Argümantasyona dayalı öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet, iş ve enerji ilişkisini anlamalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, argümantasyona dayalı öğretimin öğrencilerin fen bilimleri `Kuvvet, İş ve Enerji `ünitesindeki başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışma 84 ortaokul 7. Sınıf öğrencisi ile gerçekleştirildi. Çalışmanın amacı doğrultusunda; Diyarbakır il merkezinde faaliyet gösteren bir devlet okulunun farklı şubelerinde öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerine `Kuvvet, İş ve Enerji` konularını kapsayan bir başarı testi ön test olarak uygulandı. Uygulamada elde edilen veriler analiz edilerek, aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmayan iki grup seçildi. Ön test sonuçları arasında anlamlı fark bulunmayan bu iki grup, denk gruplar olarak kabul edildi. Bu gruplardan biri deney diğeri kontrol grubu olarak tayin edildi. Kontrol grubu öğrencileri ile dersler mevcut öğretim programında öngörülen etkinlikler yapılarak işlenirken deney grubunda dersler argümantasyona dayalı öğretim yapılarak işlendi. `Kuvvet, İş ve Enerji` konularının ele alındığı bu çalışmada öğrenci başarılarındaki değişmeleri belirlemek için `Kuvvet, İş ve Enerji` konuları ile ilgili çoktan seçmeli 25, boşluk doldurma 20 ve açık uçlu 2 sorudan oluşan bir başarı testi ön-test ve son-test olarak öğrencilere uygulandı. Çalışmanın sonunda argümantasyona dayalı öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin `kuvvet, İş ve Enerji` ilişkisini anlamalarına katkıda bulunduğu tespit edildi (p<0.05). Bu testlere ek olarak deney grubundaki öğrencilerin argümantasyona dayalı öğretim ile ilgili görüşlerini belirlemek için öğrencilere, öğrenci görüşme formu uygulandı. Öğrencilerin argümantasyona dayalı öğretimi benimsedikleri ve diğer derslerde de uygulanmasının kendilerine katkı sağlayacakları görüşünde oldukları görüldü. The main purpose of this study is to examine the effects of argumentation-based teaching on students' achievements in `Force, Work and Energy` unit of Science. This study was carried out with 84 secondary school 7th grade students. In accordance with study, a success test includes `Force, Work and Energy` subjects was applied as pretest to 7th grade students from various classes in a public school in Diyarbakır province. Data obtained from the study was analyzed and then two groups with no statistically significant difference were selected. These two groups, which were not significantly different between the pre-test results, were accepted as equivalent groups. One of these groups was determined as the experimental group and the other as the control group. While the activities in the control group were conducted with the activities foreseen in the current curriculum, the lessons in the experimental group were taught by argumentation-based teaching. In order to determine the changes in student achievement in this study, which deals with the subjects of `Force, Work and Energy`, a success test consisting of multiple choice 25, gap filling 20 and 2 open-ended questions regarding `Force, Work and Energy` subjects was applied to the students as pre-test and post-test. At the end of the study, it was determined that argumentation-based teaching contributed to the understanding of the relationship between `Force, Work and Energy` of 7th grade students (p <0.05). In addition to these tests, a student interview form was applied to the students in order to determine their opinions about argumentation-based teaching. It was observed that the students liked the argumentation-based teaching well fairly and applying it in other lessons also would contribute to them.
Collections