Bireysel emeklilik sisteminde işveren (sponsor) katkılı sözleşmelerin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde yapısal sorunlarından ilk sıralarında gelenlerden birisi de tasarruf oranlarımızın düşüklüğüdür. Gelişmiş ülkelerin tasarruf oranlarına göz attığımızda bu oranların GSYH'larında önemli bir paya sahip olduğu görünmektedir. İkincisi ise sosyal güvenlik sistemimizdeki aktif/pasif oranının istenilen seviyede olmayışıdır. Ülkemiz genç bir nüfus yapısına sahiptir. Bu genç nüfus yapısının iyi şekilde sosyal güvenlik sistemi içersinde yapılandırılamaması, arkadan gelen nüfus sayısında da düşüklülük gibi nedenlerle yaşlanan bir nüfus olunduğunda büyük bir sosyal problem ile karşılaşılmaması kaçınılmazdır. 2003 yılında ülkemizde başlayan bireysel emeklilik sistemi ile tasarrufu tabana yayarak çok bilinmeyenli bu denklemlerin çözülmesi için bir adımdır. Gelişmiş ülkeler ile kıyasladığımızda daha yolun başında olduğumuz görülmektedir. Devlet katkısının sağlamış olduğu büyümeye bir de işveren katkılı sözleşmelerin çoğalması sistemi kısa zamanda çok yol kat etmesi demektir. The first problem is in our country has low saving rates come the structural problems. When analyzed saving rates at developed countries, these rates are too high in their GDP. Some country has over the their GDP. The secondary, Social Security System's active/passive rate hasn't good levels in Turkey. And Turkey has too many young population now. But, this advantage don't use good, it will be disadvantage in the futere. Because, Nowadays young people going to be older. İn the other hand, population rising rate has falled year after year. İf no action is taken now, too bad days are available in the future. İn 2003, Personal Pension System was started by goverment and aim is the savings disseminate of the base. Goverment contribution has effected to the system. However, the sector delegates are common opinion is Employer contribution is needed. İf we want to bigger than it in the short time.
Collections