EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 462
-
Kolektif öğretmen yeterliği, örgütsel vatandaşlık davranışı ve öğrencilerin akademik başarıları arasındaki ilişkilerin çok düzeyli analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Amaç: Bu araştırmanın temel amacı kolektif öğretmen yeterliği ve örgütsel vatandaşlık davranışı ile öğrencilerin akademik başarıları arasındaki çok düzeyli ilişkileri incelemektir.Yöntem: Kolektif öğretmen yeterliği, ... -
Sosyal bilgiler dersinde kullanılan bilgisayar destekli eğitsel oyunların öğrencilerin ders başarısına olan etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-04)Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler hayatımızın her alanına etki edebilmektedir. Teknolojik gelişmeler günümüzde eğitim camiasına da yansımış durumdadır. Özellikle okullarda bilgisayarlardan yararlanılarak eğitim yapmak ... -
Olasılık öğretme-öğrenme sürecinin matematik öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-20)Bu çalışmanın amacı, olasılık öğretme-öğrenme sürecinin matematik öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde sesli metinlerin dinlenebilirlik açısından tanımlanması ve sınıflandırılması
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-04)Bu araştırmada öncelikle sesli metinlerin dil ve sunum özelliklerinin dinlenebilirlik üzerindeki etkisine göre bir dinlenebilirlik formülü geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca metinlerin dinlenebilirlik ve okunabilirlik ... -
İnönü Üniversitesi uzaktan eğitim öğrencilerinin çevrimiçi öğrenci bağlılık düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-30)Bu araştırmanın amacı, İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenci Bağlılık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi'ni sağlamaktır. Örgün eğitim ve uzaktan eğitim öğrencilerinin ... -
İlkokul dördüncü sınıf matematik dersinde geometri alt öğrenme alanlarına ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde oyun temelli öğretimin etkisi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu araştırmanın amacı İlkokul dördüncü sınıf matematik dersinde geometri alt öğrenme alanlarından biri olan Geometri Alt Öğrenme Alanına ilişkin öğrencilerin kavram yanılgılarını gözlemlemek, öğlencilerin kavram yanılgılarını ... -
İlköğretim ve ortaokul müzik ders kitaplarındaki şarkıların müzikal öğeler bakımından incelenmesi (1996-2016)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-03)Bu araştırmanın amacı, yapıldığı tarihlerde yürürlükte olan müzik ders kitaplarında yer alan okul şarkılarının özelliklerini yansıtması, çocukların genel gelişim düzeyleri ile okul şarkılarının taşıdığı özellikleri arasındaki ... -
İlkokul ingilizce öğretim programlarının karşılaştırılması (Finlandiya, Polonya ve Türkiye örneği)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Erken yaşlarda yabancı dil eğitimi, bilimsel ve sosyokültürel değerleri, bunların yanı sıra eleştirel bakış açısı kazandırmayı amaçlayan iletişim becerilerinin geniş bir yelpazesini kapsar. Yabancı dil eğitimi bireye sadece ... -
Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu`nun eğitim ilkeleri bağlamında endüstriyel kontrol ve arıza analizi dersinin düzenlenmesi ve değerlendirilmesi: Bir eylem araştırması
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-20)Bu araştırmanın amacı, Elektrik elektronik teknolojisi alanı, Endüstriyel Kontrol ve Arıza Analizi dersinin Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu'nun eğitim ilkeleri temelinde düzenlenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu nedenle ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde bağımsız değişken olarak yerel tarih tekniği
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-19)Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih tekniği uygulamasının öğrenci başarısına ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumuna etkilerini belirlemek amacıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada nicel yöntemlerden ön ... -
Ortaokul müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların dijital müzik yazılımları ile çokseslendirme analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-26)Bu araştırmada ortaokul müzik ders kitaplarında yer alan şarkılara müzik yazılımları yoluyla Finale ve Tonica Fugata programları aracılığıyla dijital eşlik yapılması amaçlanmıştır. MEB müzik ders kitapları 5., 6., 7. ve ... -
Sosyal bilgiler ders kitaplarının milliyetçilik ve yurtseverlik değerleri açısından analizi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Bu araştırmanın amacı, milliyetçilik ve yurtseverlik değerlerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi ve bahsi geçen değerlerin Sosyal Bilgiler Ders kitaplarında hangi öğrenme alanlarında, temalarda ve kazanımlarda ... -
Eğitim ve ilahiyat fakültesi öğrencilerinin perspektifinden göç ve mülteci meselesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-04)Göç ve mülteci meselesine dünya tarihi açısından baktığımızda çok önemli sonuçlarının olduğunu ve bu sonuçlarının toplumlarda, ekonomiden siyasete, kültürel yapıdan toplumsal dinamiklere değin birçok açıdan derin izler ... -
Naki Tezel`in masalları ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-25)Bu çalışmada, Naki Tezel'in `Türk Masalları` adlı eserinde yer alan 54 masal epizot, konu, tema, ileti, formeller, söz varlığı, figürler, ve değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Naki Tezel'in söz konusu ... -
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi özgüven düzeylerinin incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-28)Bu araştırmanın temel amacı; Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Eğitimi programında eğitim gören öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Özgüven düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada ... -
Üniversite öğrencilerinin genel İngilizce başarıları ile İngilizce dersine yönelik tutumları, bilişüstü farkındalık ve öğrenilmiş çaresizlik düzeyleri arasındaki ilişkiler
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırmanın amacı üniversite zorunlu hazırlık sınıfında yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin İngilizce başarıları ile İngilizce dersine yönelik tutumları, bilişüstü farkındalık ve öğrenilmiş çaresizlik ... -
Türkiye, Almanya, Fransa, Çin ve Japonya`da öğretmen yetiştirme (2000-2017)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-20)Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitimi alanında 2000-2017 yılları arasındaki gelişimleri ortaya koyarak, Avrupa ülkelerinden olan Almanya ve Fransa ile Asya ülkelerinden olan Çin ve Japonya'daki öğretmen eğitim ... -
Yüksek lisans düzeyindeki sosyal bilgiler eğitimcilerinin ideal öğretmen algısı
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu araştırmanın amacı, ideal sosyal bilgiler öğretmeninde bulunması gereken niteliklere ilişkin yüksek lisans düzeyindeki sosyal bilgiler eğitimcilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma kapsamında ilk olarak çalışmaya ... -
Üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin fonksiyonel olmayan tutumlar ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-18)Bu araştırmanın amacı fonksiyonel olmayan tutumların üniversite öğrencilerinin genel, kişisel ve sosyal uyum düzeyini yordayıp yordamadığını incelemek ve üniversite öğrencilerinin uyum düzeylerini, cinsiyet, yaş, sınıf, ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının organ nakli ve bağışı konularındaki argümantasyon becerileri, epistemolojik inançları, konu alan bilgileri ve tutumlarının incelenmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-11)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının organ nakli ve bağışı konularındaki argümantasyon becerileri, epistemolojik inançları, konu alan bilgileri ve tutumlarının ne düzeyde olduğunu betimlemek ve bu değişkenlerin ...