Now showing items 261-280 of 808

    • 2008 Küresel Krizinin gelişmekte olan ülkelerde bankacılık sektörüne etkisi 

      Gürçay, Musa (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ABD'de meydana gelen sub-prime mortgage krizi sadece kendi bulunduğu coğrafi bölgeyi etkilemekle kalmamış, küreselleşme olgusu ve her geçen gün artan küresel entegrasyon sayesinde gelişmiş ülkelere ve diğer gelişmekte ...
    • 2008 Küresel Krizinin Türk bankacılık sektörüne etkileri 

      Demir, Mehmet (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      2008 yılında meydana gelen ve tüm dünyayı derin bir şekilde etkileyen küresel kriz sonucunda ülke ekonomileri, büyük zararlarla karşı karşıya kalmışlardır. Krizden önce yaşanan canlanma dönemi ve likidite bolluğu sonucunda, ...
    • Hizmet işletmelerinde talep tahmini: Sağlık işletmelerinde bir uygulama 

      Özüdoğru, Ayşe Göksu (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Doğru ve güvenilir talep tahminleri işletmelerin verimliliğinin artmasında önemli rol oynamaktadır. Her sektörde olduğu gibi sağlık sektöründe de talep tahminleri konusu önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle medikal malzeme ...
    • Çin`in Guangdong bölgesindeki üretim işletmelerinin Toplam Kalite Yönetimi (TKY) uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisi 

      Maimaitimin, Nuernisahan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde teknolojinin gittikçe gelişmesi, müşteri ihtiyaçlarının artması ile işletmeler arası rekabette artış görülmektedir. İşletmeler bu yoğun rekabet ortamına ayak uydurabilmek için yeni yöntemler aramışlar ve bunun ...
    • Telekomünikasyon yoluyla iletişimin denetlenmesi 

      Tirtir, Mustafa (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Haberleşme Hürriyeti, Anayasa'mızla güvence altına alınmış temel hak ve özgürlüklerdendir. Bu özgürlüğü kısıtlayan bir tedbirin Yasa ile düzenlenen sınırlarının kıyas ya da yorum yoluyla genişletilmemesi gerekmektedir. ...
    • Üniversitelerin kurum imajında kütüphanenin önemi 

      Demirdağ, Engül (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Üniversiteler, bir ülkenin bilimsel araştırma yapan en önemli kurumlarıdır. Bilimsel araştırma faaliyetleri günümüz bilgi toplumunun gelişmesinin en temel ölçütleri arasında sayılmaktadır. Dolayısıyla, üniversiteler toplumsal ...
    • İç denetim ve risk yönetimi ilişkisi 

      Aktaş, Emine (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İşletmelerin faaliyet hacimlerinin artması, çeşitlenmesi ve riskli faaliyetlerin kaçınılmaz hale gelmesi, denetlenmesi gereken işlemlerin artmasına neden olmuştur. Bunun dışında uluslararası piyasalarda ortaya çıkan mali ...
    • Siyasi partilerin sosyal medya kullanımı: Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) örneği 

      Aslan, Batuhan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-14)
      Bu çalışmanın konusu `Siyasi Partilerin Sosyal Medya Kullanımı / Adalet ve Kalkınma Partisi (AKP) Örneği` dir.Siyasal iletişim çabalarının günümüz yeni medya iletişim teknolojilerinden İnternet ve sosyal medya alanlarını ...
    • Tüketim toplumu ve televizyon dizileri:Medcezir dizisi incelemesi 

      Arslan, Sinem (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tüketme terimi, `tahrip etmek, harcamak, israf etmek, bitirmek` anlamlarını taşımaktadır. Tüketime ekonomik açıdan bakıyor olsak da tüketim kültürel bir yapıya da sahiptir. Jean Baudrillard tüketimi kodlar ve kurallarla ...
    • İhracatta uygulanan teşviklerin uluslararası pazarlamaya etkisi ve bir uygulama 

      Avci, İbrahim (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada ihracat, ihracata yönelik uygulanan destek, kredi ve teşvikler, Türkiye'de uygulanan ihracat teşviklerinin uygulanma şekilleri, uluslararası pazarlama stratejileri, ihracat teşvikleri ile uluslararası ...
    • Hibrit iletişim teknolojilerinin basılı medyada meydana getirdiği dönüşüm 

