İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 744
-
Hedonik tüketim kavramı ışığında gayrimenkul sektöründe pazarlama stratejilerinin incelenmesi: İzmir Folkart Towers örneği
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-15)Temel özelliği, insanları sağlıklı ve güvenli bir çatı altında barındırmak ve dış etkenlerden korumak olan konut, içerisinde yaşayan ailelerin veya bireylerin kişiliğini, yaşam tarzlarını, dünya görüşlerini, değerlerini ... -
Avrupa Birliği göç politikaları ve Suriye mülteci krizinin Türkiye- AB ilişkilerine yansımaları
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-15)Ulusal sınırların hangi koşullar altında ve kimler tarafından aşılacağının kararı ulus-devletlerin yetki alanındadır. Küreselleşme, ulaşım ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle bir taraftan bu egemenlik alanı sorgulanırken; ... -
Kara para aklama ve Türkiye boyutu
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-18)Kara para aklama, ülkelerin hem hukuki hem de iktisadi açıdan yozlaşmasına sebep olduğundan önemi gittikçe artan bir konudur. Günümüzde gelişen teknoloji ve küreselleşme ile birlikte internet bankacılığının hız kazanması, ... -
Uluslararası politikada kültürel emperyalizm ve propaganda çerçevesinde ABD merkezli sinema endüstrisinin rolü
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Görselin had safhaya çıktığı bu çağda filmlerin etkisi inkâr edilemeyecek ölçüde fazladır. Bu çalışmayla amaçlanan, dünyanın en büyük film yapım şirketlerinin bulunduğu ve artık adından bir endüstri olarak bahsedilen ... -
Girişimci üniversiteyi yeni kamu yönetişimi uygulamaları çerçevesinde anlamak: İtalya Campania bölgesi örneği
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Karma yöntem araştırma deseniyle tasarlanmış bu keşfedici araştırmada, ilk olarak, üzerinde görüş birliği bulunmadığı ifade edilen ve 'her bedene uyan bir ölçüsünün' olmadığı öne sürülen girişimci üniversite ... -
Sosyal medya pazarlamasının tüketici davranışları bağlamında demografik değişkenler açısından farklılaşmasının incelenmesi
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu gelişme hem işletmelerin hem de tüketicilerin internet ve web araçlarını daha fazla kullanmasına yol açmaktadır. İnternet ve web araçlardan en önemlisi ise ... -
Sultan el-Melik el-Eşref Şaban döneminde Memlûk Devleti (1363-1377)
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-14)Memlûk Devleti'nin XXII. sultanı olan el-Melik el-Eşref Şaban, 30 Mayıs 1363 tarihinde henüz on yaşındayken Memlûk tahtına çıkmıştır. Onun döneminin en önemli özelliği saltanatının, başta kendisini tahta çıkaran Atâbek ... -
Örgüt ikliminin iş doyumuna etkisi: `İzmir ilinde iki özel sağlık kuruluşunda bir uygulama`
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İş dünyasında, hızla ilerleyen ve değişen sistemin içerisinde özel bir sağlık kuruluşunun sürdürülebilirliğini sağlamak için klasik yönetim anlayışı yerine dinamik yönetim anlayışını benimsemesi ve uygulanması gerekmektedir.Örgüt ... -
Şeriye sicillerine göre Manisa`da sosyal değişim ve evlilik kalıpları (1710-1750)
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-23)17. ve 18. yüzyıllar Osmanlı tarihçiliğinde son yıllarda yoğunlaşılan bir dönem olmasına rağmen halen tam aydınlatılamayan meseleleri içerisinde barındırmaktadır. Özellikle çalışmaların esas yoğunluğunun 16. ve özellikle ... -
Girit İslâm Emîrliği (827-961)
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-19)Bu çalışma, IX. yüzyılın başlarında hüküm süren Emevî Emîri I. Hakem b. Hişâm (H. 180-206/ M. 796-822) zamanında Endülüs'te meydana gelen bir ayaklanma neticesinde İspanya'dan sürgün edilmiş bir grup Kurtubalı ... -
Sosyal medya reklamlarının müşteri satın alma davranışına etkisi
