Marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde gelişen teknoloji ve her geçen gün büyümeye devam eden ürün ve hizmet sektöründeki çeşitliliğin yoğunlaşmasıyla birlikte markalar arasındaki rekabetin ciddi bir biçimde arttığı göze çarpmaktadır. Markalar arasındaki bu rekabet, rakiplerin birbirinden ayrılması ve pazar paylarında öne geçmesi için yapılan çalışmalarla pekiştirilmektedir. Bu noktada marka denkliği ve marka değeri önem kazanmakta, tüketiciler üzerinde marka farkındalığı yaratmanın önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada marka farkındalığı yaratmak için kullanılan etkili yöntemlerden biri olan televizyon reklamları ve televizyon reklamlarında ünlü kullanımıyla ilgili konulara değinilmekte ve marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının rolü üniversite öğrencileri üzerinde yapılan bir araştırmayla incelenmektedir. Yapılan araştırmanın sonucunda marka farkındalığı yaratmada televizyon reklamlarında ünlü kullanımının önemi ortaya çıkmakta ve bu önemin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörlerin birbirleriyle olan ilişkilerine dikkat çekilmektedir.Anahtar Kelimeler: Marka Farkındalığı, TelevizyonReklamları, Ünlü. It is a well perceived fact that the competition between brands is rising sharply today with the technological advances and the increasing diversity of products and services. This competition between brands is further intensified by the efforts on differentiating competitors and increasing their market shares. At this stage, brand equity and brand value gain importance and the significance of creating brand awareness emerges. In this study, TV commercials, one of the most effective methods of creating brand awareness, and the use of celebrities in TV commercials are discussed; and the role of using celebrities in TV commercials is studied with a research conducted on college students. The research results indicates the importance of celebrity use in TV commercials and elaborates on the relationships of the factors that influence that importance.Keywords:Brand Awareness, TV Commercials, Celebrity
Collections