacting exaggeratedly to the cues of rejection in the behaviours of other people. In the related context, the current research aimed to explore whether there was a relationship between the aforementioned psychological factors and the students' academic success in EFL classes. Moreover, it attempted to figure out if either of them could be regarded as the predictors of the students' language learning successes. It was also determined that no scales were developed to identify their possible effects on the students' academic success in EFL field up until this present study was conducted. Therefore, focus group study and semi,-structured interviews were made in the pilot study in order to adapt 2 scales related to the fear of success and rejection sensitivity in EFL classrooms, and adapted and prepared as 5. Likert fear of success and rejection sensitivity scales were implemented to 56 students in order to identify their reliabilities (α= .77, α= .94 respectively). Later on, the scales were applied to 342 students at a state university in Turkey to do the actual study. After factor analysis, the reliabilities of the Fear of Success Scale with 15 items and the rejection sensitivity with 30 items, were designated as .73 and .93. It was identified via factor analysis that the fear of success scale had subdimensions. Unpaired t-test, one-way analysis of variance, Pearson correlation analysis (r=,07 r=,01and r=.05 respectively) and multiple regression analysis were made in order to see the possible effects of the sub-factors of the fear of success scale, low fear of success and high fear of success, and rejection sensitivity on students' academic success in EFL classes. The findings statistically show that the students may have these feelings (the mean of low fear of success=16.74, the mean of high fear of success= 24.11, the mean of rejection sensitivity=115.24). Findings also indicate that there is a correlation between high fear of success and rejection sensitivity (r=0.46). A detailed commentary about the findings and limitations of the study was explicated in the discussion and conclusion parts of the study. Some recommendations related to the teachers, students, course book designers, curriculum designers, school management and organizations, and many trendy topics such as learning/teaching strategies, learner's autonomy self-efficacy, self esteem, self-regulation, are presented.Keywords: Academic achievement, the fear of success, rejection sensitivity, English language learning, learner psychology, anxiety
Collections