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Pazarlamanın üretim döneminden başlayıp toplumsal anlayışa dönüştüğü günümüzdesatış ve tutundurma çabaları sürecinde işletmeler hedef tüketici gruplarına erişmek veonların satın alma davranışlarına yön vermek üzere pek çok ... -
İhvân-ı Safâ felsefesinde nübüvvet meselesi
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-07)Bu çalışmamızda İhvân-ı Safâ'nın nübüvvetle ilgili düşüncelerini tespit etmeye çalışacak, İhvan düşüncesinde nübüvvetin yerini ve önemini ortaya koymaya gayret edeceğiz. Bunu yaparken öncelikle İhvân-ı Safâ'nın ... -
Şevkânî`nin Fethü`l-Kadîr`inde Furkân ve Şuarâ sûrelerindeki kıraat farklılıkları
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Hazırlamış oldumuğuz yüksek lisans tezimiz Şevkânî'nin tefsirinde Furkân ve Şuarâ sûrelerindeki kıraat farklılıklarını konu edinmektedir. Çalışmamızın giriş bölümünde öncelikle kıraat ilminin tarifini, konusunu ve ... -
Ulusal inovasyon sistemleri içerisinde sağlık ekosisteminin tanımlanması: Üniversite hastanelerinin yeri ve önemi
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-07)Küresel rekabet ortamında ülkeler, gelişmiş ve müreffeh bir seviyeye ulaşabilmek için kendi sınırları içinde inovasyon sistemlerini oluşturmak zorundadırlar. Ulusal inovasyon sistemleri her ülkenin coğrafi, ekonomik, eğitim, ... -
Türkiye ve seçilmiş ülkelerde bir kamu politikası aracı olarak obezite vergilerinin uygulanabilirliği
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-22)Günümüzde hızla yaygınlaşan obezite sorunu, bireylerin yaşam standartlarını düşüren, çeşitli hastalıklara yakalanmasına neden olan ve ölüm riski oranlarını artıran bir sorun haline gelmiştir. Gelişmiş ve gelişmiş birçok ... -
Avrupa Birliği müzakere sürecinde Türkiye`de içilebilir su yönetimi politika analizi
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Avrupa Birliği Su Çerçeve Direktifi ve Türkiye'nin su yönetimi politikası ile olan ilişkisine odaklanmaktadır. Tezin amacı, Su Çerçeve Direktifinin Türkiye'nin su yönetimi politikasının farklı boyutları ... -
Gelişmekte olan ülkelerde dış ticaret dengesini belirleyen faktörlerin Marshall-Lerner koşulu çerçevesinde analizi
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişmekte olan ülkelerde ödemeler bilançosu içinde sermaye akımlarının rolü artarken finansal liberalizasyondan sonra mal ve hizmet ticareti büyük miktarlara ulaşmıştır. Bu nedenle dış ticaret dengesini belirleyen faktörleri ... -
Karar verme kuramları çerçevesinde 2003 Irak işgali sürecinde Türk dış politikası
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Körfez Krizi süresince (1990-1991 yıllarında ve 2003 sonrasında krizler) Türkiye'nin 1923'ten beri uygulamaya çalıştığı komşu devletlerin içişlerine müdahale etmeme ve bölgede uzlaştırıcı, çözüm arayıcı bir dış ... -
Beş büyük kişilik modeli kapsamında çok kriterli karar verme teknikleri aracılığıyla işgören sınıflandırma
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İşletmeler rekabette üstünlük sağlayabilmek için işin gerektirdiği özelliklere sahip işgörenleri istihdam etmek zorundadırlar. Bu süreçte, bireyleri kişilik özelliklerine göre sınıflandıran Beş Büyük Kişilik Modeli işletmelere ... -
Konaklama işletmelerinde yiyecek içecek bölümü çalışanlarının iş doyumu ile tükenmişlik düzeyi: Kuşadası`nda faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerine yönelik bir araştırma
(İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-24)Günümüzde farklı meslek gruplarında çalışanların sağlıklarını negatif olarak etkileyen birçok faktörden biri iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleridir. Yapılan araştırmalarda çalışanların bedensel ve ruhsal sağlıklarını tehdit ...