Okul müdürlerinin mentor müdür olarak yetiştirilmesine yönelik deneysel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulların, bilginin aktarılması ve uygulanması adına en önemli toplum şekillendiricisi olarak görüldüğü günümüzde, bu imajı en iyi şekilde yönetebilmek ve sürdürebilmek okul müdürlerinin görevidir. Bu özel görevi gerçekleştirebilmek adına ise okul müdürlerinin eğitimi ve yetiştirilmesi çok büyük önem arz etmektedir. Ancak, günümüzde okul müdürü olmak kıstasları incelendiğinde bu konuda çok büyük bir boşluğun mevcut olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmada okul müdürlerinin yetiştirilmesine yönelik yurt dışında uygulanan programlar araştırılmış, bu programlardan biri olan mentorluk sisteminin sıklıkla kullanıldığı görülmüştür. Buradan hareketle, çalışmanın ilk adımı olarak bu programlardaki derslerin içerikleri, amaçları, standartları ve aktiviteleri belirlenmiştir. Okul müdürleri ve öğretmenlerle yapılan odak grup görüşmeleri sonucunda mentor müdür eğitim programında 8 dersin olması gerektiği sonucuna varılmış, okul müdürleri için bir eğitim programı hazırlanmıştır. İkinci adım olarak mentor müdür yetiştirme programının etkililiğini araştırmak için bir deneysel çalışma yapılmıştır. Deney ve kontrol grupları raslantısal örneklem yoluyla seçilen toplam 22 katılımcıdan oluşmuştur. Deney grubuna bu dersleri içeren mentor müdür eğitim programı uygulanmıştır. Eğitim programı verilmeden önce her iki gruba ön-test ve son-test olarak mentor müdür öz-değerlendirme anketi uygulanmıştır. Mentor müdür eğitiminin verildiği deney grubunun ve bu eğitimi almayan kontrol gruplarının verilerine ANOVA testi yapılmıştır. Sonuç olarak, elde edilen verilere göre, mentor müdür eğitiminin etkili olduğu ve programın müdürlerde bir farkındalık oluşturduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Okul Müdürü, Okul Müdürü Yetiştirilmesi, Mentorluk Nowadays as seen the most important molder of the community, on behalf of transition and application of information, for managing and going on this image in the best way of course the ultimate task of the school administrators. To execute this special task the training of school administrators has an extreme importance. However, when it is analyzed the criteria's of becoming school principals, it is observed that there is a huge gap about this trainings, whereas present trainings found not to supply the demand of school administrators. From this point of view, in this study the most popular trainings for school administrators on abroad are reviewed, and it is found that one of the trainings methods among this mentoring system is seen as very effective, moreover after analyzing deeply these programs, a mentor principal training is prepared and this training is given 11 school administrators. An experimental study was conducted in order to scrutinize implications of mentor principal training. Two groups of 11 school administrators were chosen through random cluster sampling. Both groups were given a pre-test and a post-test. ANOVA tests analysis were done to the the pre-test and post-test mean scores of the experimental group, which got mentor principal treatment, and those of the control group, which was not taught any mentor principal treatment. Both the main and the sub-hypotheses of the study were confirmed. Thus, the results provide a theoretical justification for the claims of the training school principals who got this training had postive perceptions through mentoring.Key words: School Principals, Training Of School Principals, Mentoring
Collections