Search
Now showing items 1-10 of 11
The Influence of storytelling on the development and retention of L 2 vocabulary in child L2 learners
(2018-08-06)
KISA ÖZET Yabancı dil öğrenen çocuklarda hikaye okumanın yabancı dil kelime haznesinin gelişimine ve kelimenlerin kalıcılığına etkisi. Bu çalışma yabancı dil öğrenen çocuklarda hikaye okumanın yabancı dil kelime haznesinin ...
How far is ug accessible for Turkish second language learners with respect to adverb placement in German and English
(2018-08-06)
ÖZET Bu çalışmada Evrensel Dilbilgisinin ikinci dil edinimindeki etkisi araştalmaktadır. Araştırma ikinci dil eğitimi alan öğrenciler için Evrensel Dilbilgisinin varlığı hakkında öne sürülen üç görüş çerçevesinde yürütülmüştür. ...
The organization of the mental lexicon in late second language learners
(2020-01-31)
Bu çalışmada, ikinci dil (D2) İngilizceyi geç yaşta öğrenmiş yetişkinlerin zihinsel sözlükçe organizasyonları incelenmiş ve anadili (D1) İngilizce olan yetişkinlerle karşılaştırılmıştır. Çalışma, sözcükler arası kurulan ...
Exploring the relationships among learning styles, annotation use and reading comprehension for foreign language reading in a hypermedia environment
(2018-08-06)
KISA ÖZET Hipermedya Ortamlarda Yabancı Dilde Okuma Bağlamında Öğrenme Biçemleri, Açıklayıcı Notların Kullanımı ve Okuduğunu Anlama Arasındaki İlişkilerin Araştırılması Asım Sakar Bu tezin iki amacı vardır. İlki, hipermedya ...
Comparing L2 learners` strategy use in literal vs. inferential reading: A Cognitive validity study through eye - tracking
(2018-08-06)
Dilde ölçme ve değerlendirmede bir testin geçerlilik ölçümünde doğal okuma ortamında gerçekleştirilen bilişsel davranışların test ortamında gerçekleştirilenlerle eşleşmesi temeldir. Bu sebeple, okuma becerilerini ölçmek ...
Incidental and intentional vocabulary learning of 3 rd grade EFL learners: A case in Turkey
(2018-08-06)
KISA ÖZET Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin doğal yoldan ve öğretim yolu ile kelime öğrenimleri Bu çalışmada, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk ilkokul üçüncü sınıf ...
Interrelationships among L2 linguistic knowledge, working memory functions, and L2 reading
(2018-08-06)
Bu çalışmanın temel amacı işler belleğin (İB) işlem yapma/bilgi depolama fonksiyonu ile ikinci dilde (D2) açık/örtük bilgi türleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin D2'de okuduğunu anlamaya katkılarını incelemektir. ...
Processing reflexives in the second language: Evidence from eye tracking
(2020-05-04)
Bu çalışma, İngilizce öğrenen Türklerin İngilizce'deki dönüşlülük zamirlerini (himself/herself) nasıl işlemlediklerini incelemektedir. İngilizce öğrenenlerin dönüşlülük zamirleri için öncül geri alma davranışlarında ...
A Comparative study of student participation: A case study comparing classroom discussions with WebCT Bulletion Board discussions
(2018-08-06)
KISA ÖZET Öğrencilerin İngilizce Dersine Katılımını İnceleyen Bir Çalışma: Sınıfiçi Tartışmalar ile 'WebCT Bulletin Board' Tartışmalarını Kıyaslayan Bir 'Case' Evrim Uysal Bu çalışma, 'WebCT Bulletin ...
Annotation and working memory in second language reading, incidental vocabulary learning, and perceived cognitive load
(2020-07-10)
Bu çalışma, açıklayıcı notların (AN) ve işler bellek (İB) kapasitesinin okuduğunu anlama, rastlantısal kelime öğrenme ve okurların bilişsel yük algısı üzerindeki etkisini gruplar arası bir araştırma deseniyle incelemeyi ...