      Çayci, Berk (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Prehistorik atalarımızdan günümüze, iletişim araçlarında yaşanan gelişmeler tüm beşeri faaliyet alanlarını derinden etkilemektedir. İletişim sürecine dijitalleşme, ağlaşma, mobilite, küreselleşme, etkileşim ve yakınsama ...
    • Bir iletişim biçimi olarak müzik:1960`lardan günümüze Türkiye`de Rock Müziğin gelişimi 

      Marangoz, Yiğit (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma 1960'lardan günümüze Dünyada ve Türkiye'de Rock Müziği hem kitle iletişim aracı olarak hem de bir iletişim biçimi olarak irdelemeyi amaçlamaktadır. Rock Müziğin kökenleri bakımından oldukça eskilere ...
    • Üniversite öğrencilerinin kariyer gelişiminde kariyer planlama merkezlerinin rolü: İstanbul Ticaret Üniversitesi örneği 

      Aydin, Sümeyye (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişen ve büyüyen eğitim kanallarıyla birlikte üniversite mezun oranı son yıllarda büyük artış göstermeye başlamıştır. Bu da iş hayatında rekabetin artmasına neden olan süreçlerden biridir. Bununla birlikte eskiden sadece ...
    • Yaratıcı muhasebe teknikleri ile finansal tablo manipülasyonu ve örnek uygulamalı finansal tablolar 

      Atan, Menduh (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişen finansal piyasalarla birlikte finansal tabloların ve finansal verilerin yorumlanması geçmiş dönemlerle kıyasla daha da önem kazanmaya başlamıştır. Finansal tablo hazırlayıcılarının bilgi sağladığı kişi sayısı ...
    • Nesturi İsyanı ve Musul sorununa etkileri 

      Şenoğlugil, Murat (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Nesturiler, Doğu Hıristiyanlığı denilen ilk Hıristiyanlardandır. Nesturilik dinsel bir ayrımdır ve kendilerini Asuri olarak kabul etmektedirler. Yani etnik olarak Güneydoğu Bölgesi'nde tarihte kurulmuş olan Asur ...
    • Sosyal medyada pazarlama: Sosyal medyada kullanıcı motivasyonunun üniversite öğrencilerinin sosyal medya pazarlama algısına ilişkin bir uygulama 

      Yilmaz Elbaşi, Gonca (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma sosyal medyada kullanıcı motivasyonu ve alt boyutları sosyal sermaye ihtiyacı ve psikolojik refahın üniversite öğrencilerinin sosyal medya pazarlama algısını oluşturan güven ve genel yaklaşım alt değişkenleri ...
    • Asıl işveren alt işveren ilişkisi 

      Yerebakan, Ercan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde işverenler, teknolojik ve ekonomik sebeplerle, mal veya hizmet üretimine ilişkin işlerinin bir bölümünü uzmanlaşmış başka işverenler, kanundaki tabiriyle diğer işverenlere yaptırmaktadırlar.Asıl işveren alt işveren ...
    • Bağımsız denetim firmalarının organizasyonu ve bir uygulama 

      Kurt, Oğuz (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada bağımsız denetim yapmakla yetkilendirilmiş, Türkiye'deki ve Dünya'daki bağımsız denetim firmalarının, nasıl bir organizasyon tipi ve yapısına sahip oldukları incelenmiştir. Hangi organizasyon yapısının ...
    • Çin Zhe Jiang Bölgesindeki KOBİ`lerin girişimcilik profil analizi 

      Tuerhong, Reziwanguli (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde, KOBİ'ler ülkeler ekonomisinde gittikçe önemli bir yere sahip olmaktadır. KOBİ'ler teknolojik yenilikler ve sosyal-kültürel çevrelerdeki değişimlere hızla ayak uydurabilme özellikleriyle piyasadaki ...
    • Bireysel emeklilik sisteminde işveren (sponsor) katkılı sözleşmelerin etkisi 

      Bostanci, Resul (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ülkemizde yapısal sorunlarından ilk sıralarında gelenlerden birisi de tasarruf oranlarımızın düşüklüğüdür. Gelişmiş ülkelerin tasarruf oranlarına göz attığımızda bu oranların GSYH'larında önemli bir paya sahip olduğu ...