İlkokul dördüncü sınıf matematik dersinde geometri alt öğrenme alanlarına ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde oyun temelli öğretimin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı İlkokul dördüncü sınıf matematik dersinde geometri alt öğrenme alanlarından biri olan Geometri Alt Öğrenme Alanına ilişkin öğrencilerin kavram yanılgılarını gözlemlemek, öğlencilerin kavram yanılgılarını tespit etmek ve oyun temelli etkinliklerin kavram yanılgılarının giderilmesi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmada araştırma sorularına yanıt bulmak amacıyla karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Karma araştırma desenlerinden keşfedici sıralı desen kullanılmış olup; araştırmanın nitel kısmında gözlemler yapılmıştır, nicel kısmında ise deneysel desenlerden öntest, sontest deney ve kontrol gruplu deneysel desen uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Malatya ili merkezinde bulunan Fırat ilkokulunun 4. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kavram gözlem formu (alan notları) ve iki aşamalı teşhis testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin öncelikle kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Öğrencilerin bir geometrik şeklin yönü değiştiğinde geometrik şekli tanımadıkları, karenin aynı zamanda bir dikdörtgen olduğunu kavrayamadıkları, dikdörtgenin kısa kenarı ve uzun kenarı yer değiştirdiğinde şekli tanımlayamadıkları, çember ve daire kavramlarının sadece yuvarlak olma durumu ile özdeşleştirildiği, çember ve dairenin merkezi noktasında bilgiye sahip olmadıkları ve daire kavramının çember kavramı ile karıştırıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin geometrik kavramları genel olarak zihinlerindeki prototiplere göre tanıdıkları ancak ifade edemedikleri, geometrik şekillerle ilgili olarak, genelden özele ya da özelden genele bilgilerini transfer edip bu kavramları kullanamadıkları belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrencilere yapılan 5 haftalık oyun temelli kavram öğretimi sonucunda oyun temelli öğretimin öğrencilerin kavram yanılgılarının giderilmesi üzerinde olumlu etkisi olduğu saptanmıştır. The aim of this research is to observe the conceptual misconceptions of the students on Geometry Sub-Learning Area, one of geometrical sub-learning areas in the elementary school fourth grade mathematics course, to identify the misconceptions of the ideas and to reveal the content on the elimination of the misconceptions of the game-based activities. In this study, mixed research method was used to find answers for research questions. The exploratory sequential model was used from mixed research designs; observations were made in the qualitative part of the research, and in the quantitative part, experimental design with pretest, posttest and control groups were applied from experimental designs. Participants of the study are the students who are educated in the 4th grade of Fırat primary school in Malatya city center. A concept observation form (field notes) and a two-tier diagnostic test were used as data collection tools in the study. First of all, the misconceptions of the students in the experimental and control groups were determined. When the direction and unity of the shape is changed, the students do not recognize geometric shapes. They do not realize that the square is a rectangle at the same time, they can not define the shape when the short and long sides of the rectangle change, the concepts of circles and circles are only identified with the state of roundness, which has been confused with the concept of the circle. It has been determined that students are able to transfer geometric concepts in general to prototypes in their minds, but they can not express, transfer geometric shapes in general, nor can they use these concepts. As a result of a 5-week game-based concept teaching method to the students in the experimental group, it was determined that the game-based teaching has a positive effect on the elimination of the students' conceptual misconceptions.
Collections