A Bakhtinian analysis of William Golding`s Rites of Passage: Heteroglossia, polyphony and the carnivalesque in the novel
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Bakhtin'e ait heteroglossia, çok seslilik ve karnavalesk kavramlarının detaylı bir incelemesini kullanarak William Golding'in Geçiş Ayinleri adlı romanını, Bakhtin'in fikirleri ve Golding'in romanı arasındaki ortak aydınlatıcı ve doğrulayıcı noktaları araştırmak amacıyla analiz etmektedir. Bu nedenle, izlenen yöntem, Geçiş Ayinleri'nin ayrıntılı bir şekilde incelenmesiyle, aynı şekilde Bakhtin'in fikirlerinin incelenmesi arasında eşit şekilde bölünmüştür. Bu tezde çalışılan Bakhtin'e ait kavramlar, Bakhtin'in dil fikrine ve roman teorisine temel oluşturmaktadır. Bu kavramların Geçiş Ayinleri'ne bağlı analizi ise bunların romandaki üslup, yapı ve konu yönünden karmaşıklıklara ışık tutarken, romanın da bu kavramların uygulamadaki işlerliğini doğruladığını ortaya çıkartmıştır. Buna ek olarak, incelemenin sonuçları, Golding'in romanının ve Bakhtin'in fikirlerinin birbirlerini doğruladığı ve aydınlattığı iki ana noktaya işaret etmektedir. Birinci nokta, Bakhtin'in farklılıkları barındırma anlamında roman türünün kapasitesini övmesidir ki bu nokta Golding'in romanında, romanın heteroglot doğası, çok sesli yapısı ve karnavaleski içeriğine katması sebebiyle karşılığını bulmaktadır. İkinci nokta, bahsedilen Bakhtin'e ait kavramların ortak ilişkisel özelliği olarak ortaya çıkan diyalojizm fikriyle ilgilidir. Bu tezin de gösterdiği gibi, Golding'in Geçiş Ayinleri romanı, heteroglot diller, karakterlerin sesleri ve sosyal sınıflar arasındaki diyalojik ilişkileri ön plana çıkartmasıyla bu bağlamda diyalojik bir romandır. Bu tez, Bakhtin'in fikirleri ve Golding'in romanının, metinlerarasılık, gerçeklik kavramının problemleştirilmesi ve zıtlıklar arasındaki sınırların belirginsizleştirilmesini içeren postmodern yönlerine ilişkin bir tartışmayla son bulur. This thesis analyzes William Golding?s Rites of Passage using a detailed examination of the Bakhtinian concepts of heteroglossia, polyphony and the carnivalesque to investigate the points of mutual illumination and confirmation between Bakhtin?s ideas and Golding?s novel. Therefore the method of analysis is divided between a close study of Rites of Passage and an equally close examination of Bakhtin?s ideas. The Bakhtinian concepts studied in this thesis are central to his idea of language and theory of the novel and their analysis in Rites of Passage reveals that while these concepts shed light on the stylistic, structural and thematic complexities of the novel, the novel also verifies the working of these concepts in practice. Moreover, the results of the analysis indicate two main points in which Golding?s novel and Bakhtin?s ideas confirm and illuminate each other. The first point is related to Bakhtin?s celebration of the novel genre for its capacity to include diverse elements, a celebration that finds its counterpart in Golding?s novel due to the novel?s heteroglot nature, polyphonic structure and inclusion of the carnivalesque. The second point is related to Bakhtin?s notion of dialogism which emerges as a relational property common to his mentioned concepts. As this thesis shows, Golding?s Rites of Passage is a dialogic novel in this regard, with its foregrounding of dialogic relations between heteroglot languages, characters? voices and social classes. This thesis ends with a discussion indicating postmodern aspects of Bakhtin?s ideas and Golding?s novel, which include intertextuality, the problematization of truth, and the blurring of boundaries between opposites.
Collections