A study into the impact of language proficiency on the use of communication strategies by high school students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk lise öğrencilerinin iletişimstratejileri kullanımını araştırmaktadır. Çalışma aynı zamanda dil başarısının iletişimstratejileri kullanımına etkisini de incelemektedir. Bu çalışmada ayrıca, öğrencilerin kendi dilbaşarıları hakkındaki düşünceleri ile iletişim stratejileri kullanımı arasındaki ilişki dearaştırılmaktadır.Ana çalışma, Ayvalık Anadolu Lisesi'nin 175 dokuzuncu sınıf öğrencisiylegerçekleştirilmiştir. Çalışmaya üç hazırlık sınıfı okumuş, üç hazırlık sınıfı okumamış sınıfkatılmıştır. Öğrencilerin özgeçmiş ve iletişim stratejileri kullanımına ait bilgilerini toplamaküzere iki farklı anket uygulanmıştır. Anketler yoluyla toplanan veriler üç hazırlık okumuş üçhazırlık okumamış sınıftan 12 kız 7 erkek öğrenciyle yürütülen bir iletişimsel çalışmayladesteklenmiştir.Anketler yoluyla elde edilen veriler SPSS 10.01 (Sosyal Bilimler için İstatistiki Program)kullanılarak, Betimleyici İstatistik, Bağımsız Gruplar T-Testleri, Varyans Analizi (ANOVA)ve son olarak Post-Hoc Scheffe ve LSD Testleri yoluyla analiz edilmiştir. Nitel veri, içerikanalizi yöntemi ile toplanmıştır.Nicel ve nitel verinin analizi Anadolu Lisesi öğrencilerinin iletişim stratejilerini ortalamadüzeyde kullandıklarını göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, ana dile dayalı iletişimstratejilerinin ve azaltma stratejilerinin en sık kullanılan stratejiler olduğunu göstermiştir.Çalışma ayrıca yabancı dil öğrencilerinin dil başarıları hakkındaki algılamaları ile iletişimstratejileri kulanımı arasında önemli bir ilişki olduğunu göstermiştir. Son olarak, çalışmaöğrencilerin İngilizce iletişim becerilerini arttırabilmelerine yardımcı olmak için iletişimstratejileri kullanımı eğitimine olan gerekliliği vurgulamıştır This study was carried out to investigate the use of communication strategies byTurkish high school learners of EFL. The study also investigated the effects of languageproficiency on the use of communication strategies. The relationship between learners? selfperceptionsof language success and communication strategy use was also investigated.The main study was conducted with 175 9th grade EFL learners of Ayvalık AnatolianHigh School. The participants came from three prep. classes and three non-prep. classes. Of175 participants, 105 were female and 70 were male. Two different inventories wereadministered to collect background information and reports of students with regard to theiruse of communication strategies. The quantitative data obtained through inventories wastriangulated with a communication task performance carried out with 12 female and 7 malelearners from the prep. and non-prep. classes.The data obtained from the study was analysed on SPSS 10.00 (Statistical Package forSocial Sciences) through Descriptive Statistics, Independent Samples T-Tests, Analyses ofVariance Tests (ANOVA) and finally Post-Hoc Scheffe and Post-Hoc LSD Tests. Thequalitative data was analysed through content analysis.The analyses of the quantitative and qualitative data indicated that communicationstrategies are used by Anatolian high school learners at a moderate frequency. The findings ofthe study revealed that L1 based and reductional strategies are the most frequently usedcommunication strategies by the learners. The study also revealed that there is a positiverelationship between communication strategy use and self- perceived language proficiency ofEFL learners. Finally, the study highlighted the need for the instruction of communicationstrategies to help learners improve their communicative skills in English.
Collections