Ortaokul 5-8. sınıf görsel sanatlar dersinin uygulanmasında karşılaşılan sorunların, öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi (Elazığ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel sanatlar dersinin yapısal sorunlarının, görsel sanatlar öğretmenleri tarafından değerlendirilmesine yönelik olan bu tez çalışmasında, tarama yöntemi kullanılırken; veriler anket tekniğine dayalı olarak toplanmıştır. Bu tez çalışmasındaki anket, Elazığ il ve ilçelerindeki 79 ortaokuldan toplam 90 görsel sanatlar öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, görsel sanatlar öğretmenlerine uygulanan anketlerden elde edilen veriler ışığında, görsel sanatlar öğretmenlerinin, ortaokul görsel sanatlar dersi öğretim programı uygulama düzeyine büyük ölçüde ulaştıklarını düşündükleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte katılımcıların karşılaştıkları; ortaokullardaki görsel sanatlar dersliği yokluğu, görsel sanatlar ders saatinin yetersizliği, görsel sanatlar dersine ve görsel sanatlar öğretmenine yönelik öğrenci-veli-müdür-öğretmen- toplum ilgisizliği, geçim sıkıntısı, ek iş yapma gerekliliği, kendini yetersiz hissetme gibi görsel sanatlar dersinin hedeflerine ulaşabilmesini engelleyen çeşitli sorunların varlığı da tespit edilmiştir. Araştırmanın sonunda, görsel sanatlar dersi öğretim programının, ortaokullarda en az sorunla uygulanabilmesi ve görsel sanatlar dersinin genel amaçlarına ulaşabilmesi için, her ortaokulun görsel sanatlar dersliğine sahip olması, görsel sanatlar ders saatlerinin haftada en az 2 saate çıkarılması, ortaokul görsel sanatlar dersi öğretim programının, görsel sanatlar öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda geliştirilmesi gibi bazı önerilerde bulunulmuştur. In this thesis study, in which Structural problems of the visual arts course is evaluated by visual arts course teacers; screening method is used and the datas are collected based on the survey technique. Survey in this thesis study, is realized in the Elazığ city center and it's boroughs, with the participation of the 90 Visual Arts teachers from 79 secondary schooll. In the research, in the light of the obtained datas from the survey which are applied to visual arts teachers is confirmed that the teachers think that they could reach to the level of secondary school visual arts curriculum application in great extend. However, it is confirmed the excistence of various problems wich prevent reaching to the goals of the visual arts course, wich the visual arts teachers wipe out such as absence of visual arts courses, the inadequacy of course periods, the society indifference, towards to the visual arts course and the course teachers, financial difficulties, the necessery of doing extra job, feeling inadequate ownself. At the end of the research, for the purpose of applying the visual arts and reaching it's general purpose curiculum with the least problems, some suggestions are made such as owning a visual arts class of the secondary schools, raising the lesson hours to the least two hours in a week and developing of the visual arts curriculum in the directions of the visual arts teacher's views.
Collections