Browsing by Author "Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 584
-
A Bakhtinian analysis of William Golding`s Rites of Passage: Heteroglossia, polyphony and the carnivalesque in the novel
Tuğlu, Utku (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, Bakhtin'e ait heteroglossia, çok seslilik ve karnavalesk kavramlarının detaylı bir incelemesini kullanarak William Golding'in Geçiş Ayinleri adlı romanını, Bakhtin'in fikirleri ve Golding'in ... -
A case study on the course interests of EFL pre-service teachers based on the ARCS motivational model
Zeybek Akayoğlu, Berna (BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Motivasyon, pazarlamadan eğitime kadar birçok farklı disiplinde incelenen bir olgudur; ve her zaman bireylerin başarısını ve başarısını etkileyen en önemli faktörler arasında düşünülmüştür. Eğitimde motivasyonun, öğrencilerin ... -
A case study on the willingness to communicate and intrinsic motivation of foreign language students taking online conversation classes through the use of Live Learning Program (LLP)
Çelikbaş, Selin (ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)Uluslararası bir dil olarak, Ġngilizce, iletiĢim amaçları için birinci, ikinci ya da yabancıbir dil olarak üç yüz yirmi sekiz milyonun üzerinde insan tarafından kullanılmaktadır(Richards & Burns, 2012). Bu durumda, ... -
A comparative analysis of Thomas More`s utopia and Plato`s republic in the enhancement of teaching language procedure
Çağlar, Yeter (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Thomas More ve Eflatun'un fikirlerinin etkileri yıllardır yankılanmaktadır. Her iki yazar dabir ütopik eser yazdılar: Devlet ve Ütopya. Ütopik düşüncenin temel özelliklerinden birisi şuan yaşadığımız devletteki konumdan ... -
A comparative study of critical thinking strategies in reading in Mongolia and Turkey
Erdenebaatar, Chimedlkham (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-19)Küreselleşen dünyada, İngilizce, hem Türkiye'nin hem de Moğolistan'ın yabancı yatırımı çekmesinde ve dış ticaretini geliştirmesinde ana faktörlerden biri olarak görülmüştür. Yani, İngilizce hem Türkiye'nin ... -
A comparative study on cultural and linguistic elements of coursebooks in american and british english: Hotline, blueprint and headway of intermediate level
Pinar, Tolga (MALTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-17)Bu çalışma 1993 ve 2004 yılları arasında İngiliz İngilizcesi ve Amerikan İngilizcesi versiyonlarında yayımlanan üç İngilizce ders kitabı serisindeki kültürel ve dilbilgisel öğeleri araştırmak ve karşılaştırmak amacıyla ... -
A comparative study on evaluation of Turkish and English foreign language textbooks from the perspectives of students and teachers
Tosun, Sezen (AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil öğretiminde öğrencilerin gereksinimlerine yönelik uygun ders materyallerinin değerlendirilmesi ve seçimi gittikçe önem kazanmaktadır. Özellikle yabancı dil ders kitapları, günümüz eğitim sisteminde yaygın olarak ... -
A comparative study on the effects of presenting on the acquisition of English vocabulary by Turkish new words in semantically related sets learners of English at a primary school
Tekin, Mustafa (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İÜ ÖZET Bu çalışma yabancı dil öğretiminde yeni sözcüklerin farklı teknikler kullanılarak, yani anlam bakımından birbiriyle bağlantılı veya bağmtısız (karışık) gruplar biçiminde sunulması ile öğrencilerin bu sözcükleri ... -
A comparison of two corpus tools in teaching grammar to lower level efl learners: The impact on achievement and attitude
Dündar, Funda (MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın birincil amacı düşük İngilizce bilgisine sahip İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin Brigham Young Üniversitesi- İngiliz Milli Derlemi (BYU-BNC) ve çocuk edebiyatı metinlerinden oluşturulmuş ... -
A constructivist humanistic approach to the teaching of language through literature: `Whole person`
Öktem, Öz (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu çalışma yabancı dil eğitimine yapıcı ve (bütüncü) holistic bir yaklaşım getirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma dil sınıflan için edebi metinlerin öğrencilere zengin içerikli, motive edici ve dilin ... -
