Bilim ve sanat merkezindeki öğretim uygulamalarının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim; durumu, ilgisi, gereksinimi ve özelliği ne olursa olsun her bireyin yegâne hakkıdır. Bireyin hakkını en doğru şekilde teslim edebilmek onun tüm özelliklerini göz önünde bulundurarak bireysel farklılığına göre davranmak ve kendisine uygun programı sunmaktır. Özel yetenekli öğrenciler, eğitim hakkının gerçek anlamda kendilerine ulaştırılması gereken gruplar arasında sayılabilir. Normal akranlarına göre önemli ölçüde bir kapasiteye, yeteneğe sahip olan özel yetenekli öğrencilerin farklılıklarını görebilmek ve onları doğru anlayabilmek için onlara sunulan programın niteliği, bireye uygunluğu açısından önem arz etmektedir. Programın bireye hitap etmesi, onun sahip olduğu potansiyeli desteklediği ölçüde önem kazanacaktır. Bu araştırmanın amacı Bilim ve Sanat Merkezi'nde özel yetenekli öğrencilerin almış olduğu öğretim uygulamalarının, kurumda öğrenim gören öğrenci ve ders veren öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir.Bu araştırma, durum çalışması ile desenlenmiş nitel bir araştırmadır. Verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Siirt Bilim ve Sanat Merkezi'nde öğrenim gören 56 özel yetenekli öğrenci ile bu öğrencilere farklı branşlarda ders veren 9 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcı her bir öğrenci için Ö1, Ö2, Ö3,… ve her bir öğretmen için E1, E2, E3,… şeklinde kodlamalar kullanılarak doğrudan alıntılar yapılmıştır. Araştırmada, verilerin analizi için nitel araştırma yaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın güvenirliğini teyit etmek için Miles ve Huberman'ın önermiş olduğu güvenirlik formülü kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, öğrencilerin çoğunluğu BİLSEM'deki eğitimin bilişsel ve kişisel gelişimlerine katkı sağladığını, az sayıdaki öğrencinin ise istediği düzeyde katkı elde edemediğini belirtmiştir. Öğrencilerin tamamına yakını, yetenekleri açısından kendilerini geliştirme fırsatı bulduğu için, BİLSEM'in okuldan çok farklı olduğu görüşünü savunmuştur. Öğrencilerin bazıları sınav kaygısı ve yorgunluk gibi durumlardan dolayı BİLSEM'de devamsızlık yaptığını ifade ederken derslere devam eden birçok öğrencinin BİLSEM'de huzur bulduğunu ifade ettiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin önemli bir kısmı beklentilerinin karşılandığını ifade etse de tümünün kurumdan memnun olması için her bir öğrencinin daha iyi tanınması yönünde çaba sarf edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcı öğretmenlerin görüşleri değerlendirildiğinde ise olumlu görüşlerinin yanında daha iyi bir eğitim anlayışı ve ortamı oluşturmak adına eksikliklerin ve yapılması gerekenlerin neler olduğunu dile getirdikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlere göre verilen eğitimin, öğrencilerin bilişsel ve kişsel gelişimini desteklediği sonucuna ulaşılmıştır. Eğitimin, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun yapıldığı, etkinlik hazırlamada öğrenciye uygunluk esasına dikkat edildiği ancak öğrenciye göre zenginleştirme ve etkinliğe uzun zaman ayırma gibi birtakım zorluklarla karşılaşıldığı göze çarpan sonuçlar arasındadır. Education; is the sole right of every individual, regardless of its status, interest, need and character. Delivering the right of the individual in the most accurate way is to act according to his / her individual differences taking into account all the features and to present the program suitable for him / her. Specially talented students can be counted among the groups whose right to education should be delivered to them. The quality of the program offered to them is important for its suitability to the individual in order to realize the differences of special talented students with a significant capacity and ability compared to their normal peers and truly understand them. The program's appeal to the individual will gain importance as much as it supports his potential. The aim of this study is to evaluate the programs applied in Science and Art Centers where special talented students are studying according to the opinions of the students and the teachers in the institution.This research is a qualitative study designed with case study. Semi-structured interview forms prepared by the researcher were used to collect the data. The study group consisted of 56 specially talented students at Siirt Science and Art Center during the spring semester of 2017-2018 academic year and 9 teachers from different branches. In this study, direct quotations were made by using the codes Ö1, Ö2, Ö3… for each student, and E1, E2, E3… for each teacher. In the study, content analysis, one of the qualitative research approaches, was used for the analysis of the data. The reliability formula proposed by Miles and Huberman was used to confirm the reliability of the study.As a result of the research, it was seen that the majority of the students stated that the education in BILSEM contributed to their academic and personal development and that only a small number of students stated that it could not contribute to the level they wanted. Since almost all of the students had the opportunity to develop themselves in terms of their abilities, they advocated that the institution was very different from the school. While some of the students stated that they were absent from BILSEM due to their exams and fatigue, it was found that many students attending classes stated that they had found peace in BİLSEM. Although a significant part of the students stated that their expectations were met, it was concluded that all students should be encouraged to be better acquainted with the institution. When the opinions of the participant teachers were evaluated, it was determined that they expressed the deficiencies and what should be done in order to create a better education and environment in addition to their positive opinions. It was concluded that the education provided by the teachers supported the cognitive and personal development of the students. It is noteworthy that the training were done in accordance with the interests and abilities of the students, and in the preparation of the activities their compliance with the student has were taken into consideration, but there were some difficulties encountered such as the enrichment and long time allocation to the students.
Collections