Çoklu zekâ kuramı temelli etkinliklerin modern genetik konularının öğrenme düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Modern Genetik uygulamalarının Çoklu Zekâ Kuramına dayalı etkinliklerle işlenmesinde öğrencilerin akademik başarısı ve tutumlarına etkisini incelemek için yapılmıştır. Araştırma bir devlet Okulunda 42'i deney ve 21'i kontrol grubu olmak üzere 63 öğrenci ile yapılmıştır. Verilerin toplanması modern genetik başarı testi ve biyoteknoloji tutum ölçeği ile yapılmıştır. Verilerin analizi SPSS paket programı yardımıyla yapılmış olup, analizde yüzde, frekans, ortalama, bağımsız örneklem t-Testi ve bağımlı örneklem t-Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, araştırmanın bulgularından çoklu zekâ kuramının uygulandığı deney grubu öğrencileri lehine akademik başarıda anlamlı bir farkın oluştuğu, deney ve kontrol grupları arasında tutum açısından anlamlı bir fark oluşmadığı ve ayrıca cinsiyet değişkenine göre de gruplar içinde anlamlı bir farkın oluşmadığı görülmüştür. This study was conducted to investigate the effects of modern genetics practices, enriched with multiple intelligence theory activities, on students' academic achievement and attitudes. The study was carried out with the participation of 63 students (Experimental: 42, Control: 21) studying in a state school in Silvan, a province of Diyarbakir. The data was collected through modern genetic achievement test and the biotechnology attitude scale. The data was analysed by using SPSS package program. Different criteria were used in the analysis such aspercentage, frequency, mean, independent sample t-Tests and dependent sample t-Tests. The findings revealed that there was a significantdifference in academic achievement in favour of experimental group students who were taught in a learning environment that included multiple intelligence theory-based activities. There was notany statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of attitudes. Likewise, gender was not a significant factor when the groups were compared.
Collections