Kamu ihale sözleşmelerinin değiştirilmesi ve devri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde idare tarafından ihalesi yapılacak olan mal, hizmet, danışmanlık hizmet alımları ile yapım işleri konuları 2886 sayılı Devlet İhale Kanunundan ayrılmış ve 22.01.2002 tarihinden itibaren 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ile ayrıca düzenlenmiştir. Buna dayanılarak imzalanan sözleşmeler ise ilk defa ayrı bir kanun olarak çıkarılan 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile hüküm altına alınmıştır. Çalışmamızın konusu da, Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu m.15 ve m.16 hükümleri ile öngörülen kamu ihale sözleşmelerinin değiştirilmesi ve devri olmuştur. Öncellikle sözleşmelerin değiştirilmesi, ardından devri, doktrin ve yargı kararları ile birlikte konuya uygun düştüğü ölçüde incelenmiştir. Özetle, sözleşme, sözleşme bedelinin aşılmaması ve idare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, işin yapılma yeri ile işin süresi konularında değiştirilebilir. Sözleşmenin devri ise ancak zorunlu hallerde, ihale yetkilisinin yazılı izni ile özel şartlara haiz kişilere yapılabilir. Söz konusu hükümlere daha ayrıntılı bir şekilde birlikte çalışmamızda yer verilmiştir. Procurement of goods, construction, consultancy and services have separated from State Procurement Law (no:2886) since 22.01.2002 by the peculiar and new ruling of Public Procurement Law (no:4734). The procurement contracts are governed primarily and independently by the Public Procurement Contracts Law (no:4735). The subject matter of our study consists from the examination of article 15 and 16 which ruled by Public Procurement Contracts Law. At first, changing of contracts, next assignment of contracts are observed with the judicial provisions and academics to the extent that applicability. Briefly, the procurement contracts can be changed within the place of performance and deadline with the mutual consent of the institution and contractor on condition that to set the deadline back early and not to exceed the price of contract. Additionally, the procurement contracts shall only be assigned to the eligible parties with the permission of the bid executive where compulsory cases. Hereby our study has throughly explanations in detail of the said issues.
Collections