Eğitim fakültesi ve spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin depresyon ve motivasyon bilgi düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada spor bilimleri ve eğitim fakültesi öğrencilerinin depresyon ve motivasyon bilgi düzeyleri karşılaştırılmış ve sonuçlar ortaya konulmuştur. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılında Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi ve Eğitim Fakültesi öğrencileri olmak üzere toplamda 259 öğrenci tesadüfî (random) metodu ile belirlenmiştir.Yapılan anket çalışmasında elde edilen veriler SPSS 13.0 istatistik programı yardımıyla analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin demografik durumlarının belirlenmesinde frekans (f), öğrencilerin kendileriyle ilgili depresyon algılarının motivasyonlarına etkisini ölçmek için korelasyon analizi uygulanmıştır. Öğrencilerin depresyon algıları ve motivasyon durumları ile ilgili görüşlerinin demografik özelliklerine göre fark gösterip göstermediğinin belirlenmesinde t testi ve tek yönlü anova testi uygulanmıştır. Öğrencilerin depresyon algıları ile motivasyon düzeyleri arasında nasıl bir ilişki olduğunu belirlemek için Pearson Korelasyonu yapılmıştır.Öğrencilerin depresyon algıları ile ilgili sorulara verdikleri cevapların ortalamaları ort=1,49 olarak belirlenmiştir. Buna göre araştırmaya katılan öğrencilerde genel olarak depresyon belirtileri görülmemiştir. Depresyon ölçeğinin sorularına tek tek bakıldığı zaman yalnızca bir soruda düşük düzeyde depresyon algısı görülmüştür. Altıncı maddede`Bazı şeyler için cezalandırılabileceğimi hissediyorum`şeklinde sonuç ortaya çıkmıştır.Öğrencilerin depresyon algıları için beden eğitimi spor öğretmenliği bölümü öğrencileri ile spor yöneticiliği ve eğitim fakültesi öğrencileri arasında anlamlı fark olduğu görülmektedir. Ortamalar arası farklara bakıldığında beden eğitimi spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerin depresyon algıları spor yöneticiliği ve sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğrencilere göre anlamlı bir şekilde daha düşük bulunmuştur.Öğrencilerin depresyon algıları ile motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek için yapılan korelasyon analizleri sonucunda, öğrencilerin depresyon algıları ile genel motivasyon algıları, motivasyonun içgüdüsel süreç boyutu, araçsal boyutu, dış benlik kavramı boyutu, içsel benlik kavramı boyutu arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Sadece öğrencilerin depresyon algıları ile hedef içselleştirme boyutu arasında çok düşük düzeyde bir negatif korelasyon bulunmuştur. Buna göre öğrencilerin depresyon algıları düştükçe hedef içselleştirme boyutunda motivasyonları çok düşük düzeyde bir artış göstermektedir. The present study compares the knowledge levels of the students of the faculty of sports sciences and the students of the teachers' college and presents the results. The sample of the study comprised a total of 259 students studied in the Faculty of Sports Sciences and in the Teachers' College in Uşak University in the 2016-2017 Academic Year, who were determined by the random selection method. The average of the responses of the students to the questions about their depression perceptions was determined to be 1.49. Accordingly, no signs of depression were determined among the students who took part in the study in general. When the questions in the depression scale were examined individually, a low level of depression perception was determined only for one question. In the 6th entry, the result of `I feel I will be punished for something.` was obtained.A statistically significant difference was found between the students studying in the Department of Physical Education and Sports Teaching and the ones studying in the Department of Sports Management and in the Teachers' College. When the differences between the averages were examined, the depression perception of the students studying in the Department of Physical Education and Sports Teaching was found to be statistically significantly lower comparing to the depression perception of the students studying in the Departments of Sports Management and Classroom Teaching.As a result of the correlation analyses carried out in order to determine whether there was a statistically significant difference between the depression perception of the students and their level of motivation, no statistically significant difference was found between the depression perception of the students and their general perception of motivation, its dimension of 'instinctual process', its instrumental dimension, its dimension of 'external self concept' and its dimension of 'internal self concept'. A very low level of negative correlation was determined only between the students' depression perception and the dimension of target internalization. Accordingly, it can be said that the motivation of the students increases slightly in the dimension of the target internalization depending on the decrease in the depression perception of the students.
Collections