İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime serveti üzerine bir araştırma (Uşak/Eşme örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Uşak ilinin Eşme ilçesinin merkezinde bulunan beş ilköğretim okulunun (Ali Baykal İlköğretim Okulu, Galip Çetin İlköğretim Okulu, Sıtkı Çetin İlköğretim Okulu, Şehit Alibey İlköğretim Okulu, ve Üç Eylül İlköğretim Okulu ) 5. sınıf öğrencilerinden random (rastgele) yöntemiyle seçilen 90 öğrencinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime serveti incelenmiştir.Yapılan bu çalışmada Uşak ili Eşme ilçe merkezinde bulunan beş ilköğretim okulunun 5. sınıflarında okuyan 45'i kız 45'i erkek 90 öğrenciye üç farklı yazı türünde ( anı, serbest konu, otobiyografi ) toplam 270 adet yazı yazdırılmıştır. Yazılı verilerde geçen kelimeler, öğrencilerin sosyo-ekonomik seviyelerine, cinsiyetlerine ve yazı türlerine göre incelenmiştir.Çalışmamızda, 270 adet yazılı anlatım kâğıdında toplam 34795 kelime tespit edilmiştir. Bu kelimelerden 2647'sinin çeşit kelime, 32148 kelimenin ise bu kelimelerin tekrarı olduğu belirlenmiştir. Kız öğrenciler ile erkek öğrenciler toplam kelime ve çeşit kelime kullanımları bakımından karşılaştırıldığında; kız öğrencilerin toplam kelime, çeşit kelime ve kelime sıklıkları bakımından erkek öğrencilere göre daha başarılı olduğu görülmektedir. Toplam kelime sayısında kız öğrenciler erkek öğrencilere göre 2163 kelime, çeşit kelime sayısında 21 kelime, kelime tekrarında 2142 kelime fazla kelime kullanarak daha yüksek bir performans göstermişlerdir. Tüm öğrenciler üç farklı yazı türünde ( anı, serbest konu, otobiyografi ) karşılaştırıldığında öğrencilerin toplam kelime sayısına göre anı türünde, çeşit kelime sayısı bakımından ise serbest yazı türünde daha başarılı oldukları görülmüştür.Anahtar kelimeler: Kelime, Kelime Serveti, Yazılı Anlatım, Türkçe Eğitimi In this Project, the active vocabulary in writing of 90 students in 5th grade students who are in five primary schools in the centre of the province of Eşme in Uşak (Ali Baykal Primary School, Galip Çetin Primary School, Sıtkı Çetin Primary School, Şehit Alibey Primary School, and Üç Eylül Primary School ) have been examined.In this study ,ninety students chosen at random among 5th grade students were got to write in three different styles ( memoir, free subject, autobiography), totally 270 writings.In the study, it is observed that there are totally 34795 words in 270 writing papers. 2647 of these words are different and 32148 of them are repeatation of the former. When girls and boys compared to each other, girls are more succesful in terms of total number of words and using different words, in total words number. Girls have used 2163 words more; in using different they have used words, 21 Words more; in repitition of word, 2142 words more.All students, in three different writing styles (memoir, free subject, autobiography) are more succesful in memair in terms of total word number and in free subject style of using different words.At the end of the study according to the social-economic level, gender and writing typen, word lists are created and with these words, the words from the study of Ozan Başpınar A survey depends on proving of active word fortune in written explaining of the fifth garade students in primary school (Example of Manisa/Turgutlu), Kadir Duru A survey depends on proving of active word fortune in written explaining of the fifth garade students in primary school (Example of Uşak/ Sivaslı), Ali Karahan A survey depends on proving of active word fortune in written explaining of the fifth garade students in primary school (Example of Uşak/ Ulubey), Mehmet Öztekin A survey depends on proving of active word fortune in written explaining of the fifth garade students in primary school (Example of Düzce/ Akçakoca), Yüksel Çapaz A survey depends on proving of active word fortune in written explaining of the fifth garade students in primary school (Example of Kırklareli/ Merkez) are used comparatively and created a new list.Key Words: Word, Vocabulary, Written Explanation, Turkish Education.
Collections