An experimental study on enhancing eight grade students` academic achivement in teog English examination by implementing innovative lean educational method
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Söz konusu bilimsel çalışma yenilikçi Yalın Eğitim Yönteminin Türkiye'deki ortaokul İngilizce derslerinde uygulanmasının ilk deneysel örneğidir. Yabancı dil öğrenmek ve öğretmek, öğretmenlerin, araştırmacıların, eğitim otoritelerinin, ebeveynlerin ve öğrencilerin endişe kaynağı haline gelmiştir. Eğitim sürecindeki tüm paydaşlar, öğrencilerin öğrenme ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak istemektedir. Söz konusu çabaların sonucu olarak İngiliz Dili ve Eğitimi alanında birçok öğretim yöntemi ortaya çıkmıştır. Başka bir deyişle, ilgili yöntem ve teknikler İngilizce öğretilmesi ve öğrenilmesi konusunda sayısız değişikliğe neden olmuştur; ancak hemen hemen hepsi eğitim sürecine katılan paydaşların ihtiyaçlarını karşılayamamıştır. Günümüzde, özellikle de Türkiye'de İngiliz Dili ve Eğitimi bağlamında büyük ölçekli standartlaştırılmış testler (örneğin; TOEFL, IELTS, PET, KET, FCE, CAE, CPE, PTE, SAT, LYS, TEOG vb.) önemli bir rol oynamaktadır. Sınavlar, tüm öğretim süreçlerinin vazgeçilmez bir parçasıdır; çünkü sınavlar eğitim kurumlarındaki dil öğretiminin ne kadar başarılı olduğu hakkında bilgi sağlar. İlköğretim sürecinin ikinci kademesi olan ortaokul bağlamlarında, öğrenciler sekizinci sınıf seviyesine geldiğinde Milli Eğitim Bakanlığı öğrencileri TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) sınavına tabii tutarak onları ortaöğretim kurumlarına (liselere) yerleştirir. TEOG İngilizce sınavlarında, sorularla sadece anlama seviyesini değil, aynı zamanda daha doğru okuma, mantıklı çıkarımlar yapma ve öğrencilerin kelime bilgileri de ölçülmektedir. Bunun yanı sıra, her sorunun yapısı, anlaşılabilir bir bağlamda ve genellikle de sorunun kalitesini artıran bir soru-cevap formundadır. Ancak, TEOG İngilizce sınavlarından alınan sonuçlar istenilen düzeyde değildir (2016-2017 eğitim öğretim yılı ortalaması 57.315). İngiliz Dili ve Eğitimi alanında yöntembilimsel bir yenilik olan Yalın Eğitim Yöntemi (YEY), bu soruna bir çözüm önermektedir. Yalın Eğitim Yöntemi'nde ölçme ve değerlendirme süreci haftalık küçük sınavlar (quizler), aylık testlerle tamamlanır. Haftalık küçük sınavların aracılığıyla, dil öğrenimi ve öğretimi sürecindeki hatalar ve yanlışlar yerinde tespit edilebilir ve hemen gerekli önlemler alınabilir, böylelikle öğrencilerin gelecekte öğrenme problemleriyle karşılaşma olasılığı önlenebilir. Yalın Eğitim Yöntemi'nde temel amaç tüm öğrenme-öğretme süreçlerinde üretkenliği ve verimliliği, israfları ortadan kaldırarak artırmaktır. Bu çalışmada Yalın Eğitim Yöntemi'nin sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki kelime bilgisi, dilbilgisi ve okuma edinimi üzerine etkisi araştırılmıştır. İngilizce derslerinde, Yalın Eğitim Yöntemi'nin etkisini sorgulamak için deneysel bir çalışma yapılmıştır. Rastlantısal grup örneklemesi ile 40 öğrenci içeren bir deney gurubu ve 40 öğrenci içeren bir kontrol gurubu bir devlet ortaokulunda oluşturulmuştur. Deney grubu Yalın Eğitim Yöntemi'ne göre uyarlanan yabancı dil eğitimini almış ve kontrol grubu standart yabancı dil eğitimini almıştır. Analizler ortaokul bağlamında toplam 80 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Deney süreci 19 hafta devam etmiş ve ilgili deney sürecinden önce hem deney hem de kontrol grupları ön teste tabi tutulmuştur, deney sürecinden sonra iki grup Yalın Eğitim Yöntemi'nin yabancı dil başarısına etkisini araştırmak için bir son teste tabi tutulmuştur. Toplanan verilerin istatistiksel analizleri betimsel istatistikler ve varyans analizleri de tek yönlü ANOVA ile gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grupları arasında ön test ve son testteki puanlar açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur (kontrol grubunun ön test ortalaması=8.9, SS=3.801 / son test ortalaması=8.775, SS=4.293, deney grubunun ön test ortalaması=8.45, SS=4.437 / son test ortalaması=13.375, SS=3.998). Son testte deney grubunun ölçe değerlendirme süreci sonunda ortalama başarısının 4.925 yaklaşık olarak %60 oranında artırmış olduğu; kontrol grubunun ise ortalama başarısının .125 yaklaşık olarak %2 oranında düştüğü saptanmıştır. Ön test ve son testin varyans analizi, bağımlı değişken üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir değişiklik göstermiştir (F=27.197, p<.05). Söz konusu sonuçlar ortaokul düzeyinde Yalın Eğitim Yöntemi'nin uygulanmasının oldukça mümkün olduğunu göstermektedir. Yalın Eğitim Yöntemi'nin ülke çapındaki genel İngilizce sınavlarında yabancı dil başarısını artırdığı bulunmuştur. Ayrıca, bu çalışmada yabancı dil öğretiminde etkili sınıf içi çalışmaların nasıl oluşturulacağı konusunda pratik uygulama örnekleri de sunulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Yalın, Yalın