Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 182
-
Öğrenme stratejileri konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 2000-2014 yılları arasında yapılmış öğrenme stratejileri konulu lisansüstü tezlerin incelenmesi ve genel eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Nitel araştırma yöntemin kullanıldığı bu araştırma, Yüksek ... -
Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-yeterliklerinin uluslararası eğitim teknolojisi standartları (ISTE-T 2008) bağlamında incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı eğitim fakültesi lisans programlarının son sınıfında ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programında (PFESP) öğrenim gören öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) ... -
Öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanma durumlarına göre sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma öğretmen adaylarının sosyal ağ sitelerini kullanım durumlarına göre sosyal beceri düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca uygun olarak araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini ... -
Web tabanlı uzaktan eğitimin meslek yüksekokulu öğrencilerinin internet programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarına etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı uzaktan eğitimin gelişmiş bir şekli olan Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisini incelemektir. Deney grubu öğrencilerine İnternet Programcılığı 2 dersinde Web Tabanlı ... -
Bilgisayar destekli dil öğretimi ve Almanca sözcük öğrenmeye etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, bilgisayar destekli dil öğreniminin Almanca sözcük öğrenmeye olan etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya 2010 - 2011 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ilindeki Özel Diken İlköğretim Okulu dördüncü ... -
5. sınıf görsel sanatlar dersinde öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında, tutumlarında ve serbest çalışmalarındaki renk seçimlerinde cinsiyet ve okul değişkenlerinin etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf görsel sanatlar dersinde öğrencilerin renk bilgisi konusunun öğrenimi ile ilgili başarılarında, tutumlarında ve serbest çalışmalarındaki renk seçimlerinde cinsiyet ve okul değişkenlerinin ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin seviye belirleme sınavındaki matematik testi sonuçlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ZETBu araştırmada, ?İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavındaki Matematik Testi Sonuçlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi? amaçlanmıştır.Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ... -
Die rolle und bedeutung der nominalisierung bei der erlernung des Deutschen als fremdsprache
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma teorik ve deneysel olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde isimleştirme olgusu dilbilgisi ve kelime oluşturma boyutuyla ele alınmıştır. Kelime oluşturma bağlamında türetme türleri, evrişim türleri ... -
Using authentic songs to teach English: An analysis of students` perceptions
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müzik ve şarkıların dil eğitiminde kullanımı etraflıca araştılmış ve birçok araştırmacı şarkıların dil eğitiminde olumlu etkilerinden bahsetmiştir. Daha önceki çalışmaların bulguları göstermektedir ki öğrencilerin öğrenim ... -
Öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalıkları, öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlikleri ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarının incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalıklarına, öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterliklerine ve problem çözme becerilerine ilişkin algılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama ... -
Anadolu liselerinde görevli öğretmenlerin iş çevresine uyum düzeyleri (Diyarbakır ili örneği)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Anadolu liselerinde görevli öğretmenlerin iş çevrelerine uyum düzeylerinin nasıl olduğunu belirlemektir. Bu nedenle, öğretmenlerin iş çevrelerini oluşturan `okul`, `iş`, `meslektaş` ve `yöneticiler` ... -
İlkokullarda görevli öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki (Mardin ili örneği)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, kamu ilkokullarında görevli öğretmenlerin örgütsel yabancılaşma ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Mardin ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ortaokul 6. sınıf görsel sanatlar dersi ebru ünitesinin öğrenci başarısına, tutumuna ve kalıcılığa etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Görsel sanatlar eğitiminin temel amaçlarından biri bireylerde, yaşadıkları topluma ait gelişim ve değişim sürecine dair farkındalık oluşturmaktır. Bu farkındalığı sağlayarak çağın getirdiği değişimi yakalayabilmek; öğrenen ... -
Biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ile kategorilerinin belirlenmesi ve bunların okul türü, cinsiyet, yaş, kıdem yılı, eğitim düzeyi ve günlük internet kullanımı değişkenleri açısından ... -
Türk romanında din ve inanç algısı (1897-1908)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tanzimat'tan II. Meşrutiyetin ilanına kadar yazılan birçok romanda din ve inanışlara yer verilmiş, insanların dini algılayışları çeşitli şekillerde yansıtılmıştır.Yenileşme dönemi Türk edebiyatı; diğer bir deyişle ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ... -
Önlisans turizm eğitim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Turizm, ülkelere özellikle ekonomik ve sosyal faydalar sağladığından turizm eğitimi almış nitelikli personelin kaliteli hizmet sunması nedeniyle eğitimli personel çalıştırma gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Turizmde ara ... -
Okuma stratejilerinin İngilizce okuduğunu anlamaya etkisi
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, okuma stratejilerinin okuduğunu anlama ve bu stratejilerin katılımcıların sınav notları üzerine etkisini incelemektir. Çalışma 15 haftalık bir eylem araştırması olup katılımcıları İngilizceyi akademik ... -
Yeni atanan öğretmenlerde tükenmişlik sendromu
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, yeni atanmış öğretmenlerde tükenmişliğin ne boyutta olduğunu ve tükenmişliğin yaş, cinsiyet, medeni durum, mezuniyetin kaçıncı yılında atanması, KPSS'ye giriş sayısı, okul türü, öğrenci sayısı ve okulun ... -
Biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi (Diyarbakır il örneği)
(DİCLE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar yeterlikleri ile ilgili görüşlerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Diyarbakır il merkezinde bulunan ve laboratuvarı olan 34 ...