A needs analysis study in ESP context: Addressing perceived opinions of teachers and learners in vocational secondary education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son zamanlarda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler, bireyleri gerekli alanda kendilerini kalifiye biri olarak yetiştirmeye teşvik etmektedir. Özellikle, insanlar iyi bir meslek sahibi olabilmek ve mesleklerinin gereklerini yerine getirebilmek için çaba göstermektedir. Bu amaçla Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye'nin 2023 Eğitim Vizyonu başlığı ile mesleki eğitimde yeni düzenlemeler yapmaktadır. Bu düzenlemeler bireyleri gerekli bilgi, yetenek ve davranışlarla donatmayı ayrıca onları, sektörün ihtiyaçlarına hazırlamayı amaçlamaktadır. Bireyler için yabancı bir dil bilmek de bu gereksinimlerden biridir. Buna göre, öğrencinin iş gücü piyasasının ihtiyaçlarını karşılamak için bir yabancı dile hâkim olması beklenmektedir.Bu anlamda çalışmanın amacı, turizm öğrencileri ve İngilizce öğretmenlerinin mevcut ESP (özel amaçlı İngilizce öğretimi) derslerine, öğrencilerin yabancı dil ve mesleki ihtiyaçlarına ayrıca derslerdeki yabancı dil performanslarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya, ikinci sınıf turizm meslek lisesi öğrencileri ve onların İngilizce öğretmenleri katılmıştır. Betimsel bir anket çalışmasıdır. Katılımcıların görüşlerini toplamak için bir ihtiyaç analizi yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel veriler, veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış anket ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Daha sonra verilerin analizinde tanımlayıcı, çıkarımsal istatistikler ve içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, öğretmenlerin ve öğrencilerin daha fazla ESP kaynak ve materyallere ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Ayrıca, öğretmenlerin ESP bağlamında özel öğretmen eğitimlerine ihtiyaçları vardır. Dahası, birçok öğrencinin yabancı dil becerilerini meslek hayatlarında çok fazla kullanacakları için konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmeleri gerektiği sonucuna varılabilir.Anahtar Kelimeler: ESP, İngilizce, turizm öğrencileri, mesleki ihtiyaçlar Recently the developments in technology and science stimulate the individuals to raise themselves to be a qualified person in the necessary field. In particular, people make an effort to be able to have a good job and fulfil the requirements of their professions. To this purpose, The Ministry of National Education has developed new regulations in vocational education with the title of Turkey's Education Vision 2023. These regulations aim to equip individuals with the required knowledge, abilities, behaviours and prepare them for the requirements of the industry. Knowing a foreign language is also the one of these requirements for the individuals. Accordingly, learners are supposed to master the foreign language skills to meet the needs of the labour market.The purpose of this study is to identify the opinions of the tourism students and their English teachers towards their current ESP courses, the students' linguistic and occupational needs and performances. 100 second-year tourism students and ten English teachers in vocational secondary schools involved in this study. It is a descriptive survey study. A needs analysis method was conducted to collect the participants' opinions. In this study, the qualitative and quantitative data were collected through the data collection tools. Semi-structured questionnaires and semi-structured interview questions were used to collect the data. Then, descriptive, inferential statistics and content analysis were employed in analysing the data. The results of this study show that the teachers and the students need to have enough ESP sources and materials. Furthermore, the teachers need special teacher trainings in ESP context. Moreover, it can be concluded that many students need to develop their speaking and listening skills since they would use these skills so much in their future careers.Key words: ESP, English, tourism students, occupational needs
Collections