eğitim yöntemi, İngiliz dili eğitimi, Yabancı dil edinimi The present study is the first experimental example of the application of innovative Lean Educational Method in middle school English classes in Turkey. How to learn and teach foreign languages has become the preoccupation of teachers, researchers, educational authorities, parents, and the students. All of the stakeholders in the education processes want to meet the learning needs of the students ideally. As a result of the relevant efforts, many teaching methods emerged in the field of ELT. In other words, related methods and techniques have caused uncountable changes on how to teach and learn English, but almost all of them could not meet the needs of all of the stakeholders who attend the educational processes. Nowadays, large scale standardized tests (i.e. TOEFL, IELTS, PET, KET, FCE, CAE, CPE, PTE, SAT, LYS, TEOG etc.) play a major role in the context of ELT, especially in Turkey. Exams are the indispensible component of all teaching processes, because exams provide the information about how much the language instruction in educational institutions is successful. In the second step of primary education, which is middle school contexts, when the students reach the grade of eight, Ministry of National Education place them into secondary schools (high schools) by applying TEOG (Transition from Primary to Secondary Education) examination. In TEOG English examinations, with the help of questions, not only the level of comprehension, but also the ability to reading more correctly, making coherent inferences, and the vocabulary knowledge of the students are also measured. Besides, the organization of the each question was in an understandable context, and generally in a question-answer format, which increases the quality of the questions. However, the results taken from TEOG English examinations are not in the expected levels (Average of 2016-2017 academic year was 57,371). Lean Educational Method (hereafter LEM), which is a methodological innovation in the field of ELT offers a remedy for this problem. In LEM, the measurement and evaluation process is completed with weekly small exams (quizzes) and achievement tests. With the help of weekly small exams, the errors and mistakes in the language learning and teaching process can be diagnosed on the spot, and they can be treated immediately, so the possibility of future learning problems can be prevented. In LEM, the main aim is to increase productivity and efficiency in all of the learning and teaching processes by eliminating the wastes of them. In this study, the effect of LEM was investigated on the eighth grade learners' vocabulary, grammar and reading acquisition in English classes. In order to question the effect LEM in English lessons, an experimental study was conducted. A control group, which contains 40 students, and an experimental group, which contains 40 students, were chosen through random cluster sampling in a public middle school. The experimental group subjected to foreign language instruction in line with LEM, and the control group took standard foreign language instruction. The analyses were carried out on total number of 80 students from a middle school context. The experimentation process continued 19 weeks, and before the experimentation both experimental and control groups took pre-test, after the experimentation two groups took a post-test, in order to see the effect of LEM on foreign language achievement. Statistical analyses of the collected data were conducted through descriptive statistics and the variance analyses carried out through one-way ANOVA. It has been found out that there is a statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of their scores in the pre-test and post-test (control group's pre-test mean=8.9, sd=3.801 / post-test mean=8.775, sd=4.293; experimental group's pre-test mean=8.45, sd=4.437 / post-test mean=13.375, sd=3.998). In the post-test, it has been found out that the average achievement of the experimental group has increased by a mean of 4.925, approximately 60%, while the average achievement of the control group has decreased by a mean grade of .125, approximately 2%. Additionally, variance analyses of the pre-test and the post-test showed a statistically significant difference on the dependent variable (F=27.197, p<.05). The results showed that the implementation of Lean in middle school contexts is quite possible. It has been found out that LEM increases the foreign language achievement in nation-wide public exams. In addition, some clues about how to form efficient classroom practices by providing practical implications for foreign language teaching are also presented in this study.Keywords: Lean, Lean educational method, English language teaching, Foreign language achievement
Collections