Sosyal medya reklamlarının müşteri satın alma davranışına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pazarlamanın üretim döneminden başlayıp toplumsal anlayışa dönüştüğü günümüzdesatış ve tutundurma çabaları sürecinde işletmeler hedef tüketici gruplarına erişmek veonların satın alma davranışlarına yön vermek üzere pek çok girişimde bulunmaktadır.Diğer yandan günümüzde, bilişim alanındaki gelişmelerin yoğun olarak yaşandığı,sosyal, kültürel, ekonomik, siyasal tüm alanlarda, değiĢimin baĢ döndürücü bir hızlailerlediği, etkilemeye ve etkilenmeye açık bir süreç yaĢanmaktadır. Bu süreç,özellikle internetin insanların yaĢamına girmesi ile birlikte, birçok değer yargısınıngeleneksel düşünce ve uygulamaların değişmesine neden olmaktadır. Budeğişimlerden başlıcası ise günümüzde fenomen haline gelen sosyal medyadır.işletmelerin sosyal medyanın gücünü fark etmesi ile birlikte bu mecranın birpazarlama aracı gibi kullanılabilmesi için yoğun çabalar sarf edilmeye bağlanmıştır.Öte yandan diğer tarafta yer alan hedef kitlenin de sosyal medyadan etkilenmedüzeyi, sosyal medyadan aldığı bilgiye göre bir davranış veya tutuma yönelmeeğilimleri son yıllarda sosyal medya pazarlaması adı ile araştırmacıların ilgisiniçeken konulardan biridir. Bu çalışmada sosyal medyanın bir pazarlama aracı olaraksosyal medya reklamlarının tüketici tutum ve davranışlarına olan etkisi incelenmeyeçalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya,Reklamlar, Pazarlama, Satın Alma, Davranış. Nowadays when marketing becomes a social understanding from the productionperiod,businesses are involved in many initiative storeach target consumer groupsand guide their purchasing behavior in the course of sales and promotion efforts. Onthe other hand nowadays there is also a process in which the developments in thefield of information are intense, the change in all areas such as social, cultural,economic and politic areas progresses at a dizzying pace and which is pronetoinfulence and be influenced. This process causes many value judgments and traditionalideas and practices to change especially with the internet getting into people's lives.The most important of the sechanges is the social media that has become aphenomenon. Intensive efforts have begunto be made so that this magazine can beused as a marketing tool as businesses realize the power of social media. On theotherhand, target group‟slevel of influence from social media and their behavioraltendencies has been one of the topics that attract the attention of researchers underthe title of social media marketing. This study was conducted in order to reveal theexperiential dimensions of social media marketing and to investigate the effect ofthese dimensions on customer purchasing behavior.KeyWords: Social Media,Ads, Marketing, Purchasing, Behavior.
Collections