8-10 yaş grubu çocukların motor performans düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; 8-10 yaş grubu çocukların motor performans düzeyleri ile yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Uşak il merkezindeki ilkokullarda okuyan 08-10 yaş (X̅ = 9.17 ± 0.80) aralığında çalışmaya gönüllü olarak katılan toplam 434 öğrenci (BKİ= 17.46 ± 3.05 (kg/boy2); Vücut Ağırlığı= 32.45 ± 8.30 (kg); Boy= 135.19 ± 10.18 (cm)) oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaşam kalitelerini değerlendirmek için `Yaşam Kalitesi Ölçeği-Aile Formu (KINDL)`, motor becerilerini değerlendirmek için ise `Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi (BOT-2)-Kısa Form` kullanılmıştır. Test sonuçları değerlendirildiğinde; kız ve erkek öğrencilerin `El-Kol Koordinasyonu`, `İnce Motor Beceri Hassaslığı`, `Çift Yönlü Koordinasyon`, `Koşma Hızı ve Çeviklik`, `Güç`, `Toplam Motor Performans` ve `Okul` alt boyutu değerleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p< 0.05). Yaş gruplarına göre değerlendirildiğinde ise; bütün toplam motor performans değerleri ve okul alt boyutu arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p< 0.05). Bireylerin toplam yaşam kalitesi değerleri ile; `İnce Motor Beceri Hassaslığı`, `İnce Motor Beceri Bütünleşmesi`, `Koşma Hızı ve Çeviklik`, `Toplam Motor Performans` (p< 0.05) ve `Denge` (p< 0.01) değerleri arasında pozitif yönde bir ilişki bulunurken, diğer parametreler arasında ise bir ilişki bulunmamıştır (p> 0.05).Sonuç olarak; motor performans ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacı ile yapılan bu çalışma da; 8-10 yaş grubu çocuklarda kız çocukların ince motor becerileri daha iyi iken erkek çocukların daha çok kaba motor ve toplam motor beceri performanslarının daha iyi olduğu, yaş ilerledikçe fiziksel gelişime bağlı olarak motor gelişimin ve yaşam kalitesinin arttığı, motor performansı iyi seviyede olanların yaşam kalitelerinin de daha gelişmiş olduğu söylenebilir.Bu Yüksek Lisans Tezi Uşak Üniversitesi BAP Birimi tarafından proje olarak desteklenmiştir.Anahtar kelimeler: Motor Yeterlilik, Yaşam Kalitesi, Okul, Çocuklar, Aile The purpose of the present study was to investigate the relation between the motor performance level of children of the 8-10 age group and their quality of life. The sample of the study comprised the 434 students of the 8-10 age group (X̅ = 9.17 ± 0.80 years; BMI= 17.46 ± 3.05 kg/m2; Weight= 32.45 ± 8.30 kg; Height= 135.19 ± 10.18 cm) who attended the primary schools in the city center of the province of Usak. Health-Related Quality of Life Questionnaire - Family Form (KINDL) and BOT-2 (Short Form) were employed in order to evaluate the students' quality of life and their motor skills. When the test results were evaluated, a statistically significant difference was found in the `Upper Limb Coordination`, `Fine Motor Precision`, `Bilateral Coordination`, `Running Speed and Agility`, `Strength`, `Overall Motor Performance` and `Family` sub-scale values of the female and male students (p< 0.05). According to age groups, statistically significant differences were found between `The Overall Motor Performance` values and `School` sub-scale (p< 0.05). While a positive correlation was found between `The Overall Quality Of Life` values of individuals and the values of `Fine Motor Precision`, `Fine Motor Integration`, , `Running Speed And Agility`, `The Overall Motor Performance` (p< 0.05) and `Balance` (p< 0.01), no correlation was found between other parameters (p> 0.05). Consequently, the present study which has been conducted to find out the relation between the motor performance and the quality of life suggests that female children of the 8-10 age group have better fine motor skills, while the male children of the same age group have better gross motor skills and better overall motor skill performances, that motor skill performances and the quality of life increase depending on the increase in age, and that the individuals with better levels of motor performance has higher quality of life.This Master Degree Thesis, has been supported by Scientific Researches Department Uşak University.Keywords: Motor Competence, Quality of Life, School, Children, Family
Collections