İlkokul ingilizce öğretim programlarının karşılaştırılması (Finlandiya, Polonya ve Türkiye örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erken yaşlarda yabancı dil eğitimi, bilimsel ve sosyokültürel değerleri, bunların yanı sıra eleştirel bakış açısı kazandırmayı amaçlayan iletişim becerilerinin geniş bir yelpazesini kapsar. Yabancı dil eğitimi bireye sadece ikinci bir dilde iletişim olanağı tanımakla kalmaz, aynı zamanda olaylara farklı düşünme yöntemleri ile yaklaşmasını ve ilk elden bilgiye ulaşmasını sağlar. Bu kazanımın yüksek düzeyde olması verilen yabancı dil eğitim programının geçerliliği, kalitesi, sürdürülebilirliği ve amaca dönük yabancı dil öğretme yöntemleri ile eş değer olmasına bağlıdır. Bu bakış açısıyla hazırlanan bu araştırma, Finlandiya, Polonya ve Türkiye ilkokullarında İngilizce öğretiminde kullanılan programları, içeriği, eğitim sürecini ve verilen dil eğitiminin düzeylerini çeşitli verilere göre karşılaştırarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlamıştır. Karşılaştırmalı eğitim çalışması olan bu araştırmada betimsel tarama yöntemi uygulanmıştır. Araştırma kapsamı birden çok içeriği barındırdığı için, betimsel analiz yöntemi kapsamında birden çok desen uygulanmıştır. Betimsel tarama modelinin gerekliliği olarak elde edilen veriler belgesel niteliğinde sınıflandırılmıştır. Araştırma 2017 Bahar ve Güz dönemleri ile 2018 Bahar dönemini kapsayacak şekilde planlanmıştır. Araştırma süresince, Türkiye, Finlandiya ve Polonya'da bazı eğitim kurumlarına ziyaretler yapılarak belgesel nitelikli veriler elde edilmiştir. Toplanan veriler sistematik biçimde karşılaştırılarak aradaki benzerlik ve farklılıklar belirlenerek bulgulara ulaşılmıştır.Çalışma süresince elde edilen bulguların tamamının incelenerek analiz edilmesi ile ilkokul düzeyi başta olmak üzere öğretim kurumlarının farklı kademelerinde de İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesinde uygulanan yöntemlerin öğretme ve öğrenme düzeylerini nasıl etkilediği, uygulanan farklı öğretim yöntemlerinin yabancı dil olarak İngilizce öğretimi üzerine olan etkileri ortaya konmuştur.Çalışmanın sonucu olarak, ilkokullar başta olmak üzere tüm eğitim kademelerinde, yabancı dil olarak İngilizce eğitiminde kullanılan farklı yöntemlerin temel eğitim sürecindeki bireyler üzerinde, İngilizceyi kullanabilme yeterliliği bakımından farklı etkileri olduğu görülmüştür. Bir yöntemin tek başına kullanılmasının yeterli olamayacağı, yabancı dil eğitimi süresince takip edilen eğitim programları başta olmak üzere öğretmen eğitimi, materyal seçimi, ders kitapları ve yabancı dil öğrenmeye başlama yaşı gibi faktörlerin İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenilmesinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Foreign language education at an early age includes a wide range of communication skills aimed at providing scientific and sociocultural values as well as a critical point of view. Foreign language education does not only allow the individual to communicate on a second language, it also allows them to approach the events with different ways of thinking and to access the information from the first hand. The peak level of this acquisition depends on the validity of the given foreign language training program, which is equivalent to the quality, sustainability and purposeful teaching methods of foreign languages. Prepared in accordance with this perspective, this study aimed to compare the programs, contents, education process, and methods used in teaching English in Finland, Poland and Turkey elementary schools. The study also aimed to reveal the similarities and differences between the language teaching practices.In this comparative study, document analysis method was applied. Because the scope of the research contained more than one content, several patterns were applied within the scope of the document analysis method. The data obtained as the necessity of the document analysis pattern is classified as a documentary. The research is planned to cover 2017 spring and fall semesters and 2018 spring semesters. During the research, several visits were made to some educational institutions in Finland, Poland and Turkey, and documental data were obtained during these visits. The collected data were systematically compared and the similarities and differences between them were determined and then the findings were revealed.By examining and analyzing all the findings obtained during the study, it is revealed how the methods applied in teaching English as a foreign language affect the teaching and learning levels. The study is also tried to reveal the effects of the different teaching methods applied on teaching English as a foreign language at different levels of education institutions, especially primary school level.As a result of the study, it has been found that different methods used in teaching of English as a foreign language in all levels of education, especially elementary schools, have different effects on the ability to utilise English in the basic education process. It was concluded that factors such as teacher education, material selection, textbooks and the age of starting to learn foreign languages, especially the education programs followed during the foreign language education are effective on learning process. Besides, it is concluded that a single one method of language teaching can not be effective enough to learn a language.
Collections