Sosyokültürel diyalektik yöntemin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarına olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sosyokültürel diyalektik (SKD) yöntemin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarına olan etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmadaverilerin toplanması ve analizi için tek denekli ve yarı deneysel bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini üç farklı sınıf öğretmenin sınıf içi uygulamaları oluşturmaktadır. Yapılan çalışma iki aşamadan oluşmaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında öğretmenlerin kendi yöntemleriyle anlattıkları ders, ikinci aşamasında ise SKD yöntemine uygun olarak anlattıkları ders video kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Kayıt altına alınan her bir ders öğrenci katılımını gösteren kod-tanım tablosuna bağlı kalınarak analiz edilmiştir. Öğretmenlerin sınıf içi uygulamaları birbirinden bağımsız olacak şekilde incelenmiş ve her bir öğretmenin sınıf içi uygulamaları çalışmanın bir örneklemini oluşturmuştur. Araştırma sonunda SKD yönteminin öğrencilerin davranışsal, bilişsel ve duygusal katılımlarını sağladığı görülmüştür. Bununla birlikte, SKD yönteminin derslere katılan öğrenci sayısında her üç sınıfta da bir artışa neden olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyokültürel diyalektik yöntem, Davranışsal Katılım, Bilişsel katılım, Duygusal Katılım. This study aimed to determine the impact of sociocultural dialectical method (SDM) on students' behavioral, cognitive and emotional engagement. The study adopted a one sample semi-structured research model in gathering and analyzing data. The sample involved three teachers' classroom practices. The study has two main stages. In the first stage, the teachers' classroom practice was video recorded. In the second phase, the teachers were asked to use sociocultural dialectic method in their practices and those practices were again videotaped. The practices were then analyzed according to the table depicting operational definitions for emergent codes. The teachers' classroom practices were then examined and each of them become a case for analysis. The results indicated that SDM had a positiveimpact on students' behavioral, cognitive and emotional engagement. Furthermore, in three classes, SDM based instruction caused an increase in the number of students that engaged well in class discussions.Keywords: Sociocultural Dialectical Method, Behavioral Engagement, CognitiveEngagement, Emotional Engagement.
Collections