EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 462
-
Devlet ve vakıf üniversitelerinin kurumsal ve akademik kültürlerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-19)Bu araştırmanın amacı; devlet ve vakıf üniversitelerinin kültürel yapılarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırmada verilerin toplanması ve analizi süreçlerinde nitel araştırma yöntem ve teknikleri ... -
Üniversite öğrencilerinde çeşitli akademik değişkenlerin siber aylaklık davranışlarını yordama durumlarının incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-09)Bu araştırmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Birincisi üniversite öğrencilerin ders esnasında öğrenim süreci devam ederken ders ile ilgilisi olmayan siber aylaklık davranışlarının akademik kontrol odağı, başarı amaç ... -
Okul müdürlerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-25)Bu araştırmada, okul müdürlerinin ders denetimlerinin öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen Suriyelilerin yazma becerileri üzerine bir araştırma
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırmanın amacı, ileri düzey Türkçe öğrenen Suriyelilerin karşılaştıkları yazma sorunlarını tespit edip değerlendirmek ve bunlara çözüm önerileri sunmaktır. Bu amaçla elde edilen yazılı metinlerin analizi ve ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinler üzerine inceleme
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-02)Araştırmada, ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinlerin biçim, içerik ve okunabilirlik bakımından çocukların düzeyine ne kadar uygun olduğunun ortaya konması amaçlanmıştır.Tarama modelinin kullanıldığı bu nitel ... -
Öğretmen adaylarının etkileşimli tahta kullanımına ilişkin kaygı düzeylerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının akıllı tahta olarak da ifade edilen etkileşimli tahta kullanımına ilişkin kaygı düzeylerinin belirlenmesidir. Bu araştırma ile ayrıca öğretmen adaylarının etkileşimli tahta ... -
Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-15)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan üçgenler konusundaki `üçgen eşitsizliği, üçgende açı-kenar ilişkisi, üçgen çizimi, kenarortay, açıortay, yükseklik ... -
Berdibek Sоkpakbayev`in `Çоcukluk Dönemine Yоlculuk` (Balalıg Şakka Sayahat) adlı eserinin Türkiye Türkçesine kazandırılması ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Çоcuğun hayal dünyasına seslenen, kelіme hazіnesіne uygun, ana dіlіnі gelіştіrebіlecek özellіkte, ulusal ve evrensel değerlerі іçeren edebі eserlere çоcuk edebіyatı denіr.Çоcuk edebіyatı eserlerі, çоcuğun psіkо-sоsyal ... -
İşitme engelli öğrencilere toplama ve çıkarma öğretiminde abaküs eğitiminin işlem akıcılığı üzerine etkililiği
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-27)Bu araştırma, işitme engelli 4. sınıf öğrencilerine toplama ve çıkarma öğretiminde abaküs eğitiminin öğrencilerin işlem akıcılığı üzerindeki etkililiğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin akıcılık ... -
Cahit Zarifoğlu`nun masallarının değerler eğitimi ve söz varlığı açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-30)Edebiyat insanları güzele yönlendiren, estetik haz uyandıran bir sanattır. İnsanları güzele yönlendirirken aynı zamanda, insanları eğitme görevini de yerine getirir. Edebiyat sadece yetişkinler için değil, çocuklar için ... -
Etkileşimli tahta kullanımına ilişkin bilişim teknolojileri rehber öğretmen görüşleri (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)FATİH projesinin hayata geçmesiyle birlikte okullarda etkileşimli tahtalar kullanılmaya başlanmıştır. Bu teknolojinin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için okullarda FATİH projesi Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenliği ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişki
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-24)Bu araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramına dayalı kişilik özelliklerinin, mesleki kişilik tipleriyle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 Bahar yarıyılında ... -
Eğitimde teknoloji uygulamalarına ilişkin ortaokul ve lise bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-10)Araştırmanın amacı eğitimde teknoloji uygulamalarına ilişkin BilişimTeknolojileri Öğretmenlerinin görüşlerini değerlendirmektir. Değerlendirmeleresnasında genel tarama türünde betimsel bir çalışma modeli kullanılmıştır.A ... -
Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı (gitar) dersine yönelik güdülenme düzeyleri ve öğrenme stilleri arasındaki ilişki
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-22)Müzik öğretmenliği programı bünyesinde yer alan bireysel çalgı eğitimi dersi, öğretmen adaylarının bireysel çalgılarındaki hâkimiyetini en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen temel alan dersleri içerisinde önemli bir konuma ... -
Aile Sistem Yaklaşımına Göre Ailedeki Kayınvalide Rolü: Gelin-Kayınvalide İlişkileri Açısından İncelenmesi.
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-10)daha sonra doldurulacaktır -
Değer öğretimi yaklaşımlarına göre hayat bilgisi dersinde değerler eğitimi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-04)Bu araştırmanın amacı ilkokul ikinci sınıf Hayat Bilgisi Dersinde sorumluluk değerini kazandırmada değer öğretimi yaklaşımlarının nasıl bir değişim gösterdiğini ortaya koymaktır. Bu amaçla öğrenci sorumlulukları, değer ... -
Okuma becerileri dersine yönelik hazırlanan etkinliklerle yapılan öğretimin 5. sınıf öğrencilerinin okuduklarını anlama, okumaya yönelik tutum ve okuma motivasyonları üzerine etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-21)Bu çalışma okuma becerileri dersine yönelik hazırlanan etkinliklerle yapılan öğretimin ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin okuma tutumu, okuma motivasyonları ve okuduğunu anlama ve çözümleme becerilerine etkisini araştırmayı ... -
Öğretmen adaylarının eko-okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eko-okuryazarlık düzeylerini belirlemek, eko-okuryazarlığı oluşturan bileşenleri çeşitli demografik değişkenler açısından incelemek ve bu bileşenler arasındaki ilişkiyi ortaya ... -
Ergenlerde iyi oluşun yordayıcısı olarak yaşamda anlam, minnettarlık ve affedicilik
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-15)Araştırmanın temel amacı yaşamda anlamın varlığı, yaşamda anlam arayışı, minnettarlık ve affediciliğin ergenlerin iyi oluşları üzerindeki yordayıcı etkisini açıklamaktır. Araştırmada çeşitli kişisel, ailevi ve çevresel ... -
Ortaokul öğrencilerinin yazma düzeyleri ve yazılarında karşılaşılan sorunlar (Malatya ili örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-21)Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin cümle, paragraf ve metin oluşturma düzeylerini araştıran nicel bir araştırmadır. Ayrıca bağımsız değişkenlerin öğrencilerin yazılı anlatım düzeyleri üzerinde etkisi de araştırılmıştır. ...