İşitme engelli öğrencilere toplama ve çıkarma öğretiminde abaküs eğitiminin işlem akıcılığı üzerine etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, işitme engelli 4. sınıf öğrencilerine toplama ve çıkarma öğretiminde abaküs eğitiminin öğrencilerin işlem akıcılığı üzerindeki etkililiğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin akıcılık düzeylerinde ulaştıkları seviyenin araştırmanın tamamlanmasından 15 gün sonrada korunup korunmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin ve öğrencilerin sınıf öğretmeninin araştırma hakkındaki görüşlerine başvurularak araştırmanın sosyal olarak geçerli olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden değişen ölçütler modeli kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz döneminde işitme engelliler ilköğretim okulunda 4. sınıfa devam eden 3 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma başlama düzeyi, öğretim, uygulama evreleri ve izleme oturumlarından olumuştur. Araştırmanın öğretim oturumları sırasında öğrenciler soroban abaküsünü, abaküs kartını ve zihinlerinde oluşan abaküs şemasını kullanarak işlemleri yapmışlardır. Araştırmada akıcılık, kolaylık ve hız boyutları açısından ve her ölçümde tek seferde işlem yapılan sayı adedi artırılarak değerlendirilmiştir. Bunun için Anzan isimli bilgisayar programı kullanılmıştır. Araştırmada gözlemciler arası güvenirlik ve uygulama güvenirliği kamera kayıtları ve güvenirlik için oluşturulan formlardan yararlanarak hesaplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin işlemleri kolaylıkla yapıp yapamadıklarını belirlemek için 2 sn aralıklarla gelen sayılarla yapılan işlemlerin ortalama doğruluk oranları ve tek seferde işlem yapılan sayı adedi ortalamaları hesaplanmıştır. Benzer şekilde öğrencilerin işlemleri hızlı bir şekilde yapıp yapamadığını belirlemek için 1,5 sn aralıklarla gelen sayılarla yapılan işlemlerin ortalama doğruluk oranları ve tek seferde işlem yapılan sayı adedi ortalamaları hesaplanmıştır. Veriler herbir öğrenci için ayrı ayrı ve toplu olarak karşılaştırmalı tablolar halinde sunulmuş ve grafiksel analiz yapılmıştır.Araştırma sonucunda abaküs eğitiminin araştırmaya katılan üç işitme engelli öğrenci için de bir basamaklı sayılarla sonucu bir basamaklı olacak şekilde yapılan toplama ve çıkarma işlemlerini kolay ve hızlı yaparken doğruluk oranlarını artırmada ve tek seferde işlem yapılan sayı adedi ortalamasını yüksek düzeyde artırmada etkili olduğu görülmüştür. Böylece işitme engelli öğrencilerin toplama ve çıkarma öğretiminde abaküs eğitiminin işlem akıcılığı üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.Araştırma tamamlandıkta 2 hafta sonra yapılan izleme oturumlarında ise işitme engelli öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerini kolay ve hızlı yaparken ulaştıkları ortalama doğruluk oranlarını ve tek seferde işlem yapılan sayı adedi ortalamasını sürdürdükleri görülmüştür. Dolayısıyla işitme engelli öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerini akıcı bir şekilde yaparken edinilen kazanımların korunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca hem araştırmaya katılan öğrenciler hem de öğrencilerin sınıf öğretmenleri abaküs eğitimi hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak 3 katılımcı için yapılan bu araştırmada işitme engelli öğrencilerin toplama ve çıkarma öğretiminde abaküs eğitiminin işlem akıcılığı üzerinde etkili olduğu söylenebilir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda hem bu alanda çalışmak isteyen araştırmacılara hem de yöneticilere bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: İşitme Engelli, Akıcılık, Abaküs Eğitimi, Toplama ve Çıkarma İşlemi, Tek Denekli Araştırmalar The aim of this study was to investigate the effect4eness of abacus education in teaching addition and subtraction operations fluency of hearing-impaired 4^th grade students. Also it has been tried to determine whether even 15 days later after the investigation, the fluency level that students reached was permanent or not. It was also tried to determine whether this investigation is socially valid or not by considering the opinions of the participants and their teachers on this research. In this investigation variable canon model was used among the single subject research methods. This investigation was conducted with three 4th grade students at the hearing-impaired primary school in fall term of 2015-2016 education year. Teaching, application stages and monitoring sessions formed the begining level of the investigation. During the teaching sessions, students did the mathematical operations by using soroban abacus, abacus cards and abacus diagram that they imaged in their minds. Fluency, easy and speed. A computer programe called Anzan was used for this process. The dependability among observers and depandability of aplication were calculated by the means camera records and the dependability forms. The accuracy rates of mathematical operations that were done with the 2 second-intermittent numbers and the used numbers at once were calculated in this investigation. Similarly the accuracy rates of the mathematical operations that were done with the 1,5 second –intermittent numbers to see whether the students were able to do this fast or not and the used numbers at once were calculated. The data were presented one by one for every each student and with comparat4e tables. A graphical analysis has been also made.While each three hearing-impaired students were being able to do the one-digit numbered addition and subtraction operations whose results are also one-digit numbers easily and quickly by the means of abacus education, it was also observed that abacus education was efficient in increasing the accuracy rate and the rate and the rate of the used numbers at once. So the efficiency of abacus education on operation fluency during the teaching of subtraction and addition operations to the hearing-impaired students was fixed. 2 weeks later investigation was completed, the hearing-impaired students' keeping their accuracy rate and the rate of used numbers at once was observed during the monitoring sessions. In other words, it has been found out that the hearing-impaired students can keep their acquisition while they are doing the addition and subtraction operations fluently. Both the participant students and teachers opined posit4ely on abacus education. So this makes the investigation socially valid.As a result, it can be discussed that abacus education is efficient on acquisition of addition and subtraction operations and the fluency on this 3 participant based investigation. By the means of the results on this investigation, it has been g4en suggestions for the following researches and investigations.Key Words: Hearing- İmpaired, Fluency, Abacus Education, Addition And Subtraction Operations.
Collections