Search
Now showing items 1-10 of 30
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinde SQ4R tekniğinin okuduğunu anlamaya etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinde SQ4R tekniğinin okuduğunu anlama becerisine etkisini incelemektir. Araştırma ülkemizde SQ4R tekniği ile ilgili daha önce yapılan deneysel bir çalışmaya rastlanmaması ...
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin eleştirel okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi
(2021)
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel okuryazarlık becerilerini Türkçe dersleriyle ilişkilendirilerek hazırlanan öğretim uygulamaları (strateji ve etkinlikler) doğrultusunda geliştirmektir. ...
Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygısı
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul düzeyinde öğrenim gören 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin konuşma kaygısı düzeylerinin tespit edilmesidir. Ayrıca, bazı değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin konuşma kaygısı düzeyleri arasında ...
Ahmet Efe`nin çocuk öykülerinde değer eğitimi ve öykülerinin Türkçe eğitimine katkısı.
(2020-03-10)
YÜKSEK LİSANS TEZ ÖZETİAHMET EFE'NİN ÇOCUK ÖYKÜLERİNDE DEĞER EĞİTİMİ VE ÖYKÜLERİN TÜRKÇE EĞİTİMİNE KATKISIZeliha YÜCELTürkçe Eğitimi Anabilim DalıUşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Haziran 2012Danışman: Yard. ...
Ortaokul 5,6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yeralan haber metinlerinin değerlendirilmesi
(2019-07-01)
Günümüzde kullanımı hızla artan haberleşme araçlarındaki bilgilertoplumu yönlendirmekte, gündemi biçimlendirmektedir. En çok da eleştireldüşünme becerisi daha yeni gelişmekte olan çocuklar, bu haberleşmearaçlarından çok ...
Eleştirel okuma tasviri bibliyografyası
(2020-09-25)
Çalışmada 1989-2017 yılları arasında Türkiye'de eleştirel okuma ile ilgili yapılmış olan tez, makale ve kitap çalışmaları incelenmiştir. Tasviri bibliyografya ile bu alanda çalışma yapmak isteyen kişilere, bilgilere ...
Altı dakika yönteminin akıcı okumaya etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışma, Altı Dakika Yönteminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının giderilmesine, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. ...
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesi
(2020-12-08)
Bu çalışmada, Siirt ilinin Kurtalan ilçesi merkez ilkokullarında öğrenim gören 4. Sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarında kullandıkları aktif kelime servetini çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Bu ...
İlköğretim 100 temel eser listesindeki kitapların hedef kitlenin düzeyine uygunluğu
(2018-08-06)
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 4.8.2005 tarih, 2005 / 70 sayılı genelge ile 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu'na atıfta bulunularak ilköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı kazanması ve ...
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Uşak/Eşme örneği)
(2018-08-06)
Bu çalışmada, Uşak ilinin Eşme ilçesinin merkezinde bulunan beş ilköğretim okulunun (Ali Baykal İlköğretim Okulu, Galip Çetin İlköğretim Okulu, Sıtkı Çetin İlköğretim Okulu, Şehit Alibey İlköğretim Okulu, ve Üç Eylül ...