Show simple item record

dc.contributor.advisorSözbilir, Mustafa
dc.contributor.authorYazar, Ayşegül
dc.date.accessioned2023-09-22T12:20:43Z
dc.date.available2023-09-22T12:20:43Z
dc.date.submitted2022-12-15
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/739600
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite çağına yaklaşan öğrencilerin üniversitede okuyacakları bölüm tercihlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve öğretmenlerinin bölüm tercihi yaparken öğrenciler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlanmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırma deseni olarak karma araştırma yöntemleri arasında yer alan açıklayıcı ardışık desen kullanılacaktır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ilindeki üniversite giriş sınavına hazırlanma aşamasındaki ve temel bilim alanlarından birini tercih ederek üniversiteye yeni yerleşmiş ve okumakta olan öğrenciler ve bu öğrencilerin üniversite tercihlerini yapmada etkili olan öğretmenleri oluşturacaktır.Veri toplama aracı olarak öncelikle tutum ve özyeterlik ölçekleri uygulanacaktır. Daha sonra yapılacak görüşme ile araştırmada daha detaylı veriler elde edilecektir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the factors that affect the preferences of the students who are going to study at the university on the students and the effects of their teachers. Mixed research method will be used in the research. Descriptive sequential design, one of the mixed research methods, will be used as the research design. The study group of this study will be composed of students who are newly settled and studying in the university and teachers who are effective in making university preferences of these students. After the interview, more detailed data will be obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin üniversiteye yerleşmede temel bilimleri tercihlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlerin rolü
dc.title.alternativeFactors affecting students' preferences of basic sciences in university placements and teachers' role
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2022-12-15
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmField choice
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmBasic sciences
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.identifier.yokid10308580
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid668617
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess