EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 182
-
Cumhuriyet Devri Türk şiirinde idealize gençlik (1923-1980)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-07)Araştırmanın amacı, 1923-1980 yılları arasındaki Türk şiirinde Tevfik Fikret'in `Halûk` ve Mehmet Akif Ersoy'un `Âsım` gibi idealize edilmiş gençlik modellerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmacı tarafından yürütülen ... -
Albert Camus`nün Caligula adlı oyununda absürd ve başkaldırı kavramlarının analizi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-07)Yirminci yüzyılın önde gelen düşünürlerinden biri olan Albert Camus, yaşadığı dönemin savaş dönemi olması nedeniyle, hayata olan tutumunu, bakış açısını, yaşanmışlığın verdiği deneyimler ile eserlerine yansıtmıştır. ... -
İlkokullarda görevli öğretmenlerin okul binalarının fiziksel koşulları ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-08)Bu araştırmanın amacı, kamu ilkokullarında görevli öğretmenlerin okul binalarının fiziksel koşulları ile örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında ... -
Kültürel değerlere duyarlı eğitim açısından sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-07)Bu araştırmada kültürel değerlere duyarlı eğitim açısından sınıf öğretmenliği lisans programını değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenliği lisans programında öğrenim gören sınıf öğretmeni ... -
7. sınıf görsel sanatlar dersinin perspektif konusunun çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-02)Araştırmanın genel amacı, 7. sınıf görsel sanatlar dersinin perspektif konusunun çok alanlı görsel sanatlar eğitimi yöntemine göre işlenmesinin öğrenci başarısına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada nicel ve nitel ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin geometri problemi kurma becerilerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-30)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı problem kurma durumlarında geometri problemi kurma becerilerini belirlemek, bu becerileri cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, genel akademik başarı, matematik ... -
Ortaokul 5-8. sınıf görsel sanatlar dersinin uygulanmasında karşılaşılan sorunların, öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-24)Görsel sanatlar dersinin yapısal sorunlarının, görsel sanatlar öğretmenleri tarafından değerlendirilmesine yönelik olan bu tez çalışmasında, tarama yöntemi kullanılırken; veriler anket tekniğine dayalı olarak toplanmıştır. ... -
Öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğretim stratejisinin 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarısına, fen öğrenme becerisine ve fene yönelik tutuma etkisi: Vücudumuzun bilmecesini çözelim ünitesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-10)Bu çalışmada `Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim` ünitesi için öğrenme kutuları destekli buluş yoluyla öğretim stratejisinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, fene yönelik tutumlarına ve fen öğrenme ... -
Satı Bey`in Terbiye mecmuasının eğitimsel açıdan incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-20)Bu tezin amacı Satı Bey tarafından çıkarılan ve II. Meşrutiyet döneminin önemli eğitim dergilerinden biri olan Terbiye Mecmuası'nın 1914 yılında yayımlanan dört sayısı ile bu mecmuanın devamı olarak 1918 yılında Terbiye ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin küresel çevre sorunlarına yönelik algıları ve teknolojik pedagojik alan bilgileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-04)Bu araştırmanın temel amacı; fen bilimleri öğretmenlerinin küresel çevre sorunlarına yönelik algılarının ve teknolojik pedagojik alan bilgi düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. ... -
Çoklu zekâ kuramı temelli etkinliklerin modern genetik konularının öğrenme düzeyine etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-22)Bu çalışma Modern Genetik uygulamalarının Çoklu Zekâ Kuramına dayalı etkinliklerle işlenmesinde öğrencilerin akademik başarısı ve tutumlarına etkisini incelemek için yapılmıştır. Araştırma bir devlet Okulunda 42'i ... -
İki boyutlu tasarımların öğretilmesinde atık malzeme kullanmanın öğrencilerin sanatsal gelişimlerine katkılarının değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda okutulan Görsel Sanatlar dersinde beklenen amaçların gerçekleştirilebilmesi için geleneksel öğretim yöntemlerinin dışında araştırmaya dayalı ve yeni öğretim metotlarına ihtiyaç ... -
Telkâri sanatı alanında öğrenci yeterliklerinin öğrenci görüşlerine göre temel tasarım ilke ve öğeleri açısından değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)Araştırmanın genel amacı, telkâri sanatı alanında öğrenci yeterliklerinin inovatif tasarımlar ile temel tasarım ilke ve öğeleri açısından değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Argümantasyona dayalı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet, iş ve enerji ilişkisini anlamalarına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)Bu çalışmanın temel amacı, argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin fen bilimleri `Kuvvet, İş ve Enerji `ünitesindeki başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışma 84 ortaokul 7. Sınıf öğrencisi ile ... -
Matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi üzerine bir meta-analiz çalışması
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-23)Bu araştırmada matematik ve fen bilimleri öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla meta-analiz çalışması yapılmıştır. Araştırmada 2008-2018 yılları ... -
Bilim ve sanat merkezindeki öğretim uygulamalarının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-07)Eğitim; durumu, ilgisi, gereksinimi ve özelliği ne olursa olsun her bireyin yegâne hakkıdır. Bireyin hakkını en doğru şekilde teslim edebilmek onun tüm özelliklerini göz önünde bulundurarak bireysel farklılığına göre ... -
Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin algılarının örgütsel güven ve mesleki bağlılıkları üzerindeki etkisi (Diyarbakır ili örneği)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-14)Bu araştırmanın amacı; kamu ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin okul güvenliğine ilişkin algılarının örgütsel güven ve mesleki bağlılıkları üzerindeki etkisini belirlemektir.Araştırma ilişkisel tarama modeline ... -
Wolfgang Borchert ve Ömer Seyfettin örneğinde kısa öykü türünün yapısal ve içerik analizi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-22)Bu çalışmada Türk ve Alman Edebiyatının önemli temsilcilerinden Ömer Seyfettin ve Wolfgang Borchert'in kısa öykülerinin biçem özellikleri karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Öncelikle Türk Edebiyatında kısa öykü ... -
Tarama sözlüğü`nden Kamûs-ı Türkî`ye anlam değişmeleri
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-03)`Tarama Sözlüğü'nden Kamûs-ı Türkî'ye Anlam Değişmeleri` başlıklı doktora çalışmasında iki sözlüğün ortak söz varlığında bulunan anlam değişmeleri incelenmiş ve sınıflandırılmıştır.Çalışmanın kuramsal kısmında ... -
Lise 12. sınıf öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik(FeTeMM) alanlarına yönelik ilgi ile fen ve teknoloji okuryazarlık özyeterlik algı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi üzerine bir araştırma
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu çalışmanın temel amacı, lise 12. sınıf öğrencilerinin FeTeMM alanlarına yönelik ilgi ile fenve teknoloji okuryazarlık öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir.Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin ...