A study on sympathetic tendency of efl learners through competition games
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başkalarıyla aynı hissi yaşayarak sağlıklı ilişkiler kurmayı sağladığı için insanların yaşamlarını yönlendirmeleri için gerekli bir duygu olan sempati (Decety & Chaminade, 2003), kendini başka birinin yerine koymak anlamına gelen (Tuncay & İl, 2009) empatiden farklıdır. Eğitim alanında yeni bir terim olan sempatik eğilim insanlara ya da nesnelere karşı olan yönelimi ifade etmek için kullanılmaktadır. Bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi alanında sempatik eğilim üzerine gerçekleştirilen ilk deneysel araştırmadır.Bu araştırmada, İngilizce dersi sınıflarında oynanan rekabet içeren çeşitli yarışma oyunları ile İngilizce öğrenen öğrencilerin İngilizce dersine yönelik sempatik eğilimleri arasında bir ilişki olup olmadığına dair cevap bulma amaçlanmaktadır. Bu çalışma, İstanbul Gaziantepliler Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinden oluşan 302 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar deney ve kontrol grubu olarak rastgele örneklemeyle iki gruba ayrılmıştır.15 hafta süren deney süreci içerisinde, araştırmacı tarafından katılımcıların ve İngilizce ders programlarının ihtiyaçlarına göre tasarlanan rekabet içeren çeşitli yarışma oyunları, derslerine oyun oynamadan devam eden kontrol grubunun aksine, deney grubu ile oynanmıştır. Katılımcılara, rekabet içeren çeşitli yarışma oyunları ile katılımcıların İngilizce dersine yönelik sempatik eğilimleri arasında bir ilişki olup olmadığını bulmak için çalışmanın 14. haftasında sempatik eğilim anketi uygulanmış ve İngilizce dersindeki ilerlemelerini görmek için kelime bilgisi testi, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Sempatik eğilim anketinden toplanan verileri analiz etmek için kullanılan T-testi sonuçlarına göre, deneysel ve kontrol gruplarının sonuçları karşılaştırıldığında öğrencilerin sempatik eğilimleri değişmemiştir. Bununla birlikte, cinsiyete göre incelenen sempatik eğilim sonuçlarına göre (t = 3.599; p = .000), kadın katılımcıların sonuçları (M = 139.68), erkek katılımcılardan (M = 128.78) daha yüksek bulunmuştur. Sonuçlar, cinsiyete göre ayrı incelendiğinde, kadın katılımcıların sonuçlarının (t = 3.400; p = .001) (M = 141.26) deney grubunda daha yüksek olduğunu ancak kontrol grubunda cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Bu sonuçlar, kadın katılımcıların İngilizce dersine karşı sempatik eğilimin erkeklerden daha yüksek olduğunu belirtmiştir. Kelime Testinin T Testi sonuçları, grupların ön test sonuçları arasında anlamlı bir fark olmadığını; ancak, son test sonuçlarına bakıldığında (t = 12.762; p = .000), deney grubunun (M = 34.23) test sonuçlarının kontrol grubunun test sonrası sonuçlarından daha yüksek olduğunu göstermiştir (M = 24.18). Araştırmanın diğer sonuçlarından biri, Türkiye'deki İngilizce öğrenen öğrencilerin kelime bilgilerini geliştirmek için rekabet içeren çeşitli oyunların faydalı olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, deney (M = 4.57) ve kontrol grubu (M = 4.29) (T = 2.484; p = .014) arasındaki T testi sonuçlarına göre, rekabet içeren çeşitli oyunların katılımcıların sempatik eğilimlerinin geliştirilmesine yardımcı olan işbirliği becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Sempati, rekabet içeren oyunlar, sempatik eğilim, empati Sympathy which is an emotion that is required for people to direct their lives since it enables to build healthy relationships by experiencing the same feeling with other persons (Decety & Chaminade, 2003) differs from empathy that means putting oneself in another's place (Tuncay & İl, 2009). Sympathetic tendency is also a term used to express the penchant towards people or things that is a new term in educational field. This study is the first experimental research working on sympathetic tendency in ELT field.This research aims to seek answer whether there is a relation between various competition games played in ELT classrooms and sympathetic tendency of EFL learners towards English lesson. The study was carried on 302 participants consisting of 9th grade students from Istanbul Gaziantepliler Anatolian High School, Gaziantep. These participants were divided into two groups by random sampling as experimental and control groups. Within the 15 weeks of experimental process of the study, various competition games designed by the researcher according to participants' and English curriculum' needs were played with the experimental group unlike the control group which continued their lessons without playing games. The sympathetic tendency questionnaire was applied at the 14th week so as to discover whether there is a relation between the various competition games and sympathetic tendency of participants towards English lesson and a vocabulary knowledge test was applied as pre and post-test to see the progress and find whether there is an effect of various competition games on students' vocabulary knowledge. According to the T-test results used to analyze the collected data from sympathetic tendency questionnaire, the sympathetic tendency of students did not change when experimental and control groups' results were compared. However, according to sympathetic tendency results compared to genders (t=3.599; p=.000), female participants' results (M=139.68) were higher than males participants (M=128.78). The results demonstrated that when the groups were examined according to gender separately, the female participants' results (t=3.400; p=.001) (M=141.26) were higher in experimental group, but there were no significant differences according to genders in control group. The results indicated that female participants had higher sympathetic tendency towards English lesson than males. According to T-Test results of vocabulary test revealed that there were no significant differences according to pre-test results between the groups; however, post-test results (t=12.762; p=.000) illustrated that post-test results of experimental group (M=34.23) were higher than the post-test results of control group (M=24.18). One of the other results of the study demonstrated that various competition games were practical to improve vocabulary knowledge EFL learners in Turkey. In addition to that, the results stated that various competition games were effective to improve participants' collaboration skills that help improving sympathetic tendency according to T-test results between the experimental (M=4.57) and control group (M=4.29) (t=2.484; p=.014). Keywords: Sympathy, competition games, sympathetic tendency, empathy
Collections