Altı dakika yönteminin akıcı okumaya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Altı Dakika Yönteminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin sesli okuma hatalarının giderilmesine, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma Türkiye'de Altı Dakika Yöntemi ile ilgili daha önce yapılan bir çalışmaya rastlanılmaması nedeniyle önemlidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden `eylem araştırması` ile desenlenmiştir. Eylem araştırması türlerinden ise `teknik/bilimsel/işbirlikçi` eylem araştırması kullanılmıştır. Çalışma grubunun oluşturulması için amaçlı örnekleme yöntemlerinden `benzeşik (homojen) örnekleme` yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde `içerik analizi` yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Konya ili merkez Selçuklu ilçesinde yer alan bir devlet okulunda öğrenim gören, altı ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Seçilen öğrenciler fiziksel ve zihinsel herhangi bir sorunu olmamasına rağmen sesli okuma güçlüğü yaşayan öğrencilerdir. Seçilen öğrencilere, Türkçe ders kitaplarında yer alan 4. sınıf `Uçurtma Yarışı`, 3. sınıf `Eşek Arısının Başına Gelenler`, 2. sınıf `Suya Düşen Su` ve 1. sınıf `Bizim Aile` isimli okuma metinleri okutturulmuştur. Öğrencilerin okumaları Yanlış Analizi Envanterine göre değerlendirilmiş ve okumadaki seviyelerinin 1. sınıf endişe düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Okuma seviyeleri tespit edilen öğrencilere günde 2, haftada 6 saat olmak üzere toplam 72 saat `Altı Dakika Yöntemi` kullanılarak öğretim yapılmıştır. Öğretim 40 dakikalık dersler halinde, günlük 2 ders saati olacak şekilde gerçekleştirilmiştir. Öğretim 3 ay devam etmiş ve 72 saat sonucunda tamamlanmıştır. Öğretim için Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanmış, 2013-2014 eğitim-öğretim yılı Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe ders kitaplarından seçilen, 10 adet metin kullanılmıştır. Çalışmanın uygulamaları çalışma grubunda yer alan öğrencilerin öğrenim gördükleri ilkokula yakın özel bir etüt merkezinde yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin sesli okuma hatalarında önemli oranda azalma olduğu ve tüm öğrencilerin ilerleme kaydettikleri belirlenmiştir. Akıcı okumada öğrencilerin yüksek oranda endişe düzeyinden öğretim düzeyine ilerlediği hatta bazılarının serbest okuma düzeyine oldukça yaklaştığı tespit edilmiştir. Okuduğunu anlama becerilerinde ise endişe düzeyinden öğretim düzeyine ilerledikleri, birçok kez de serbest okuma düzeyine ulaştıkları görülmüştür. Altı Dakika Yönteminin öğrencilerin sesli okuma hatalarının sıklığını azalttığı, akıcı okuma becerilerini geliştirdiği ve anlama becerilerine de katkı yaptığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sesli Okuma, Sesli Okuma Hataları, Akıcı Okuma, Okuduğunu Anlama, Altı Dakika Yöntemi This study was carried out to examine the effect of the six-minute solution on correcting elemantary school fourth grade students oral reading errors and improving their reading fluency and reading comprehension skills. The research is important as a study about the six Minute Solution has not been found yet in Turkey. In the research from the qualitative research methods. `Action research` was used. From the action research methods Technical/Scientific/Collobrator action research method was used. In analyzing the datas `content analysis` method was used. The study group of the research consists of six fourth grade elemantry school students who are educated in a state school in the centre districh of Konya, Selçuklu in the term of 2013-2014 education year. Despite not having any physical and mental problems, chosen students hava difficulties in oral reading. Chosen students were instructed to read the reading texts named `Uçurtma Yarışı` in the 4th grade Turkish course book, `Eşek Arısının Başına Gelenler` in the 3rd grade Turkish course book, `Suya Düşen Su` in the 2nd grade Turkish course book and `Bizim Aile` in the 1st grade Turkish course book. Students' reading errors were evaluated according to the Error Analysis Inventory and their reading level were determined 1st grade frustration (anxiety) level. Weekly 6 hours daily 2 hours totally 72 hours of education using the Six-Minute Solution implemented to the students whose reading level was found. Education was implemented with daily 2 periods and each period last for 40 minutes. Education continued 3 months and finished in 72 hours. Education was performed with 10 reading texts chosen from 2013-2014 National Education Ministry Turkish coursebooks certified by Chairmanship of Teaching and Education Commission. Education was implemented in a etude center close to the school. The result of the research shows that students significantly decreased the number of errors in oral reading and made great progress. In fluent reading students were determined to have progressed from frustration (anxiety) level to instructional level with a high rate and some of them highly approached to the free reading level. In reading comprehension skills they showed progress from frustration (anxiety) level to instructional level and reached free reading level many times. It was concluded that, The Six-Minute Solution decreased the frequency of oral reading errors, improved the reading fluency skills and made a contribution to reading comprehension skills. Key words: Oral Reading, Oral Reading Errors, Reading Fluency, Reading Comprehension, The Six-Minute Solution
Collections