EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 427
-
Etkinlik tasarımında kapsayıcılık ilkesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış kavram haritasının kapsayıcılık açısından karşılaştırmak ve bu haritaları öğrencilerin algılama biçimlerini ortaya koymaktadır. Başka bir ifadeyle; aktif ve ... -
Bir akademik gelişim modeli tasarımı ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada yükseköğretim için işlevsel bir akademik gelişim modeline rehberlik edecek ilkelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra geliştirilen ilkeler doğrultusunda akademik gelişim modeli tasarlayarak, ... -
İlkokullardaki stratejik planlama uygulamaları ve örgütsel iletişim arasındaki ilişkinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilkokul öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda örgütsel iletişim ve stratejik planlama uygulamaları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaçla öncelikle öğretmenlerin örgütsel iletişime ve ... -
Standart ve SLO taksonomisine dayalı rubrikler ile puanlanan açık uçlu matematik sorularında puanlayıcı etkilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, standart ve SOLO taksonomisine dayalı rubrikler ile puanlanan açık uçlu matematik sorularında puanlayıcı etkilerinin çok yüzeyli Rasch modeli ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, ... -
Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Pozitif psikoloji, II. Dünya Savaşı sonrasında olumsuzluklara odaklanmak yerine bireyin pozitif yönlerini ortaya çıkarmayı amaçlayan ve bu kapsamda çalışmaların yoğunlaştığı bir akımdır. Pozitif psikolojik sermaye ise ... -
Okul yönetici ve öğretmenlerinin değişime hazır bulunuşluk durumları ve ilgili temel etkenlerin incelenmesi (Fatih Projesi örneği)
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma,Türkiye'de okullarda en yakın zamanda gerçekleştirilmeye başlanan `FATİH Projesi` değişim örneğine ilişkin okul çalışanlarının hazır bulunuşluk durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Veriler, ... -
Öğretmenlerin göreve başlatılma sürecinde uygulanabilecek destek sistemleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Göreve yeni başlayan aday öğretmenler, kişisel, sosyal ve mesleki anlamda pek çok problem yaşamakta ve onlara bu problemlerin çözümünde yardımcı olacak bir destek mekanizmasına ihtiyaç duymaktadırlar. Bu araştırmanın amacı, ... -
Yenilikçi bir okul öncesi yaklaşımı olarak `Akıllı Bebekler Akademisi(ABA)`: Bir örnek olay incelemesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı bir sanat ve bilim akademisi olan ABA okul öncesi kurumu okul çalışanlarının yönetimsel ve örgütsel süreçlerde uygulanan yenilikçi yaklaşımlarla ilgili deneyimlerini nasıl tanımladıklarını ortaya ... -
Okul müdürlerinin mentor müdür olarak yetiştirilmesine yönelik deneysel bir çalışma
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okulların, bilginin aktarılması ve uygulanması adına en önemli toplum şekillendiricisi olarak görüldüğü günümüzde, bu imajı en iyi şekilde yönetebilmek ve sürdürebilmek okul müdürlerinin görevidir. Bu özel görevi ... -
8. sınıflarda okutulan Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarının yapılandırmacılığa uygunluğunun incelenmesi ve karşılaştırılması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 8. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitapları ve Öğrenci Çalışma Kitapları'nın yapılandırmacılığa uygunluğunu incelemek ve değerlendirmektir. Araştırma kapsamında 2014-2015 Eğitim Öğretim ... -
Yaratıcı yazma yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlik algılarına, yazmaya ilişkin tutumlarına ve yazma becerisi akademik başarılarına etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, yaratıcı yazma yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma becerisi öz yeterlik algılarına, yazmaya ilişkin tutumlarına ve yazma becerisi akademik başarılarına etkisi incelenmiştir.Deneysel desenli yapılan ... -
Türkiye`de girişimci üniversitenin oluşturulmasına ilişkin bir model önerisi ve uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yükseköğretimin yeni bir yapılanması girişimci üniversite kavramı üzerinde durulmuştur. Girişimci üniversite, teknoloji transfer ofisleri, kuluçka merkezleri üniversite temelli teknoparklar yoluyla teknolojinin ... -
TEOG sınav soruları ile 8. sınıf öğretim programlarındaki ilgili kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılından uygulanmaya başlayan Temel Öğretimden Orta Öğretime Geçiş sınavlarında yer alan sorular ile 8. Sınıf öğretim programında yer alan sorularla ilgili kazanımların Yenilenmiş Bloom ... -
Öğretmenlerin eğitimsel değişime katılım ve bağlılık algıları: Kamu okullarında bir karma yöntem çalışması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Örgütsel değişim girişimlerine çalışanların katılımlarının yeterince sağlanmaması, onların bu değişimlere karşı negatif tutumlar geliştirmelerine neden olabilmekte, bu da çalışanların değişime olan bağlılıklarını olumsuz ... -
Öğretmenlerin psikolojik sermaye algısına ilişkin faktörlerin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra bireylerin yaşadığı olumsuz durumlar yerine pozitif noktalara odaklanma düşüncesi pozitif psikolojinin ortaya çıkışını sağlamıştır. Bunun yanında ekonomik, beşeri ve sosyal sermaye gibi ... -
Sosyokültürel diyalektik yöntemin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarına olan etkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı sosyokültürel diyalektik (SKD) yöntemin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarına olan etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmadaverilerin toplanması ve analizi için tek denekli ve yarı ... -
Televizyon, bilgisayar, kitap ve oyuncağın anaokulu çocuklarının yaşamındaki yerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı televizyon, bilgisayar, kitap ve oyuncağın okul öncesi eğitime devam çocukların yaşamındaki yeri ve önemini ortaya koymaktır. Çalışmaya üç farklı özel okuldan okul öncesi eğitimine devam eden 5-6 yaş ... -
İlkokul üçüncü ve dördüncü sınıf değer eğitimi programının geliştirilmesinde okul temelli yaklaşımın etkililiğinin değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı ilkokul öğrencilerine yönelik değer eğitim programı geliştirilmesinde okul temelli program geliştirme yaklaşımının etkililiğinin, okul temelli geliştirilen programın öğretimsel, formatif ve ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde matematik başarısı ile matematik kaygısı, sınav kaygısı ve bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-03)Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin matematik başarıları ile matematik kaygısı ve genel sınav kaygısı arasındaki ilişki ortaya konulmuş ve matematik başarısının bazı demografik değişkenlerle arasındaki ... -
Öğretim ilke ve yöntemleri ders programının değerlendirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, `öğretim ilke ve yöntemleri dersi` ders programının değerlendirilmesidir. Araştırma, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yaklaşımına göre yapılan bir çalışmadır. ...