Hibrit iletişim teknolojilerinin basılı medyada meydana getirdiği dönüşüm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Prehistorik atalarımızdan günümüze, iletişim araçlarında yaşanan gelişmeler tüm beşeri faaliyet alanlarını derinden etkilemektedir. İletişim sürecine dijitalleşme, ağlaşma, mobilite, küreselleşme, etkileşim ve yakınsama gibi kavramların dâhil olmasıyla insanlık tarihi kadar eski olan iletişimin temel amacı değişmezken; değişen, iletişim şekilleri, araçları ve artan enformasyon miktarı olmuştur. Özellilke kitle bağlarının yeni medya teknolojileriyle birlikte silikleşmeye başladığı ve bireyselliğin göreceli olarak arttığı ağ toplumunda geleneksel medya, kendinden önceki medya biçmlerini dönüştürme yeterliliğine sahip olan yeni medyanın tüm meydan okumlarına karşı hayatta kalabilmek için kendini yeniden şekillendirmektedir. Bunun bir sonucu olarak da bastırılabilir iletişm araçları, QR kod ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarıyla bütünleşerek birer hibrit iletişim aracına evrilmektedir. Bu durumu geleneksel medyanın iyileşmesi veya iletişimin hibritleşmesi olarak da adlandırmak mümkündür.Bu çalışmada: yeni medya ve iletişim teknolojisi olarak adlandırılan QR kod ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarının basılı medyada meydana getirdiği dönüşüm var olan kaynaklar ışığına argümantatif bir çalışma çerçevesinde ele alınacaktır. Anahtar Kelimeler: Hibrit İletişim araçları, yeni medya ve iletişim teknolojileri, Geleneksel Medya, Arttırılmış Gerçeklik, QR kod From the prehistoric ancestors to present, progress in the communication tools has been deeply effected on the field of entire human activities. Concepts of digitization crosslinking, mobility, globalization, interaction and convergence. has been included in the communication process. While the main purpose of the communication is as old as humanity unchanged, at the same time communication patterns, tools and the increasing amount of information has been changed. Especially, eliminate of the mass ties with new media technologies and rise of individualism in the network society finally traditional media is shaping itself again. As a result of this, communication tools are integrated with QR code and augmented reality for this reason they are evolving into a hybrid communication tool. It can be possible to call this situation as a recovery of traditional media or hybridization of communicationIn this thesis, there will be argued that, QR code and Augmented Reality (AR) which are called as new media and communication technologies transformation in print mediawithin the framework of argumantatve studiesKeywords: Hybrid communcation tools, New media and Communication Technologies, Traditional media, Augmented Realiy, QR code
Collections