İhracatta uygulanan teşviklerin uluslararası pazarlamaya etkisi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ihracat, ihracata yönelik uygulanan destek, kredi ve teşvikler, Türkiye'de uygulanan ihracat teşviklerinin uygulanma şekilleri, uluslararası pazarlama stratejileri, ihracat teşvikleri ile uluslararası pazarlama arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada, Türkiye'de ihracatı geliştirmek amacıyla uygulanan ihracat teşviklerinin uluslararası pazarlama üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul'da tekstil sektöründe faaliyet gösteren, İTKİB'e üye olan ve ihracat teşviklerinden faydalanan bir firma ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Derinlemesine mülakat sonucunda ihracatta uygulanan teşviklerin direkt veya dolaylı olarak uluslararası pazarlama üzerinde etkilerinin olduğu saptanmıştır. Ayrıca işletmenin sağlanan devlet destekleri ve teşviklerden çoğunu kullanmadığı ve söz konusu işletmenin bu destek ve teşvikler konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığı da görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İhracat, İhracat Teşvikleri, Uluslararası Pazarlama,Derinlemesine Mülakat In this study, export, implementation of export supports, export credits and export incentives, implementation forms of export incentives applied in Turkey, international marketing strategies, the relationship between export incentives and international marketing has been tried to explain. This research aims to reveal the effect of implementation of export incentives to develop export in Turkey on international marketing. For this purpose, there was carried out intensive interview with a member firm of ITKIB which operates in textile sector in Istanbul and benefits from export incentives. On the evaluation of the interview, direct and indirect effects of export incentives on international marketing are concluded. It has been observed that the company which does not use most of the government supports and incentives, does not have enough information about these supports and incentives provided by the State.Keywords: Export, Export Incentives, International Marketing, IntensiveInterview
Collections