A conversation analytic study of reference to a past learning event in L2 classroom interaction: Implications for informal formative assessment
Can Daşkin, Nilüfer (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-13)Bu çalışma daha önce araştırılmamış olan `Geçmiş Öğrenme Olayına Gönderme` (GÖOG) adlı bir fenomeni farklı yabancı dil sınıf bağlamlarında Konuşma Çözümlemesi (KÇ) ve KÇ-İDE (İkinci Dil Ediniminde KÇ) açısından incelemiştir. ... -
A corpus based study on vocabulary of an A2 level English coursebook
Baydal, Doğan (ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, A2 düzeyindeki İngilizce ders kitabındaki sözcüklerin kullanımını, en sık kullanılan sözcükler, bu sözcüklerin Britanya Ulusal Derlemine uygunluğu, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni A2 düzeyine uygunluğu ... -
A corpus-based analysis of genre-specific discourse of research in the phd theses and research articles in international relations
Küçükoğlu, Ece Selva (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Uluslarası İlişkiler alanında yazılmış olan makale ve doktora tezlerinin türe has özelliklerinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Bu çalışma iki bütüncedeki dilbilgisel-sözcüksel özellikleri, CARS (Swales, 2004) ... -
A descriptive study on the application of the principles of mediation theory and student attitudes in the process of learning English as a foreign language
Saltik, Sema (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-03-31)ÖZET Bu çalışma aktarım teorisi prensiplerinin öğrenciler tarafından algısını ve uygulanmasını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma aynı zamanda öğrencilerin yabancı bir dil olarak İngilizce'ye, dil öğrenmeye ve dil ... -
A discourse analysis of two gothic stories through Halliday`s functional grammar in language teaching
Şimşek, Meliha Rabiye (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, metin incelemesine işlevsel bir yaklaşım getirmek veöğrencilerin metindeki bilgi ile yazarların güdülerini anlamak ve değerlendirebilmekiçin gereksinim duyduğu eleştirel okuma yetilerini geliştirmektir. ... -
A narrative inquiry into the professional identity formation of second career EFL teachers
Aslan, Reyhan (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, alan dışından gelen İngilizce öğretmenlerinin, öğretmenliği seçme nedenlerini, önceki mesleklerinde edindikleri bilgi ve becerilerin öğretmenlik mesleğine katkısını ve mesleğe başladıktan sonra deneyimledikleri ... -
A Needs analysis of teacher trainees in the English departments of Turkish univerities within the framework of communicative language teaching
Yilmaz, Cevdet (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Temel olarak bu çalışma, Türkiye'de üniversite düzeyinde iyi bir İngilizce eğitiminin geliştirilmesinde iletişimsel dil öğretiminin etkinliğini olumlu ve olumsuz yönlerden ele alan kanıtları araştırma ve tartışmaya ... -
A needs analysis study in ESP context: Addressing perceived opinions of teachers and learners in vocational secondary education
Duran Güler, Gülsüm (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021-04-14)Son zamanlarda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler, bireyleri gerekli alanda kendilerini kalifiye biri olarak yetiştirmeye teşvik etmektedir. Özellikle, insanlar iyi bir meslek sahibi olabilmek ve mesleklerinin gereklerini ... -
A study into Çanakkale Science High School students perceptions of an ideal English coursebook
Güreli, Nursen (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Çanakkale Fen Lisesi 9. ve 10. sınıflarında İngilizce ders kitabı olarak kullanılan New Bridge to Success ders kitabının öğrencilere uygun olup olmadığını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders kitabının ... -
A study into the impact of language proficiency on the use of communication strategies by high school students
Gümüş, Pelin (ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk lise öğrencilerinin iletişimstratejileri kullanımını araştırmaktadır. Çalışma aynı zamanda dil başarısının iletişimstratejileri kullanımına etkisini de incelemektedir. ...