İnovasyona dayalı rekabette rol oynayan faktörlerin araştırılması ve imalat sektöründe araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda imalat sektöründe yaşanan rekabetin artması ile işletmeler ürünlerinde kalite, teknoloji ve Ar-Ge çalışmalarına daha fazla önem vermeye başlamış ve inovasyon çalışmalarını daha yoğun olarak yürütmeye özen göstermişlerdir. İşletmeler rekabet üstünlüğü sağlayabilmek için insan faktörünü ön planda tutarak teknolojik altyapılarını geliştirmeyi hedeflemişlerdir. Tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının değişmesine bağlı olarak tüketici memnuniyeti esaslı çalışmalar yürütülmeye başlanmıştır. Küreselleşmenin etkisi ile teknolojik çalışmalar ilerlemiş, rekabet boyutları değişmiş, tüketiciler bilinçlenmiş ve işletmelerin tüketicilere verdikleri değer artmıştır. Tüketici tatminine önem veren işletmeler pazar payını artırma fırsatı yakalamış, tüketici- işletme arasındaki ilişkilerini güçlendirmeyi başarmıştır.Pazarda oluşabilecek talepleri önceden tahmin etmeye yönelik çalışmalar yapılmaya başlanmış bu da Ar-Ge faaliyetlerinin daha da gelişip hızla artmasını sağlamıştır. Rekabetin değişen şartlarına uymak, pazarda hakim konumda olmak işletmelerin en temel hedefi olmuştur. Pazar payını artırmak isteyen işletmeler belirli yatırımlar karşılığında farklı inovasyon çalışmaları yürüterek kalite, teknoloji, Ar-Ge ve bilgi altyapılarının güçlenmesini sağlamak amacıyla değişik yöntemler uygulamaya başlamışlardır.Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Ar-Ge Süreci, Rekabet, Teknoloji The companies pay more importance the quality, technology and RnD of their products as a result of the competition in last years and innovation becomes much more important. They aim to develop their technological infrastructures via put forward the human factor to take advantage in that competition. As needs and demand of the consumers keep changing, the satisfaction of consumers is being researched. After globalization effect, technological researches are proceed, dimension of competition is changed, consumers are become conscious, companies give much more importance to the consumers. The companies that gives more importance to satisfaction of consumers, have chance to increase their market share and succeed to strengthen their relations with consumers.The researches to predict earlier potential demand in the market has being done, as a result, RnD activities have increased. To adapt the changed in completion and to be a leader of market both are become primary goal of the companies. The companies that want to increase their market share emphasis on innovation, quality, technology, RnD and infrastructures.Key Words: Innovation, RnD Process, Competitive, Technology
Collections