İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 1255
-
Muhasebe standartlarının uygulanmasında mesleki yargı gerektiren durumlar
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma muhasebe standartlarının uygulanmasına odaklanmıştır. Bu çalışmada muhasebe meslek mensubunun bir işletmenin muhasebe kayıtlarına yansıtılması gereken işlemlerinin, muhasebe standartları paralelinde ... -
Kamu ihale sözleşmelerinin değiştirilmesi ve devri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ülkemizde idare tarafından ihalesi yapılacak olan mal, hizmet, danışmanlık hizmet alımları ile yapım işleri konuları 2886 sayılı Devlet İhale Kanunundan ayrılmış ve 22.01.2002 tarihinden itibaren 4734 sayılı Kamu İhale ... -
Küresel kriz bağlamında dünyada borçlanma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya ekonomi tarihinde her büyük kriz kaybedenleri ve kazananları ile geleceği şekillendirmiştir. Ekonomik ve siyasi ilişkileri planlamak, hedef, iş ve işbirliği imkanlarını belirleyerek pozisyon almak, karar alıcılar ... -
Haydar Aliyev dönemi Türkiye ve Azerbaycan ilişkileri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Aynı etnik kökene dayalı Azerbaycan - Türkiye ilişkileri tarih boyu dostluk ve kardeşlik çerçevesinde yürütülmüştür. Azerbaycan?ı bağımsızlığının ardından tanıyan ilk devlet Türkiye olmuştur. Özellikle SSCB döneminde çok ... -
Propagandanın yeni uygulama alanı: Bilgisayar ve konsol oyunlar
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Modern insanın, artan şehir hayatı yoğunluğunda neredeyse tüm işlerini dijital ortamda gördüğü söylenebilmektedir. Yani bilgisayarlar artık yeni bir oyuncak, bilgi kaynağı, hobi, iletişim kanalı ve hatta hayat arkadaşı ... -
Marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının rolü
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde gelişen teknoloji ve her geçen gün büyümeye devam eden ürün ve hizmet sektöründeki çeşitliliğin yoğunlaşmasıyla birlikte markalar arasındaki rekabetin ciddi bir biçimde arttığı göze çarpmaktadır. Markalar arasındaki ... -
Dağıtım kanalı seçimi: Bilişim sektöründe bir uygulama
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dağıtım kanalları, pazarlama karmasını oluşturan alt fonksiyonlardan en önemlilerinden biridir. Dağıtım kanalları, mamulleri üreticiden tüketiciye en ideal şekilde iletilmesini mümkün kılan bir sistemin tüm birimlerinden ... -
Kapitalizmin yaşam mücadelesi ABD tipi piyasa kapitalizmi ve Çin tipi devlet kapitalizminin karşılaştırılması
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)1991 yılında Sovyetler Birliği'nin dağılması ile dünya, ABD liderliğinde tek kutuplu bir döneme girmiştir. Piyasa kapitalizminin daha da güçlenmesine sebep olan küreselleşme olgusu da yine bu dönemde ABD liderliğinde ... -
Sinemada anlam: günümüz Türkiye sineması`nda 12 Eylül temalı filmlerin incelenmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)12 Eylül 1980 İhtilali?nin günümüze kadar uzanan etkilerini sinemamız üzerinden araştırmayı konu alan bu tez, genel olarak üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde ?sinema ve anlam? konusu ele alınarak, kavramsal çerçeve ... -
Medya okuryazarlığı, toplumsal cinsiyet ve kadının medyada temsili
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı medya okuryazarlığı öğretisi ve çalışmaları kapsamında toplumsal cinsiyet konusunu irdelemektir. Medya okuryazarlığının eleştirel perspektifinde anlam bulan toplumsal cinsiyet konusunun üretilen ... -
İş sözleşmesinin geçersiz nedenle feshinin sonuçları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İş sözleşmesi, taraflara sürekli borç yükleyen bir sözleşme olup tarafların bu sözleşmeye ömür boyu bağlı kalmaları beklenemez. Taraflardan her biri fesih hakkını kullanarak bu sözleşmeyi sona erdirebilir. İş güvencesi ... -
KOBİ`lerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve finansal destek programları uygulaması
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz ekonomik konjenktöründe KOBİlerin ekonomiye, inovasyona, Ar-Ge'ye, ekonominin bölgeler arasında dağılımına ve istihdama destekleri ile rekabet koşullarına uyumları ve uluslararası ticarete katılımları ... -
Batı Trakya`daki Müslüman Türk azınlığın politizasyonu ve mobilizasyonu
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yunanistan?daki Türk Azınlık, gerek Türk-Yunan ilişkilerindeki özel konumu, gerekse de kendine has özellikleriyle Avrupa?daki diğer azınlık toplumları arasında her anlamda farklı bir yere sahiptir. Batı Trakya Müslüman ... -
Vasiyet tasarrufunun hükümsüzlüğü
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tez çalışmasında, vasiyet tasarrufunun hükümsüzlüğü konusu incelenmiştir. Birinci bölümünde ölüme bağlı tasarruf kavramı genel olarak açıklanmış olup, esas tez konumuz ölüme bağlı tasarrufların bir çeşidi olan vasiyetname ... -
Katılım bankacılığının sektördeki yeri ve finansal istikrara katkısı
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türk bankacılık sektörü için 2001 krizi bir milat olmuştur. Çalışma da 2001 sonrası dönemde yeniden yapılanma sürecine giren Türk bankacılık sektörü için ilgili sürecin bir düzene kavuşması ve özel finans kurumlarının ... -
Faydacı ve hedonik güdülerin mağazasız perakendeciliğe etkileri: Elektronik alışveriş üzerine bir araştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz pazarlama anlayıs?ı tüketiciyi ön plana çıkarmıs? ve tüketicinin ihtiyaçlarının tespit edilmesi oldukça önem kazanmıs?tır. Teknolojinin gelis?mesi ve internet kullanımının gün geçtikçe artması elektronik alıs?veris?in, ... -
Türkiye ve bölgesindeki sosyal ve ekonomik değişimin Türkiye`nin ihracatına etkileri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Uluslararası ticaretin gelişimi küreselleşme ile hız kazanmıştır. Buna bağlı olarak da etkileşim içinde bulunduğu ülkelerde yaşanan her olaydan etkilenir hale gelmiştir. Bu çalışma 2008-2012 yılları arasında bölgemizdeki ... -
Habercilikte propaganda bağlamında Körfez savaşları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Propaganda kavramının tarihi aslında neredeyse insanlık tarihi kadar eskidir. Birkavram olarak ?propaganda?nın kullanıma girmesi kayıtlara göre 17. yüzyıla dekuzansa da, aslında insanların toplu halde yaşamaya başlamasından ... -
İnovasyona dayalı rekabette rol oynayan faktörlerin araştırılması ve imalat sektöründe araştırma
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda imalat sektöründe yaşanan rekabetin artması ile işletmeler ürünlerinde kalite, teknoloji ve Ar-Ge çalışmalarına daha fazla önem vermeye başlamış ve inovasyon çalışmalarını daha yoğun olarak yürütmeye özen ... -
Hizmet sektöründe inovasyonun müşteri memnuniyeti bakımından önemi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma hizmet sektöründe inovasyonun müşteri memnuniyeti bakımından önemini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada bu amaca ulaşabilek için İnovasyonun boyutlarını belirleyerek hizmet sektörü ve müşteri memnuniyeti ...