Dağıtım kanalı seçimi: Bilişim sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dağıtım kanalları, pazarlama karmasını oluşturan alt fonksiyonlardan en önemlilerinden biridir. Dağıtım kanalları, mamulleri üreticiden tüketiciye en ideal şekilde iletilmesini mümkün kılan bir sistemin tüm birimlerinden meydana gelir. Bu yapıda yer alan tüm aracı kurumlar, üretici firmanın ürünlerinin satışını, depolanmasını, tutundurma faaliyetlerini ve tüketiciye dağıtımını belirli bir akışlar dahilinde gerçekleştirerek pazarlama fonksiyonlarını yerine getirirler.Pazarlamada dağıtım kanalı seçimi ve yönetimi, talebin arzı önemli derecede kontrol ettiği günümüzde daha önemli hale gelmiştir. Bu sebeple bu çalışmada dağıtım kanalı kavramının tanımı, gelişimi, türleri, özellikleri, akışları ve yönleri ele alınmıştır. Çalışmanın temelini oluşturan seçim konusuyla ilgili olarak, dağıtım kanalının seçim sürecinden fiziksel dağıtıma kadar geçen süreçteki ölçütler, faaliyetler, aşamalar anlatılmıştır.Bilişim sektörüyle ilgili güncel bilgiler verilmiş ve çalışmanın uygulama kısmında bilişim sektöründeki bir firmanın, dağıtım kanalı üzerinde kanal seçim süreci hakkındaki bilgiler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dağıtım Kanalı, Dağıtım Kanalı Seçimi, Bilişim Sektörü. Distribution channel is one of the most important part of marketing activities. Distribution channels occurs when products are transmitted in an efficient way from producers to customers. Thus, all of the manufacturer' s products make their promotional activities via sales distribution, storage and the sales of corporate brokers. Selection and management of marketing distribution channels a significant degree of control over the supply of deman that has become very important, nowadays. In todays world of marketing choosing the right distribution channel is known to be the key of marketing.The main key which forms the study topic, has been addressed in the physical distrubution channel as well as the stages of criteria and activity.Up to date information has been provided in data sector. In addition, as a practise of that study, the selection of channels over the distribution channels of a company in data sector has been provided.Keyword: Distribution Channel, Distribution Channel Selection, IT Sectory .
Collections