Yaratıcı yazma yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlik algılarına, yazmaya ilişkin tutumlarına ve yazma becerisi akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, yaratıcı yazma yönteminin 6. sınıf öğrencilerinin yazma becerisi öz yeterlik algılarına, yazmaya ilişkin tutumlarına ve yazma becerisi akademik başarılarına etkisi incelenmiştir.Deneysel desenli yapılan araştırmaya 2013-2014 öğretim yılının güz yarıyılında Gaziantep ili Şehitkâmil ilçesi 8 Şubat Ortaokulu altıncı sınıflarında yer alan 59 öğrenci (32 deney-29 kontrol) katılmıştır. Verilerin toplanmasında Şengül (2013) tarafından geliştirilen `yazma öz yeterlikleri ölçeği`, Susar Kırmızı (2009) tarafından geliştirilen `yazmaya yönelik tutum ölçeği` ve MEB tarafından Türkçe dersi yazma öğrenme alanında değerlendirme aracı olarak kullanılması uygun görülen `Yazma Becerisini Değerlendirme Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 programı aracılığıyla ilişkisiz örneklem t-testi, ilişkili örneklem t-testi ve kovaryans analizi istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada deney grubuyla on iki hafta boyunca haftada iki saat olmak üzere yaratıcı yazma çalışmaları yapılmış; kontrol gurubunda ise herhangi bir müdahalede bulunulmadan Türkçe Öğretim Programı'na dayalı öğretim sürdürülmüştür.Araştırmanın bulgularına göre deney grubundaki öğrencilerin yazma öz yeterlik algılarının, yazmaya yönelik tutumlarının ve yazma becerisi akademik başarılarının anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiş; kontrol grubundaki öğrencilerin yazma öz yeterlik algısı, yazmaya yönelik tutum ve yazma becerisi akademik başarıları düzeylerinde anlamlı farklılık saptanmamıştır. Grupların son testleri üzerinde yapılan kovaryans analizi sonucunda deney grubu lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrencilerin yazma öz yeterlikleri, yazmaya yönelik tutumları ve yazma becerisi akademik başarılarında cinsiyet açısından anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma sonucuna göre yaratıcı yazma yöntemi, öğrencilerin yazma öz yeterlik algılarını, yazmaya yönelik tutumlarını ve yazma becerisi akademik başarılarını artırmada Türkçe Öğretim Programı'na dayalı yazma uygulamalarından daha etkilidir. Anahtar kelimeler: yazılı anlatım, yazma becerisi, yaratıcı yazma, yazma öz yeterliği, tutum, akademik başarıAnahtar kelimeler: yazılı anlatım, yazma becerisi, yaratıcı yazma, yazma öz yeterliği, tutum, akademik başarı In this study, the impact of creative writing method on the writing self-efficacy, attitudes towards writing skills and academic success of writing skills of 6th grade students was examined.59 students in the 6th grade (32 experimental-29 control) of `8 Subat Secondary School` located in Şehitkamil district, Gaziantep participated in the experimental research in the fall semester of 2013-2014 academic year. `Writing self-efficacy scale` developed by Şengül (2013), `attitude scale towards writing` developed by Susar Kırmızı (2009) and `Writing Skills Assessment Form` which is appropriate to be used by the Ministry of Education as a means of assessment in the field of teaching writing in Turkish courses are used in the collection of data. Independent sample t-test, paired sample t-test and covariance analysis among statistical techniques were used through the SPSS 20.0 software.Creative writing studies were conducted within the experimental group for two hours a week for twelve weeks; teaching program was conducted within the control group based on Turkish Teaching Program without any intervention made.According to the findings of the research, it was found out that the writing self-efficacy, attitudes towards writing skills and academic success of writing skills of the students in the experimental group increased significantly; it was also clear that there is not an important difference in level of the writing self-efficacy, attitudes towards writing skills and academic success of writing skills of the students in the control group. As a result of covariance analysis tests conducted on the group final tests, it was seen that there was a significant difference in favour of the experimental group. Besides, it was concluded that the gender factor has a significant difference on students' writing self-efficacy, attitudes towards writing skills, and academic success for the writing skills. According to the research results, creative writing method can be said to be more effective to increase the academic success of the students' writing self-efficacy perception, attitudes towards writing skills, and academic success for the writing skills than the writing applications based on the Turkish Education Programme. Keywords: writing, writing skills, creative writing, writing self-efficacy, attitude, academic achievementKeywords: writing, writing skills, creative writing, writing self-efficacy,attitude, academic achievement
Collections