Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul düzeyinde öğrenim gören 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin konuşma kaygısı düzeylerinin tespit edilmesidir. Ayrıca, bazı değişkenlere bağlı olarak öğrencilerin konuşma kaygısı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılaşma olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim döneminde Uşak ili merkezinde bulunan farklı sosyo-ekonomik düzeylere ait 10 ortaokulda 6. 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören toplam 626 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin 358'i kız 268'i erkek öğrencilerden oluşmaktadır.Öğrencilerin konuşma kaygılarını değerlendirmek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 5'li likert tipi bir `Konuşma Kaygısı Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek soruları 23 maddeden oluşmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerle ilgili bazı bilgileri elde etmek için araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır.Araştırmanın sürekli değişkenleri arasında pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin yakın çevreye yönelik konuşma kaygısı düzeyi çok zayıf, ders esnasında konuşma kaygısı düzeyi orta, okul içi ders dışı konuşma kaygısı düzeyi zayıf, genel konuşma kaygısı düzeyi zayıf olarak tespit edilmiştir. Öğrencilerin genel konuşma kaygısı ile anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, anne mesleği, baba mesleği, aile gelir düzeyi, kardeş sayısı, geçirilen önemli bir hastalık, kendine ait odası olma değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Konuşma kaygısı, kaygı, korku, ortaokul öğrencileri The purpose of this research is to determine the speech anxiety levels of 6th, 7th, and 8th grade students of elementary schools. Also, existence of any significant differentiation -dependent to some parameters -between speech anxiety levels of students is investigated. The sample of research is consist of 626 students from 6th, 7th, and 8th grades of 10 different elementary schools that belong to different socio-economical classes at Uşak city centrum in 2014-2015 education period. 268 of students are male and 358 of them are female. To evaluate the speech anxiety of students, a five point likert type `Speech Anxiety Scale` is used by the researcher. Questions of the scale are comprised of 23 items. Beside, a `Personal Information Form` is used by the researcher to obtain certain information about students. The information acquired from the research is analyzed by SPSS Windows 22.0. For evaluation of the data; numbers, percentage, average, and standart deviation are used as definitive statistical methods. The t-test is used to compare quantitative continous data between two independent groups. The one-way Anova test is used to compare quantitative continous data among more than two independent groups. After Anova test, Scheffe test is used as complementary post-hoc analysis to designate differentations.Pearson correlation analysis is used among the continuous variables of the research.The obtained findings are evaluated at %95 confidence interval and %5 significance level.As the result of the research, speech anxiety levels of the students are determined as weak for the speech anxiety at immediate vicinty, medium for the speech anxiety during class, weak for the extracurricular speech anxiety at school, and weak for speech anxiety in general. It is discovered that there is a statistically significant difference between parameters of mother's educational level, fathers educational level, mother's occupation, father's occupation, level of family income, number of siblings, any undergone important disease, possesing own room and general speech anxiety.Any statistically significant difference is not discovered between students' genereal speech anxiety and parameters of gender, social class, family togatherness, existing of mother, existing of father, count of people living in the house, and having a continous disease.Keywords: Speech anxiety, anxiety, fear, elemantary school students
Collections