Interrelationships among L2 linguistic knowledge, working memory functions, and L2 reading
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı işler belleğin (İB) işlem yapma/bilgi depolama fonksiyonu ile ikinci dilde (D2) açık/örtük bilgi türleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin D2'de okuduğunu anlamaya katkılarını incelemektir. Katılımcılar D2 olarak İngilizceyi geç yaşta öğrenmeye başlayan ve ileri seviyede olan 84 yetişkinden oluşmaktadır. İB kapasitesi D1 ve D2'de uygulanan iki okuma aralığı testi ve bir işlem aralığı testi ile ölçülmüştür. D2'de açık bilgi türünü ölçmek için zaman kısıtlamasız dil bilgisel yargı testi (DYT) ve üstdil bilgi testi kullanılırken örtük bilgi türünü ölçmek için söyletimli öykünme testi ve zaman kısıtlamalı DYT kullanılmıştır. D2'de okuduğunu anlamayı ölçmek için ise TOEFL testi kullanılmıştır. Sonuçlar İB'nin depolama fonksiyonunun dilden ve ikincil görevin türünden bağımsız olduğunu ortaya koymuştur. Buna ilaveten sonuçlar İB hakkındaki alan-genel görüşü destekleyerek işlem yapma fonksiyonunun görev bağımsız olduğunu önermektedir. Sonuçlar ayrıca İB'nin işlem yapma ve depolama fonksiyonları arasındaki değiş-tokuş görüşüne karşı olan önceki çalışmaları teyit eder niteliktedir. İB ve dil bilgisi arasındaki ilişki sonuçlarına dayalı olarak sözde örtük bilgi testleri ile ölçülen bilgi türünün aslında otomatikleşmiş açık dil bilgisi olduğu öne sürülmektedir. Bu otomatikleşmiş açık dil bilgisinin ergenlikten sonra formel ortamlarda yoğun pratik ile ileri seviyede ikinci dil öğrenmiş katılımcıların elde ettiği bir sonuç olduğu düşünülmektedir. D2'de okuduğunu anlamanın en iyi yordayıcılarının bu otomatikleşmiş ve öncelikli olarak açık türde olan D2 dil bilgisi ve İB'nin işlem yapma fonksiyonu olduğu bulgusu formel ortamlarda D2 öğrenen kişiler için otomatikleşmiş bilginin etkili okumada hakim bir rolü olduğunu ortaya koymaktadır. The purpose of the study is to investigate the relationships between processing/storage functions of working memory (WM) and explicit/implicit second language (L2) knowledge as well as the contributions of these variables to L2 reading comprehension. Participants were 84 moderately proficient late adult learners of English. WM capacity was measured through reading span tasks administered in L1 and L2 and an operation span task. An untimed grammaticality judgment test (GJT) and a metalinguistic knowledge test were administered to measure explicit linguistic knowledge in the L2 while a timed GJT and an elicited oral imitation test were used to measure implicit linguistic knowledge. Reading comprehension scores were obtained from a retired paper-based TOEFL. Results suggest that WM's storage function is language independent and it is not affected by the type of secondary task employed. The findings also suggest that WM's processing function is not task-dependent. Furthermore, results corroborate previous studies arguing against a trade-off between the processing and storage functions of WM. Based on the findings regarding the relationship between linguistic knowledge and WM capacity, it can be argued that the type of knowledge assessed by the so called implicit knowledge tests could actually be automatized explicit linguistic knowledge resulting from large amounts of practice in late adults learners of advanced proficiency in an instructional context. This automatized and primarily explicit L2 linguistic knowledge and WM's processing function are the best predictors of L2 reading comprehension, demonstrating the dominant role of automatized knowledge in efficient L2 reading comprehension for instructed L2 learners.
Collections