SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 321-340 of 805
-
Necdet Neydim`in çocuk edebiyatı eserlerinde değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada çocuk edebiyatı eserlerinde değerler eğitimi üzerinde durulmuştur. Seçilen eserlerin değer eğitimi açısından önemi işlenmiştir. İlk bölümde değer kavramına ilişkin açıklamalarda bulunulmuştur. Değer nedir, ... -
Okulların değişime hazır bulunuşluk düzeyleri(Afyonkarahisar ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-24)Bu araştırma, Afyonkarahisar iline bağlı okulların değişime hazır bulunuşluk düzeylerini öğretmenlerin, okul yöneticilerinin, okulların fiziki teknolojik alt yapılarının ve velilerin değişime hazır bulunuşluğu boyutunda ... -
Ortaöğretim yabancı dil öğretmenlerinin mesleki gelişim etkinliklerine yönelik görüşü
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-25)Bu araştırmanın amacı İzmir ili, Urla, Güzelbahçe, Narlıdere ilçelerinde bulunan devlet ortaöğretim okullarında görev yapan yabancı dil öğretmenlerinin, mesleki gelişim etkinliklerine önem vermeye yönelik görüşlerinin ve ... -
Bağlam temelli kelime öğretimi yönteminin kelime kazanımına katkısı
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-05-16)Bu araştırma, bağlam temelli kelime öğretimi yönteminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kelime kazanımlarına katkısını tespit etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada nitel destekli nicel bir model kullanılmıştır. `Öntest-sontest ... -
Ahi Çelebi`nin hayatı ve eserleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-30)Anadolu'nun sosyo-kültürel ve ekonomik yapısı içinde zamanla güçlü bir müesseseye dönüşen Ahilik ile ilgili tarihi bilgiler, Türklerin buradaki mevcudiyetleriyle yakından alakalıdır. XI. yüzyıldan itibaren ağırlıklı ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri öz yeterliklerinin incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-20)Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma kapsamında tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
İlköğretim öğrencilerin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersi akademik başarıları
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile sosyal bilgiler dersinden elde ettikleri akademik başarı puanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel ... -
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullardaki öğretmenlerin örgütsel değişime ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi(Uşak ili örneği)
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma öğretmen görüşlerine göre okulların örgütsel değişime ilişkin görüşlerini saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma toplamda beş bölümden oluşmaktadır. Araştırmada birinci bölümde, problem durumu, problem cümlesi, ... -
Çocuk dergilerinin içerik ve görselleri açısından değerlendirilmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-12-11)Çocuk dergileri, çocukların yaşlarına ve gelişim seviyelerine uygun, duyularına hitap edebilen, birçok edebi türü içinde barındıran, süreli aralıklarla yayınlanan çocuk edebiyatı ürünleridir. Çocuklar, derginin içeriğine ... -
Seramik sektöründe tedarikçi seçimi: Çok kriterli karar verme yöntemleri ile bir araştırma
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Tedarik zinciri yönteminin en önemli halkası olan tedarikçi seçimi, işletmelerin uyguladığı stratejik kararlardan bir tanesidir. Tedarikçi seçimi, çeşitli kriterleri barındıran çok ölçütlü karar problemidir. Seçilecek olan ... -
İlköğretim okullarında değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, kamu ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenlere göre belirlemektir. Veri toplama aracı olarak İlköğretim okullarında ... -
Eğitim fakültesi ve spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin depresyon ve motivasyon bilgi düzeylerinin karşılaştırılması
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada spor bilimleri ve eğitim fakültesi öğrencilerinin depresyon ve motivasyon bilgi düzeyleri karşılaştırılmış ve sonuçlar ortaya konulmuştur. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Uşak Üniversitesi ... -
Öğretmenlerin liderlik kapasitesi algıları ile örgütsel özdeşleşme düzeyleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-06)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin liderlik kapasitesi algıları ile öğretmenlerin örgütsel özdeşleşme düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2015 – 2016 öğretim ... -
Türk bankacılık sektöründe kırılganlık`finansal krizlerin kamu ve özel sermayeli bankalara etkisinin oran analizi ile tespiti ve karşılaştırılması(1990-2015 dönemi)`
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ekonomik krizler, finansal sistem içerisinde yer alan tüm birimlere tehdit oluşturarak makroekonomik düzeyde dengesizliklere neden olan ve önceden saptanması güç eğilimler olarak ortaya çıkmaktadır. Bankacılık sektörü, ... -
İlkokullarda ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Uşak ili merkez ilçesinde yer alan ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin örgütsel adalete ilişkin görüşleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Bu araştırmada ilişkisel ... -
2015 ilkokul 1-4 matematik öğretim programının geometri öğrenme alanı kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin 2015 İlkokul 1-4 Matematik Öğretim Programının Geometri Öğrenme Alanı kazanımlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, ... -
Okulların sosyal sermaye düzeyleri ile öğretmenlerin psikolojik sözleşmeleri arasındaki ilişki
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okulların sosyal sermaye düzeyleri ile öğretmenlerin psikolojik sözleşmeleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın evrenini ... -
Kuş figürlü Osmanlı mangırlarının seramik form ve yüzeylerde yorumları
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı Devleti'nin kuruluş yıllarında basılıp kullanılan mangır olarak adlandırılan bakır paralar, üzerlerindeki sultan adları, sultan mühürleri, hayvan figürleri, nakış desenlerinin bulunduğu pullar çok çeşitli ... -
Sosyal bilgiler derslerinde bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarih
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de 1990'lı yıllardan itibaren tanınmaya başlamıştır. Ayrıca dünyada eğitim alanında yoğun bir şekilde kullanılmasına rağmen Türkiye'de 2005 yılında öğretim programlarının yapılandırmacı yaklaşıma ... -
8-10 yaş grubu çocukların motor performans düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(UŞAK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-28)Bu araştırmanın amacı; 8-10 yaş grubu çocukların motor performans düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezindeki ilkokullarda okuyan 08-10 yaş (X̅ = 9.17 ...