Girişimci üniversiteyi yeni kamu yönetişimi uygulamaları çerçevesinde anlamak: İtalya Campania bölgesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karma yöntem araştırma deseniyle tasarlanmış bu keşfedici araştırmada, ilk olarak, üzerinde görüş birliği bulunmadığı ifade edilen ve 'her bedene uyan bir ölçüsünün' olmadığı öne sürülen girişimci üniversite paradigmasının temel kategorileri ve kavramları sistematik literatür taraması yoluyla ortaya çıkarılmıştır. Daha sonra, bu kavram ve temaların birlikte oluşma yöntemiyle ağ ve yoğunluk analizleri yapılmıştır. Bu analizlerden elde edilen bulgular ışığında yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme soruları hazırlanmış ve İtalya Campania bölgesindeki üniversitelerde görev yapan hizmet baskın mantık, hizmet bilimi ve hizmet yeniliği profesyonelleriyle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Sonuç olarak girişimci üniversite paradigmasının, Campania bölgesindeki İtalyan uygulamaları üç farklı kurumda çalışan akademisyenlerden elde edilen nitel verilerle değerlendirilmiş ve girişimci üniversite kavramları kamu hizmet baskın mantık ve yeni kamu yönetişimi kavramsal çerçeveleriyle yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: girişimci üniversite, kamu hizmet baskın mantık, yeni kamu yönetişimi, hizmet bilimi, hizmet yeniliği In this exploratory research designed by the mixed method research design, firstly, the basic categories and concepts of the entrepreneurial university paradigm which was projected to have no consensus and `no one size fits all` dimension on it were revealed through systematic literature search. Then, these concepts and themes were analyzed by network and density analysis using co-occurrence method. Semi-structured in-depth interview questions were prepared from the findings of these analyzes and in-depth interviews were made with service dominant logic, service science and service innovation academicians which are currently working in universities which based in Campania region of Italy.As a result, Italian practices in the Campania region of the entrepreneurial university paradigm were evaluated qualitatively from academics working in three different institutions. Entrepreneurial university concepts were interpreted by a conceptual frameworks of public service dominant logic and new public governance.Keywords: entrepreneurial university, public service dominant logic, new public governance, service science, service innovation
Collections